Sollicitanten Hoofdagent start Januari 2017

Auteur Topic: Sollicitanten Hoofdagent start Januari 2017  (gelezen 107713 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Achillius

• Forum gebruiker
Reactie #100 Gepost op: 15 juni 2016, 03:27:56
Citaat van: Sherman link=msg=1429967 date=1465920784
Ben je voor hoofdagent of politiekundige gegaan? Ik heb namelijk een hbo-diploma en ben voor hoofdagent gegaan. Vraag ik uit nieuwsgierigheid :) Ik sprak met een agent en die geeft aan dat het solliciteren met een hbo-diploma op deze functie getuigt van best veel motivatie, mits je precies kunt aantonen waarom je voor de specifieke functie solliciteert.
Heel vaak lees ik dit terug op het forum. Dat je met een hogere diploma minder kans zou maken. Volgens W&S is dit onzin. Zelf ook in het bezit van een hbo en wo diploma. Maar dat zou in beginsel geen verschil moeten uitmaken. Zolang je maar aangeeft waarom deze functie jou in het bijzonder aantrekt. Ik heb echt helemaal niks met draaiboeken opstellen, schriftelijke adviezen geven, bemiddelingstrajecten starten etc. , laat mij maar naar meldingen gaan en toezicht houden.

olcy89

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #101 Gepost op: 15 juni 2016, 05:08:24
Het bevreemd mij dat veel mensen hier zijn eigen invulling geeft betreft de briefselectie, op de website (www.kombijdepolitie.nl) staat duidelijk dat kandidaten worden beoordeeld op onder meer vooropleiding, woonregio , werkervaring en kennis van etnische groepen en culturen., verkregen door achtergrond of ervaring. Het feit is dat de Nationale Politie op dit moment graag kandidaten wilt met dubbele nationaliteit of ervaring/kennis heeft met etnische groepen/culturen. Het lijkt mij dus heel logisch dat iemand op heel jonge leeftijd, (ondanks het feit dat hij/zij wel de juiste vooropleiding heeft ) , toch afgewezen kan worden , omdat hij/zij geen ervaring heeft. Als het goed is, moest je tijdens het solliciteren invullen, wat jou toegevoegde waarde zal zijn bij de politie qua multiculturele kennis. Naar aanleiding daarvan wordt er uiteindelijk toch bepaald of jij wel ervaring hebt.
Sollicitatie Hoofdagent Midden Nederland

Carlos

• Aspirant Hoofdagent Regio Limburg
  • Forum gebruiker
Reactie #102 Gepost op: 15 juni 2016, 10:19:14
Citaat van: olcy89 link=msg=1430072 date=1465960104
Het bevreemd mij dat veel mensen hier zijn eigen invulling geeft betreft de briefselectie, op de website (www.kombijdepolitie.nl) staat duidelijk dat kandidaten worden beoordeeld op onder meer vooropleiding, woonregio , werkervaring en kennis van etnische groepen en culturen., verkregen door achtergrond of ervaring. Het feit is dat de Nationale Politie op dit moment graag kandidaten wilt met dubbele nationaliteit of ervaring/kennis heeft met etnische groepen/culturen. Het lijkt mij dus heel logisch dat iemand op heel jonge leeftijd, (ondanks het feit dat hij/zij wel de juiste vooropleiding heeft ) , toch afgewezen kan worden , omdat hij/zij geen ervaring heeft. Als het goed is, moest je tijdens het solliciteren invullen, wat jou toegevoegde waarde zal zijn bij de politie qua multiculturele kennis. Naar aanleiding daarvan wordt er uiteindelijk toch bepaald of jij wel ervaring hebt.

Hier heb je helemaal gelijk in wat op de site staat, maar sommige geven hun "eigen invulling" omdat het er in de praktijk meestal toch net iets anders aan toe gaat, dan op de site staat aangegeven.

Om een makkelijk voorbeeld te geven: Op de site staat dat een van de stappen het Korpsgesprek is. Deze bestaat niet meer. Tegenwoordig krijg je een eindgesprek en mocht deze positief uitvallen, direct een aanstellingsgesprek. 2 gesprekken dus achter elkaar.

