Sollicitanten Hoofdagent start Januari 2017

Auteur Topic: Sollicitanten Hoofdagent start Januari 2017  (gelezen 107585 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Daniel!

• i.o.
  • Senior gebruiker
Reactie #560 Gepost op: 22 november 2016, 20:17:51
Citaat van: Tomk93 link=msg=1462554 date=1479842164
Nice! En je start ook in januari? Mij vertelden ze dat je die informatie pas drie weken voor aanvang opleiding zou krijgen.
Iets met andere eenheid, district, basisteam, lichting etc etc etc

@Tom

• Forum gebruiker
Reactie #561 Gepost op: 22 november 2016, 20:41:25
Citaat van: Tomk93 link=msg=1462511 date=1479827029
Voor degene die al een afspraak hebben gemaakt voor het passen van het uniform.. Hebben jullie ook een bevestigingsmail gekregen?

Ik heb een bevestigingsmail gekregen naamgenoot.

Vandaag ook de brief met mijn definitieve aanstelling binnen gekregen met daarin ook de locaties van school en stages.  ;D

Voor start 5 januari, net als de rest in dit topic!

Tomk93

• Brigadier
  • Forum gebruiker
Reactie #562 Gepost op: 22 november 2016, 20:48:14
Citaat van: @Tom link=msg=1462564 date=1479843685
Ik heb een bevestigingsmail gekregen naamgenoot.

Vandaag ook de brief met mijn definitieve aanstelling binnen gekregen met daarin ook de locaties van school en stages.  ;D

Voor start 5 januari, net als de rest in dit topic!

Ja.. nou.. ben eerlijk gezegd ook niet anders gewend. Ik wacht wel weer :D

Bris.

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #563 Gepost op: 22 november 2016, 22:38:47
Citaat van: razz11 link=msg=1461247 date=1479061160
Ja super leuk! Ik ga de volledige opleiding volgen ondanks dat ik een htv diploma op zak heb, helaas hadden ze toen ik afstudeerde nog niet de mogelijkheid voor de verkorte opleiding. Ga jij wel de verkorte versie doen?
Fijn dat ze dan binnen een week de uitslag geven, eindelijk een einde aan de procedure haha. Spannend hoor!

Duurde even met reageren, maar ik heb de uitslag! Alles is positief afgerond, dus ik mag volgende week bellen voor een afspraak om de kleding op te gaan halen.

Ik ga het volledige traject volgen. Heb een studie Communicatie Management en geen ervaring in de hulpverlening. Heb jij alles nu afgerond of is het nog afwachten?

razz11

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #564 Gepost op: 23 november 2016, 13:32:13
Citaat van: Bris. link=msg=1462597 date=1479850727
Duurde even met reageren, maar ik heb de uitslag! Alles is positief afgerond, dus ik mag volgende week bellen voor een afspraak om de kleding op te gaan halen.

Ik ga het volledige traject volgen. Heb een studie Communicatie Management en geen ervaring in de hulpverlening. Heb jij alles nu afgerond of is het nog afwachten?
Super dat je definitief bent aangesteld, Gefeliciteerd! Hoe lang heeft het nou geduurd vanaf het gesprek tot je het definitief te horen kreeg? En leuk dat je ook het volledige traject gaat volgen. Ik heb volgende week mijn BGO dus ik moet nog even afwachten vandaar dat ik ook benieuwd ben naar het tijdsbestek haha.

Wat gaaf dat sommige al het bericht hebben gekregen waar ze naar school gaan en waar je 'stage' gaat lopen. Ik dacht eerlijk gezegd dat het pas in een later stadium bekend werd. Ik ben echt heel benieuwd naar waar ik zelf geplaatst ga worden.

Bris.

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #565 Gepost op: 24 november 2016, 22:09:59
@razz11, bedankt! Duurde uiteindelijk 1,5 week voor ik de uitslag had.

Ik moet zelf nog bericht krijgen over waar je 'stage' loopt. Maar kan wel volgende week afspraak maken voor het ophalen van het uniform.
Succes met je gesprek volgende week! Wanneer heb je deze? Zolang je alles eerlijk vermeld, hoef je absoluut geen zorgen te maken denk ik👍 Ik heb mijn gesprek als open en fijn ervaren tenminste. Laat het ons weten!

R.3144

• Onderofficier KMar
  • Forum gebruiker
Reactie #566 Gepost op: 25 november 2016, 09:46:02
Gefeliciteerd allemaal! Zijn er vanuit deze sollicitatie ronde nog meer sollicitanten aangenomen voor het verkorte traject startende in week 31 volgend jaar?  Instroom 2e leerjaar tertiel 4 & 6?  Ik heb een topic aangemaakt.  http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=100471.0

MW

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #567 Gepost op: 28 november 2016, 19:56:30
Misschien al een veelgestelde vraag, maar kan er echter niet veel over vinden, dus hier het volgende:

Wat zijn de periodes waarin de meeste vacatures van hoofdagent vrijkomen? Ik studeer in juni 2017 af van mijn MBO opleiding ICT en ik wil toch graag mijn jongensdroom volgen, politieagent worden! Mijn ambitie was altijd wel om een HBO opleiding ICT te gaan volgen, maar aangezien mij ICT steeds minder interesseert en de functie als hoofdagent steeds meer begint te kriebelen twijfel ik aan mijn keuze.

