Sollicitanten Politiekundige start februari 2017

Auteur Topic: Sollicitanten Politiekundige start februari 2017  (gelezen 96527 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Proost

  • Politiekundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 311
Reactie #230 Gepost op: 6 september 2016, 20:26:17
Daar is ook wel iets van te zeggen. Maar dan vraag ik me wel af aan 'welke score' er de meeste waarde gehangen wordt. Geen idee of iemand hier daar überhaupt een antwoord op heeft. Als ik een selectie zou moeten maken, zou ik liever iemand in de opleiding hebben die zo solide als een blok gescoord heeft in deel B dan dat iemand 4 seconden sneller was op de sporttest. (dat laatste is simpelweg te trainen en het eerste aanzienlijk lastiger)

Enfin, leuk om hier over te speculeren nu de testdagen nog even op zich laten wachten maar invloed hebben we buiten die dagen maar weinig ;)


Swaghetti

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 102
Reactie #231 Gepost op: 6 september 2016, 21:52:30
Citaat van: Proost link=msg=1446160 date=1473186377
Daar is ook wel iets van te zeggen. Maar dan vraag ik me wel af aan 'welke score' er de meeste waarde gehangen wordt. Geen idee of iemand hier daar überhaupt een antwoord op heeft. Als ik een selectie zou moeten maken, zou ik liever iemand in de opleiding hebben die zo solide als een blok gescoord heeft in deel B dan dat iemand 4 seconden sneller was op de sporttest. (dat laatste is simpelweg te trainen en het eerste aanzienlijk lastiger)

Enfin, leuk om hier over te speculeren nu de testdagen nog even op zich laten wachten maar invloed hebben we buiten die dagen maar weinig ;)

Resultaten van de cognitieve test zullen ook wel zwaarder wegen ;)
Misschien als twee personen op cognitief vlak hetzelfde scoren dat ze dan naar de sporttest kijken.
Maar ja, hoe groot is die kans...


MLD

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 18
Reactie #232 Gepost op: 6 september 2016, 22:06:45
Citaat van: Proost link=msg=1446160 date=1473186377
Daar is ook wel iets van te zeggen. Maar dan vraag ik me wel af aan 'welke score' er de meeste waarde gehangen wordt. Geen idee of iemand hier daar überhaupt een antwoord op heeft. Als ik een selectie zou moeten maken, zou ik liever iemand in de opleiding hebben die zo solide als een blok gescoord heeft in deel B dan dat iemand 4 seconden sneller was op de sporttest. (dat laatste is simpelweg te trainen en het eerste aanzienlijk lastiger)

Enfin, leuk om hier over te speculeren nu de testdagen nog even op zich laten wachten maar invloed hebben we buiten die dagen maar weinig ;)

Antwoord op je vraag kan ik je niet geven. Wel heb ik het schuitje gezeten dat er meer geschikte kandidaten waren dan beschikbare plaatsen. Op basis van mijn eigen rapport had ik er een goed gevoel over (bijv. 2.39 sporttest, 20 cognitieve capaciteitentest). Ook het psychologische rapport was prima in orde.

Kortom in mijn ogen een redelijk rapport maar ik werd echter op de reservelijst geplaatst. Na een zenuwslopende week werd ik als nog uitgenodigd voor het eindgesprek.

In het eindgesprek kwam naar voren dat er gekeken wordt naar het totale plaatje, niet enkel naar het eindrapport. Specifiek kan ik hier helaas niet op in gaan.

Succes in ieder geval!


Justice

  • Sollicitant Politiekundige Eenheid Noord-Holland
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 37
Reactie #233 Gepost op: 6 september 2016, 23:42:55
@MLD: dat klinkt inderdaad logisch. En dat zijn best mooie resultaten (sporttest en cogn. capaciteitentest) en dan alsnog op de reservelijst komen.. Dan zijn ze behoorlijk streng zeg.