Dit zie je nergens terug op de site van kombijdepolitie.nl
Aspirant Hoofdagent Limburg  

Joris94

• Sollicitant Hoofdagent Zeeland - West-Brabant
  • Forum gebruiker
Reactie #103 Gepost op: 15 juni 2016, 11:56:35
Hoe zij het ook doen bij de briefselectie wij kunnen alleen maar wachten en hopen op het beste  0098
Sollicitatie Hoofdagent Zeeland - West-Brabant

Daniel!

• i.o.
  • Senior gebruiker
Reactie #104 Gepost op: 15 juni 2016, 12:02:00
Hier heb je helemaal gelijk in wat op de site staat, maar sommige geven hun "eigen invulling" omdat het er in de praktijk meestal toch net iets anders aan toe gaat, dan op de site staat aangegeven.

Om een makkelijk voorbeeld te geven: Op de site staat dat een van de stappen het Korpsgesprek is. Deze bestaat niet meer. Tegenwoordig krijg je een eindgesprek en mocht deze positief uitvallen, direct een aanstellingsgesprek. 2 gesprekken dus achter elkaar.

Dit zie je nergens terug op de site van kombijdepolitie.nl
Korpsgesprek en Landelijk Eindgesprek is exact hetzelfde, alleen is de naam veranderd.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Carlos

• Aspirant Hoofdagent Regio Limburg
  • Forum gebruiker
Reactie #105 Gepost op: 15 juni 2016, 14:56:54
Citaat van: Daniel! link=msg=1430145 date=1465984920
Korpsgesprek en Landelijk Eindgesprek is exact hetzelfde, alleen is de naam veranderd.

Nou eerder kreeg je bij je korpsgesprek niet altijd direct te horen of je was aangenomen. Nu moet dat wel, aangezien het aanstellingsgesprek direct erna is. Dus het is we degelijk veranderd
Aspirant Hoofdagent Limburg  

liees

• Sollicitant Hoofdagent
  • Forum gebruiker
Reactie #106 Gepost op: 15 juni 2016, 18:29:43
Betreft het computersysteem, dit zal deels gebeuren denk ik om alle sollicitaties te screenen. Dat zal denk ik dan alleen gebeuren betreft diploma. Op moment dat je diploma vergeten bent toe te voegen of iets dergelijks wordt je al niet meegenomen. Denk dat het op die manier wordt 'gesorteerd' en misschien alles per regio en geslacht.

Begint nu wel spannend te worden.. Eens kijken of we eerst een mail krijgen met aantallen/uitstelling of al meteen al de uitslag. Nogmaals succes allemaal!

Sherman

• Sollicitant Hoofdagent Den Haag
  • Junior gebruiker
  • **
Reactie #107 Gepost op: 15 juni 2016, 22:06:00
Onderdeel van het sollicitatieproces is natuurlijk ook in dit topic (voor deze sollicitatieronde) blijven posten... Geeft een soort van het groepsgevoel ook! Samen strijden we de strijd :D
Sollicitant Hoofdagent regio Den Haag  

Reckimo

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #108 Gepost op: 16 juni 2016, 10:06:47
Citaat van: liees link=msg=1430228 date=1466008183
Begint nu wel spannend te worden.. Eens kijken of we eerst een mail krijgen met aantallen/uitstelling of al meteen al de uitslag. Nogmaals succes allemaal!

Waren er bij eerdere selectierondes de aantallen/uitstellingen bekend gemaakt dan? Gaat het dan om het aantal definitieve plekken (aantal klassen) en het aantal mensen wat door de briefselectie heen gegaan is of iets anders??

*offtopic; hoe krijgt iedereen onderin z'n post die balk van het traject?
Sollicitatie Hoofdagent Regio Midden-Nederland  

Sheppard

• Aspirant Hoofdagent eenheid Limburg
  • Forum gebruiker
Reactie #109 Gepost op: 16 juni 2016, 10:54:25
Citaat van: Reckimo link=msg=1430357 date=1466064407
Waren er bij eerdere selectierondes de aantallen/uitstellingen bekend gemaakt dan? Gaat het dan om het aantal definitieve plekken (aantal klassen) en het aantal mensen wat door de briefselectie heen gegaan is of iets anders??

*offtopic; hoe krijgt iedereen onderin z'n post die balk van het traject?

Bij ons werd alleen het totaal aantal sollicitanten en het totaal aantal opleidingsplaatsen bekend gemaakt. Er wordt niks bekend gemaakt qua plaatsen en klassen per eenheid.