Sollicitanten Politiekundige start februari 2017

Auteur Topic: Sollicitanten Politiekundige start februari 2017  (gelezen 96524 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Proost

  • Politiekundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 311
Reactie #240 Gepost op: 15 september 2016, 15:55:16
Na een aantal keer gebeld te zijn door de academie om de afspraak te verzetten (naar voren en weer terug) was ik vandaag aan de beurt. Grappig eigenlijk want dit was de datum waarmee ik oorspronkelijk begon in de planning. Vanmorgen nog een telefoontje of ik een uur eerder kon, ook dat was geen probleem dus meteen mijn spullen gepakt voor deel B en onderweg.

Ik kon na binnenkomst meteen beginnen met de praktijkproef. Die ging eigenlijk prima. Ik had verwacht dat ik voor een veel ingewikkeldere situatie zou komen staan maar het viel me 100% mee.
Daarna het gesprek met de psycholoog, althans het waren er twee. Het gesprek duurde wat langer dan gepland maar ook dat verliep naar mijn idee prima. Ze zoomen wel echt in op alles wat je hebt meegemaakt en hoe je daar mee om gaat. Wel leuk om te doen. Zeker geen onaardig gesprek.

Nu afwachten en binnen twee weken de uitslag. Hopelijk nemen ze er niet de twee volle weken voor ;). Nu maar duimen dus


Swaghetti

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 102
Reactie #241 Gepost op: 15 september 2016, 16:21:59
In verschillende topics lees ik verschillende dingen over de wachttijd voor het rapport.
Sommigen noemen inderdaad twee weken, anderen vier weken.
Krijg je na deel B te horen hoe lang het duurt tot je de uitslag krijgt?
Misschien dat dit nog per eenheid verschilt (lijkt mij onwaarschijnlijk), welke eenheid heb je gesolliciteerd?


Proost

  • Politiekundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 311
Reactie #242 Gepost op: 15 september 2016, 16:25:31
Oost Brabant
En tegen mij hebben ze echt op twee verschillende momenten gezegd dat het twee weken zou duren. Zowel de psycholoog (die het zelf mag opstellen), als de selectieadviseur van de praktijkproef.
Overigens is mij medegedeeld dat er onverwacht veel afvallers waren voor mijn klas dus dat er gaten in de planning zitten. Wellicht kan het daardoor dus sneller...


Kenar95

  • Sollicitant Politiekundige Oost-Nederland verkort
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 162
Reactie #243 Gepost op: 15 september 2016, 21:08:26
Oost Brabant
En tegen mij hebben ze echt op twee verschillende momenten gezegd dat het twee weken zou duren. Zowel de psycholoog (die het zelf mag opstellen), als de selectieadviseur van de praktijkproef.
Overigens is mij medegedeeld dat er onverwacht veel afvallers waren voor mijn klas dus dat er gaten in de planning zitten. Wellicht kan het daardoor dus sneller...
Veel afvallers voor het 2 jarig traject dus? Dat zou goed nieuws zijn om kans te maken in 't klasje van 24 te komen!  :)
Sollicitant Politiekundige


Kenar95

  • Sollicitant Politiekundige Oost-Nederland verkort
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 162
Reactie #244 Gepost op: 15 september 2016, 21:10:38
In verschillende topics lees ik verschillende dingen over de wachttijd voor het rapport.
Sommigen noemen inderdaad twee weken, anderen vier weken.
Krijg je na deel B te horen hoe lang het duurt tot je de uitslag krijgt?
Misschien dat dit nog per eenheid verschilt (lijkt mij onwaarschijnlijk), welke eenheid heb je gesolliciteerd?
Jongen die dezelfde dag als mij (vorige week vrijdag) deel B heeft gehad kreeg gisteren zijn rapport al! Binnen 5 dagen dus (en nog minder werkdagen..). Ondanks dat heb ik mijn rapport nog niet gehad, maar verwacht 'm op zeer korte termijn nu ook  ;D
Sollicitant Politiekundige


Proost

  • Politiekundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 311
Reactie #245 Gepost op: 15 september 2016, 23:02:20
Citaat van: Kenar95 link=msg=1447338 date=1473966506
Veel afvallers voor het 2 jarig traject dus? Dat zou goed nieuws zijn om kans te maken in 't klasje van 24 te komen!  :)
Ja die. :)
Kennelijk was deel A voor velen een hogere drempel dan verwacht. We gaan het meemaken. Ik vind t wel prima.


Kenar95

  • Sollicitant Politiekundige Oost-Nederland verkort
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 162
Reactie #246 Gepost op: 20 september 2016, 13:19:43
Vandaag rapport gehad, en die was positief! Nu maximaal 8 weken wachten tot iedereen door de selectie heen is en ze de beste rapporten geselecteerd hebben. Dan weten we of de door mogen voor het korpsgesprek (tegenwoordig selectiegesprek geloof ik?!)! Succes voor iedereen die nog voor B moet of aan het wachten is op z'n rapport! 👍

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Sollicitant Politiekundige


Swaghetti

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 102
Reactie #247 Gepost op: 20 september 2016, 17:11:58
Citaat van: Kenar95 link=msg=1448039 date=1474370383
Vandaag rapport gehad, en die was positief! Nu maximaal 8 weken wachten tot iedereen door de selectie heen is en ze de beste rapporten geselecteerd hebben. Dan weten we of de door mogen voor het korpsgesprek (tegenwoordig selectiegesprek geloof ik?!)! Succes voor iedereen die nog voor B moet of aan het wachten is op z'n rapport! 👍

Super fijn man, gefeliciteerd! Ging wel snel dan met dat rapport 8)

Donderdag ben ik aan de beurt voor deel B, ben heel erg benieuwd :D


Kenar95

  • Sollicitant Politiekundige Oost-Nederland verkort
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 162
Reactie #248 Gepost op: 20 september 2016, 19:38:33
Super fijn man, gefeliciteerd! Ging wel snel dan met dat rapport 8)

Donderdag ben ik aan de beurt voor deel B, ben heel erg benieuwd :D
Binnen 7 werkdagen ja, mag niet klagen 😉
Maar nu is het evengoed weer wachten..
Solliciteren bij de politie is eigenlijk een synoniem voor wachten 😀

Succes donderdag, gewoon lekker jezelf zijn, dan zul je zien dat het stiekem best leuk is!
Sollicitant Politiekundige


PokuPro

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 21
  • Sollicitante PoKu verkorte route EH RDAM
Reactie #249 Gepost op: 22 september 2016, 09:48:19
Citaat van: Kenar95 link=msg=1448039 date=1474370383
Vandaag rapport gehad, en die was positief! Nu maximaal 8 weken wachten tot iedereen door de selectie heen is en ze de beste rapporten geselecteerd hebben. Dan weten we of de door mogen voor het korpsgesprek (tegenwoordig selectiegesprek geloof ik?!)! Succes voor iedereen die nog voor B moet of aan het wachten is op z'n rapport! 👍

Ahhhh ik zie hier je reactie! Gefeliciteerd top joh!  098uo  Bij welke eenheid heb je gesolliciteerd? En nu wederom wachten, je geduld wordt wel echt op de proef gesteld. Ik ben benieuwd wanneer ik mijn rapport ontvang.
Sollicitatie Politiekundige Eenheid Rotterdam [img]http://forum.infopolitie.nl/images/