Sollicitanten Politiekundige start februari 2017

Auteur Topic: Sollicitanten Politiekundige start februari 2017  (gelezen 96531 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Charlie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 141
Reactie #190 Gepost op: 30 augustus 2016, 18:54:19
Thanks! Als ik jou was zou ik nog proberen ergens het parcours uit te zetten. Op youtube vind je de setup. Kast is 1m10cm. Kar is 200kg. Medicijnballen zijn 5kg per stuk.

Ik heb dat op vakantie zelfs kunnen fixen en het was niet helemaal hetzelfde, maar toch goed genoeg.

Als dit toch niet lukt, maak dan zelf even een parcours, een rondje bijvoorbeeld, waarbij je in elk geval de medicijnballen, of dumbells of kettlebells als je die dingen niet hebt, meeneemt zoals in de politietest. Die ballen nekken je namelijk op een gegeven moment als je alleen maar gewend bent aan één tempo en vandaag zag je veel mensen na ronde drie echt wegzakken.

Verder geen zorgen, je krijgt genoeg tijd om voor je test te oefenen en warm te lopen. Ga ook niet teveel trainen, doe het gewoon 1 keer om te voelen wat je niveau is en een idee te krijgen hoe het is.

Ik doe zelf in het dagelijks leven veel aan Krav Maga, dus ben gewend aan lang doorbeuken.
Succes!
Aspirant


nickd

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 83
Reactie #191 Gepost op: 30 augustus 2016, 19:36:20
Citaat van: Charlie link=msg=1444900 date=1472576059
Thanks! Als ik jou was zou ik nog proberen ergens het parcours uit te zetten. Op youtube vind je de setup. Kast is 1m10cm. Kar is 200kg. Medicijnballen zijn 5kg per stuk.

Ik heb dat op vakantie zelfs kunnen fixen en het was niet helemaal hetzelfde, maar toch goed genoeg.

Als dit toch niet lukt, maak dan zelf even een parcours, een rondje bijvoorbeeld, waarbij je in elk geval de medicijnballen, of dumbells of kettlebells als je die dingen niet hebt, meeneemt zoals in de politietest. Die ballen nekken je namelijk op een gegeven moment als je alleen maar gewend bent aan één tempo en vandaag zag je veel mensen na ronde drie echt wegzakken.

Verder geen zorgen, je krijgt genoeg tijd om voor je test te oefenen en warm te lopen. Ga ook niet teveel trainen, doe het gewoon 1 keer om te voelen wat je niveau is en een idee te krijgen hoe het is.

Ik doe zelf in het dagelijks leven veel aan Krav Maga, dus ben gewend aan lang doorbeuken.
Succes!

Ja ik heb gefocussed op interval hardlooptraining. O.a. een ramp van 100 meter die omhoog gaat op en af (10 tot 14 keer); trappen lopen; heb ook die bal oefening gesimuleerd tijdens het hardlopen door met wat ik kon vinden op de weg (takken, bakstenen etc) per 3 telkens te verplaatsen op denkbeeldig matten. En laatst nog paar keer niveau 5 politie conditieapp doorlopen. Ik denk dat het wel moet lukken, maar het blijft spannend :)


Charlie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 141
Reactie #192 Gepost op: 30 augustus 2016, 19:43:14
Komt helemaal goed dan!!
Aspirant


Swaghetti

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 102
Reactie #193 Gepost op: 30 augustus 2016, 20:17:43
Morgen heb ik deel A in Apeldoorn. Ik had eerst gezegd de 30e (vandaag dus) deel A te hebben.
Dat moest morgen zijn, typo ::)

Heb er heel veel zin in, ruim een jaar getraind voor dit moment. :D


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #194 Gepost op: 30 augustus 2016, 20:24:55
Citaat van: Swaghetti link=msg=1444923 date=1472581063
Morgen heb ik deel A in Apeldoorn. Ik had eerst gezegd de 30e (vandaag dus) deel A te hebben.
Dat moest morgen zijn, typo ::)

Heb er heel veel zin in, ruim een jaar getraind voor dit moment. :D
Succes en veel plezier  :)
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


Charlie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 141
Reactie #195 Gepost op: 30 augustus 2016, 21:41:51
Succes, hou je hoofd koel
Aspirant


Rocky58

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 5
Reactie #196 Gepost op: 30 augustus 2016, 21:48:29
Vandaag ook selectiedag gehad. 4 maanden lang getraind en voorbereid , elke dag stresse en videos forums kijken. Vooral over de sporttest. Uiteindenlijk gehaald met 3,03( 3,08 max). Wou na 4e rondje opgeven maar toen ik hoorde 2 seconde onder schema gaf het me extra boost. Ballen goed optillen en goed inademen en uitademen dan moet het goed komen, word je wel uitgelegd. Cognitieve test was echt moeilijk. İk had niet eens gedacht dat ik het zou halen. Vrijdag volgende deel al maar weet iemand of er alsnog mensen afgekeurd worden omdat er geen plek meer is als je toch alles gehaald hebt.


LuukPol

  • Politie Noord-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 228
Reactie #197 Gepost op: 30 augustus 2016, 22:03:15
Citaat van: Rocky58 link=msg=1444960 date=1472586509
Vandaag ook selectiedag gehad. 4 maanden lang getraind en voorbereid , elke dag stresse en videos forums kijken. Vooral over de sporttest. Uiteindenlijk gehaald met 3,03( 3,08 max). Wou na 4e rondje opgeven maar toen ik hoorde 2 seconde onder schema gaf het me extra boost. Ballen goed optillen en goed inademen en uitademen dan moet het goed komen, word je wel uitgelegd. Cognitieve test was echt moeilijk. İk had niet eens gedacht dat ik het zou halen. Vrijdag volgende deel al maar weet iemand of er alsnog mensen afgekeurd worden omdat er geen plek meer is als je toch alles gehaald hebt.

Als het goed is, is er voorlopig gewoon plek. Mocht je de hele selectie met goed resultaat doorlopen maar er is op dat moment toch geen ruimte dan kom je op een wachtlijst!


Rocky58

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 5
Reactie #198 Gepost op: 30 augustus 2016, 22:05:43
Oke gelukkig maar.  ;)  ik denk niet dat ik kan falen bij de medische keuring. Alleen de rollenspel vind ik nog belangrijk. Zijn er wat tips hierover?


Sheppard

  • Aspirant Hoofdagent eenheid Limburg
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 215
Reactie #199 Gepost op: 31 augustus 2016, 08:32:02
Citaat van: Rocky58 link=msg=1444962 date=1472587543
Oke gelukkig maar.  ;)  ik denk niet dat ik kan falen bij de medische keuring. Alleen de rollenspel vind ik nog belangrijk. Zijn er wat tips hierover?

Als je bij de medische keuring bent, kom je niet meer op.een wachtlijst. Kan alleen voor het eindgesprek gebeuren. ;) na deel B kiezen ze namelijk de beste als ze meer mensen dan opleidingsplaatsen hebben.

Enige tip die we kunnen en mogen geven, is jezelf te blijven. Ga niet acteren, daar kijken ze zo doorheen.