Eén van de eisen is dat er een MBO opleiding afgerond moet zijn, dat is dus Juni 2017 (als alles goed gaat). Ik moet daarom een tussenjaar nemen als ik echt bij de politie wil gaan werken, maar gezien het aanbod van vacatures en de enorme belangstelling is het nog maar de vraag of dit 123 gaat lukken zonder 1 / 2 jaar thuis te zitten zonder werk.

Wat is volgens jullie de kans om hoofdagent te worden?

@Tom

• Forum gebruiker
Reactie #568 Gepost op: 28 november 2016, 21:08:53
Citaat van: MW link=msg=1463536 date=1480359390
Misschien al een veelgestelde vraag, maar kan er echter niet veel over vinden, dus hier het volgende:

Wat zijn de periodes waarin de meeste vacatures van hoofdagent vrijkomen? Ik studeer in juni 2017 af van mijn MBO opleiding ICT en ik wil toch graag mijn jongensdroom volgen, politieagent worden! Mijn ambitie was altijd wel om een HBO opleiding ICT te gaan volgen, maar aangezien mij ICT steeds minder interesseert en de functie als hoofdagent steeds meer begint te kriebelen twijfel ik aan mijn keuze.

Eén van de eisen is dat er een MBO opleiding afgerond moet zijn, dat is dus Juni 2017 (als alles goed gaat). Ik moet daarom een tussenjaar nemen als ik echt bij de politie wil gaan werken, maar gezien het aanbod van vacatures en de enorme belangstelling is het nog maar de vraag of dit 123 gaat lukken zonder 1 / 2 jaar thuis te zitten zonder werk.

Wat is volgens jullie de kans om hoofdagent te worden?

Ik zou even wat meer gaan rondneuzen in plaats van om kant-en-klare antwoorden te vragen, want ik heb het gevoel dat je je niet erg goed hebt ingelezen.

Wanneer er functies vrij komen is moeilijk te zeggen (volgens de politie zelf), je kunt het beste deze https://www.kombijdepolitie.nl/ site in de gaten houden en hier een profiel aanmaken. Je kunt dan je voorkeur (hoofdagent) aangeven, waarna je bericht krijgt als er vacatures/open dagen zijn.

Ik weet vrij zeker dat een afgeronde MBO functie geen eis is, aangezien de opleiding voor hoofdagent een MBO4 opleiding is. Lees dit nog maar eens na.

De kans om hoofdagent te worden. Op mijn vacature waren er meer dan 3000 aanmeldingen en werden er rond de 140 uiteindelijk echt aangenomen als ik het goed heb onthouden.

Je maakt natuurlijk meer kans als je al wat levenservaring hebt, stevig in je schoenen staat, evt. relevante werkervaring meeneemt en je moet simpelweg in het profiel passen.

Wat jou kansen zijn weet jij zelf het beste denk ik! Vraag eens aan mensen om je heen of ze jou als politieagent zien.

Good luck!

MW

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #569 Gepost op: 28 november 2016, 21:14:03
Citaat van: @Tom link=msg=1463594 date=1480363733
Ik zou even wat meer gaan rondneuzen in plaats van om kant-en-klare antwoorden te vragen, want ik heb het gevoel dat je je niet erg goed hebt ingelezen.

Wanneer er functies vrij komen is moeilijk te zeggen (volgens de politie zelf), je kunt het beste deze https://www.kombijdepolitie.nl/ site in de gaten houden en hier een profiel aanmaken. Je kunt dan je voorkeur (hoofdagent) aangeven, waarna je bericht krijgt als er vacatures/open dagen zijn.

Ik weet vrij zeker dat een afgeronde MBO functie geen eis is, aangezien de opleiding voor hoofdagent een MBO4 opleiding is. Lees dit nog maar eens na.

De kans om hoofdagent te worden. Op mijn vacature waren er meer dan 3000 aanmeldingen en werden er rond de 140 uiteindelijk echt aangenomen als ik het goed heb onthouden.

Je maakt natuurlijk meer kans als je al wat levenservaring hebt, stevig in je schoenen staat, evt. relevante werkervaring meeneemt en je moet simpelweg in het profiel passen.

Wat jou kansen zijn weet jij zelf het beste denk ik! Vraag eens aan mensen om je heen of ze jou als politieagent zien.

Good luck!

Dankje! Het klopt inderdaad dat een MBO opleiding niet verplicht is, dat heb ik verward met politiekundige. Ik ga mij beter inlezen en hopen dat er vacatures vrijkomen, dan ga ik het zeker proberen! Bedankt voor je snelle reageren.