Sollicitanten Politiekundige start februari 2017

Auteur Topic: Sollicitanten Politiekundige start februari 2017  (gelezen 96533 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

Swaghetti

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 102
Reactie #220 Gepost op: 6 september 2016, 12:45:13
Ach, zelfs als ik de 12e al mocht had ik daarna een flinke tijd moeten wachten waarschijnlijk.
Als de verhalen uit de andere topics over de wachttijd voor het korpsgesprek kloppen.
Dat weekje extra maakt dan ook niet zoveel meer uit denk ik dan :)


Proost

  • Politiekundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 311
Reactie #221 Gepost op: 6 september 2016, 13:48:15
Had ik maar niets gezegd. Zojuist gebeld door de academie dat ze een capaciteitsprobleem hebben en dat mijn afspraak ook verzet moest worden.

Maar die paar weken maakt ook niet uit. Had er alleen wel zin in dus nu twee weken langer wachten.


Swaghetti

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 102
Reactie #222 Gepost op: 6 september 2016, 14:04:11
Ach zelf als je het niet gezegd had waarschijnlijk ;)

Hoe dan ook, ik ben allang blij dat het traject voor ons (tweejarig) zo snel heeft kunnen starten.
In eerste instantie was het plan dat wij pas eind september begin oktober zouden beginnen met de selecties.


Kenar95

  • Sollicitant Politiekundige Oost-Nederland verkort
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 162
Reactie #223 Gepost op: 6 september 2016, 14:36:09
Mag donderdag aantreden voor deel A in Amsterdam!
Zou eerst in Apeldoorn zijn, maar werd vorige week gebeld dat er donderdag helemaal geen selectiedag is in Apeldoorn en dat ik naar Amsterdam moet..  ???
Sporttest moet goedkomen denk ik, capaciteitentesten zijn echt niet mijn ding  :-\

Maar leuk om te lezen dat er hier al een aantal mensen door deel A zijn en een afspraak voor B hebben, laten we het voornemen hebben om die klas te gaan vullen met forumleden O0
Sollicitant Politiekundige


Justice

  • Sollicitant Politiekundige Eenheid Noord-Holland
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 37
Reactie #224 Gepost op: 6 september 2016, 15:38:38
Inderdaad leuk om over iedereens voortgang te lezen.. Mijn eigen sollicitatie gaat ook lekker (4-jarig, eenheid Amsterdam). Selectiedag A met mooie resultaten doorlopen en ook al het resultaat van selectiedag B binnen (al na een paar dagen): ik ben door!! Ontzettend blij mee. Nu is het afwachten of er een overschot aan geschikte kandidaten is en er dus alsnog geselecteerd gaat worden onder deze kandidaten. Iemand enig idee wat er met de geschikte kandidaten gebeurt die dan niet de procedure mogen vervolgen? Komen die op een wachtlijst of is het gewoon einde verhaal?


Swaghetti

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 102
Reactie #225 Gepost op: 6 september 2016, 15:54:20
Van wat ik begreep van andere topics is dat op dat moment je sollicitatie eindigt.
Na een jaar mag je een nieuwe poging doen.
Onderdelen die je positief hebt afgesloten in de voorgaande selectie hoef je dan (meestal) niet meer te doen. Het rapport is vanaf beëindiging van je sollicitatie twee jaar geldig.
Nog een jaar dus op het moment dat je weer mag solliciteren.


Proost

  • Politiekundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 311
Reactie #226 Gepost op: 6 september 2016, 16:12:37
Citaat van: Justice link=msg=1446106 date=1473169118
Nu is het afwachten of er een overschot aan geschikte kandidaten is en er dus alsnog geselecteerd gaat worden onder deze kandidaten.
Zou het werkelijk zo zijn dat als je alles gehaald hebt en bij alles voldoende gescoord hebt, je alsnog afgewezen wordt ivm een overschot aan kandidaten? Het lijkt me logischer dat je dan jezelf mag gaan presenteren in een korpsgesprek en je daarna pas kijkt wie  van die kandidaten geschikt is of nog even moet wachten.
Dat is m.i. veel meer zeggender dat testdata van bijv. dag A die volgende week weer anders hadden kunnen zijn.


Justice

  • Sollicitant Politiekundige Eenheid Noord-Holland
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 37
Reactie #227 Gepost op: 6 september 2016, 16:43:22
@swaghetti: okee duidelijk. Dan hoop ik gewoon dat mijn testresultaten goed genoeg zijn om geselecteerd te worden.

@proost: dat lijkt misschien wel logischer, maar het is echt zo dat er na selectiedag A en B geselecteerd gaat worden tussen het overschot aan geschikte kandidaten. Dat staat ook expliciet in de mail die ik heb ontvangen (die ik verder niet zal delen i.v.m. vertrouwelijkheid).


Justice

  • Sollicitant Politiekundige Eenheid Noord-Holland
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 37
Reactie #228 Gepost op: 6 september 2016, 16:51:17
Dit komt van de website van kombijdepolitie.nl:

"Als er op basis van de selectierapporten meer geschikte kandidaten zijn dan beschikbare opleidingsplaatsen, gaat de voorkeur uit naar kandidaten met de beste selectieresultaten en kandidaten met een dubbele culturele achtergrond."


Swaghetti

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 102
Reactie #229 Gepost op: 6 september 2016, 19:34:59
Citaat van: Proost link=msg=1446114 date=1473171157
Zou het werkelijk zo zijn dat als je alles gehaald hebt en bij alles voldoende gescoord hebt, je alsnog afgewezen wordt ivm een overschot aan kandidaten? Het lijkt me logischer dat je dan jezelf mag gaan presenteren in een korpsgesprek en je daarna pas kijkt wie  van die kandidaten geschikt is of nog even moet wachten.
Dat is m.i. veel meer zeggender dat testdata van bijv. dag A die volgende week weer anders hadden kunnen zijn.

Jouw verhaal zou inderdaad het meest logische zijn. Het verhaal van Justice is echter hoe de praktijk gaat.
Simpele reden, tijd van de eenheid (korpsgesprekken) is kostbaar.
Als je op voorhand al kan selecteren waarom zou je dat dan niet doen?
Wellicht is het oneerlijk, helaas zijn er heel veel dingen oneerlijk.