Swaghetti

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 102
Reactie #234 Gepost op: 7 september 2016, 09:51:16
Ik denk dat het psychologische rapport ook een grote rol speelt.
Iemand kan verschrikkelijk intelligent en sportief zijn.
Als je dan niet kan samenwerken met anderen wordt een functie binnen de politie erg lastig.
Op zo'n moment kan ik me voorstellen dat je op de reservelijst komt.


MLD

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 18
Reactie #235 Gepost op: 7 september 2016, 11:15:10
Citaat van: Swaghetti link=msg=1446204 date=1473234676
Ik denk dat het psychologische rapport ook een grote rol speelt.
Iemand kan verschrikkelijk intelligent en sportief zijn.
Als je dan niet kan samenwerken met anderen wordt een functie binnen de politie erg lastig.
Op zo'n moment kan ik me voorstellen dat je op de reservelijst komt.

Mee eens. Maar ook je, in het begin opgegeven, motivatie wordt meegenomen en je achtergrond.


Sheppard

  • Aspirant Hoofdagent eenheid Limburg
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 215
Reactie #236 Gepost op: 7 september 2016, 13:25:18
Citaat van: Swaghetti link=msg=1446204 date=1473234676
Ik denk dat het psychologische rapport ook een grote rol speelt.
Iemand kan verschrikkelijk intelligent en sportief zijn.
Als je dan niet kan samenwerken met anderen wordt een functie binnen de politie erg lastig.
Op zo'n moment kan ik me voorstellen dat je op de reservelijst komt.

Als je niet kan samenwerken, dan wordt je afgewezen en haal je B niet.


Swaghetti

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 102
Reactie #237 Gepost op: 7 september 2016, 15:23:20
Citaat van: Sheppard link=msg=1446228 date=1473247518
Als je niet kan samenwerken, dan wordt je afgewezen en haal je B niet.

Het is dan ook een voorbeeld hè ;)
Zoals MLD ook terecht zegt, voorkeur van de politie speelt natuurlijk mee.


Kenar95

  • Sollicitant Politiekundige Oost-Nederland verkort
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 162
Reactie #238 Gepost op: 9 september 2016, 17:54:58
Gisteren deel A gehad, sporttest in 2:48 en cognitieve test had ik wel een goed gevoel bij en dat bleek te kloppen want het resultaat was positief. Maar man man wat een vragenlijsten over je persoonlijkheid etc. kreeg je nog, verliet de academie met een zere rug van het zitten 😊
Bij het maken van de afspraak voor deel B zei de beste man dat hij een beetje rare vraag had, maar of ik vandaag al kon voor deel B. En dat kon ik!
Deel B ook gehad, en dat was vooral heel leuk om te doen! Gesprek met psycholoog was gewoon gezellig, rollenspel was wel heftig maar naar mijn gevoel wel goed gehandeld! Binnen 2 weken krijg ik het rapport aldus de psycholoog, wachten is begonnen!

Succes voor iedereen die binnenkort deel B heeft! 👍
Sollicitant Politiekundige


Swaghetti

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 102
Reactie #239 Gepost op: 9 september 2016, 19:45:50
Citaat van: Kenar95 link=msg=1446547 date=1473436498
Gisteren deel A gehad, sporttest in 2:48 en cognitieve test had ik wel een goed gevoel bij en dat bleek te kloppen want het resultaat was positief. Maar man man wat een vragenlijsten over je persoonlijkheid etc. kreeg je nog, verliet de academie met een zere rug van het zitten 😊
Bij het maken van de afspraak voor deel B zei de beste man dat hij een beetje rare vraag had, maar of ik vandaag al kon voor deel B. En dat kon ik!
Deel B ook gehad, en dat was vooral heel leuk om te doen! Gesprek met psycholoog was gewoon gezellig, rollenspel was wel heftig maar naar mijn gevoel wel goed gehandeld! Binnen 2 weken krijg ik het rapport aldus de psycholoog, wachten is begonnen!

Succes voor iedereen die binnenkort deel B heeft! 👍

Wat een uitzonderlijke situatie! Weet je direct waar je aan toe bent.
Lijkt me ergens ook wel prettig!