Nogmaals, cijferreeksen zijn sommen. Je kunt de stappen wel noteren maar om op het uiteindelijke antwoord te kunnen komen moet je rekenen. Dit is een feit. Overigens ging de discussie niet over de norm. Maar om er achter te komen of iemand voor een bepaalde functie wel of niet geschikt is. En dat doe je niet door cijferreeksen toe te passen. En lezen, er wordt gekeken naar je slechtste scoren. Dus ook al zit je boven de norm met 2 van de 3 onderdelen, als je minder sterk bent in eentje dan wordt dat uiteindelijk gebruikt als puntentelling.
Dat klopt dus niet. Het lezen hoort niet bij 2 van de 3 onderdelen. Dat is weer een totaal ander gedeelte van de selectie. Just saying.
Ze kijken naar het gehele plaatje, niet naar je slechtste onderdeel. Op het moment dat je je rapport krijgt na selectie dag deel B snap je wat ik bedoel. Daar staat het allemaal duidelijk uitgelegd.
Sorry, maar het rekenen zijn geen grote rekensommen. Het is niet dat je een hoog niveau moet hebben gehaald om de verbanden te zien. Ik heb veelal niet hoeven te rekenen alleen op papier verbanden te zoeken. Ik heb maar een enkele keer moeten delen of keer elkaar moeten doen.
Discussie gaat dus om de norm, je moet de norm halen om geschikt te zijn voor de functie. Het gaat om het leggen van verbanden en patronen en je algemene kennis. Het gaat niet erom of je kunt rekenen, of je het alfabet kent en of je woordenschat heel groot is. 90% van de woorden kende ik niet en veel had ik ook 'fout'. Ze kijken ook dan naar het verband wat je legt.
Je hebt waarschijnlijk gelijk dat je weinig tot geen wiskunde krijgt op de politie opleiding, maar dat is het punt niet van de cognitieve capaciteitentest.
Ik geef alleen aan dat je dit indirect dus wel zegt. Maar laten we inderdaad maar over ophouden met hier verder over te discussiėren. Jij ook succes.
Haha xD