Sollicitanten Hoofdagent start Januari 2017

Auteur Topic: Sollicitanten Hoofdagent start Januari 2017  (gelezen 107576 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Ciro94

• Aspirant Hoofdagent Eenheid Rotterdam
  • Junior gebruiker
  • **
Reactie #610 Gepost op: 10 december 2016, 11:31:33
Ah top! Bedankt voor je reactie.

MW

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #611 Gepost op: 10 december 2016, 11:47:50
Even een algemene vraag:

Wat hebben jullie ingevuld tijdens de sollicitatie als kennis over etnische culturen? Wat is van belang en wat niet? Ik heb op school natuurlijk de basis gekregen + excursies naar bijvoorbeeld de Bijlmer, maar is dit relevante informatie?

Alvast bedankt! :)

Matt2

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #612 Gepost op: 10 december 2016, 12:47:09
Dat zou ik niet melden over de bijlmer.. heb je geen vrienden of teamgenoten met een multi culturele achtergrond? Of op je werk?

MW

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #613 Gepost op: 10 december 2016, 12:52:47
Citaat van: Matt2 link=msg=1465764 date=1481370429
Dat zou ik niet melden over de bijlmer.. heb je geen vrienden of teamgenoten met een multi culturele achtergrond? Of op je werk?

Geen tot weinig (mijn baas is Indonees van afkomst). Ik woon in Friesland en daar heb je veel minder etnische culturen dan bijvoorbeeld in Den Haag. Op het VMBO heb ik een aantal klasgenoten gehad met multi-culturele achtergrond, maar daar is alles mee gezegd.

Ciro94

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #614 Gepost op: 10 december 2016, 12:53:17
Ik heb m'n eigen dubbele achtergrond vermeld (heb jij niets aan denk ik), de basisschool heb ik vermeld, die was bij mij ook vrij multi-culti en zoals Matt zegt; Ik heb ook veel Turkse collega's gehad dus dat heb ik ook vermeld.

Bijlmer zou ik indd niet vermelden, dan klinkt t net alsof je op excursie bent gegaan om buitenlanders te bekijken.

MW

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #615 Gepost op: 10 december 2016, 13:00:46
Citaat van: Ciro94 link=msg=1465766 date=1481370797
Ik heb m'n eigen dubbele achtergrond vermeld (heb jij niets aan denk ik), de basisschool heb ik vermeld, die was bij mij ook vrij multi-culti en zoals Matt zegt; Ik heb ook veel Turkse collega's gehad dus dat heb ik ook vermeld.

Bijlmer zou ik indd niet vermelden, dan klinkt t net alsof je op excursie bent gegaan om buitenlanders te bekijken.

Dat is ook weer waar. Mijn basisschool was vrij blank, VMBO ook en het MBO ook. Dus daarom zit ik enorm te dubben wat ik ga invullen mocht het zover komen.

Ciro94

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #616 Gepost op: 10 december 2016, 13:14:14
Misschien dat je kan invullen dat je een bepaalde cultuur/etniciteit erg interessant vindt of bijv. een bepaalde problematiek binnen een bevolkingsgroep.

Dit is 't eerste wat in me opkomt dus of het handig is weet ik niet, maar zomaar wat ideetjes.

MW

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #617 Gepost op: 10 december 2016, 13:16:51
Citaat van: Ciro94 link=msg=1465772 date=1481372054
Misschien dat je kan invullen dat je een bepaalde cultuur/etniciteit erg interessant vindt of bijv. een bepaalde problematiek binnen een bevolkingsgroep.

Dit is 't eerste wat in me opkomt dus of het handig is weet ik niet, maar zomaar wat ideetjes.

Kan, maar doordat ik weinig in aanmerking ben gekomen met dit soort groepen ontbreekt er een hoop kennis en kan ik dus niet goed antwoord geven op zulke vragen. Dan zou ik mij er eerst in moeten verdiepen. Ik zou aan kunnen geven dat ik mij dan graag verdiep in de verschillende etnische culturen en de problematiek binnen bepaalde bevolkingsgroepen.

Ciro94

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #618 Gepost op: 10 december 2016, 14:15:32
Uiteraard jezelf verdiepen in wat je schrijft is wel handig haha. Anders sta je bij je korpsgesprek met je bek vol tanden, is ook weer zo wat.

Maar je hebt nog wel even de tijd om jezelf erin te verdiepen toch? Dan kan je iig iets invullen en toon je ook aan dat je gretig bent om te leren oid.

MW

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #619 Gepost op: 10 december 2016, 14:42:15
Citaat van: Ciro94 link=msg=1465777 date=1481375732
Uiteraard jezelf verdiepen in wat je schrijft is wel handig haha. Anders sta je bij je korpsgesprek met je bek vol tanden, is ook weer zo wat.

Maar je hebt nog wel even de tijd om jezelf erin te verdiepen toch? Dan kan je iig iets invullen en toon je ook aan dat je gretig bent om te leren oid.

Ik heb nog even de tijd :) Ik verwacht in januari weer vacatures als ik het de voorgaande jaren bekijk. Mochten die er komen dan is het hopen dat ik door de eerste selectieronde kom, en vervolgens mijn etnische culturen kennis op te krikken.