Sollicitanten Politiekundige start februari 2017

Auteur Topic: Sollicitanten Politiekundige start februari 2017  (gelezen 97587 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Kenar95

• Sollicitant Politiekundige Oost-Nederland verkort
  • Forum gebruiker
Reactie #270 Gepost op: 23 september 2016, 14:04:57
Vond t wel apart dagt ze er specifiek bij vermelden dat je score vermeld wordt in vergelijking met andere kandidaten uit de selectie groep...
Haal er alleen niet uit wat die relatie dan moet zijn
Oh ging eens kijken en zag dat nu ook pas staan, dat is wel vreemd.. Zou dat met het groepje van jouw dag zijn? Dan heb je er baat bij als je met hele domme mensen zit.. En je kunt je resultaten zo dus niet echt vergelijken met mensen die de CCT op een andere dag gedaan hebben..
Sollicitant Politiekundige

nickd

• Forum gebruiker
Reactie #271 Gepost op: 23 september 2016, 14:36:50
Toen ik voor deel A moest heb ik het niet van iedereen vernomen of ze de capaciteiten test wel/niet hadden gehaald, maar er zat een gast bij en die had 'm 2 jaar terug niet gehaald voor hoofdagent, dus vraag me af of hij 'm dan wel heeft gehaald voor Poku. Iemand uit mijn groepje had de sporttest niet gehaald trouwens.

Ik meende de actrice met wie ik mijn casus moest spelen te kennen, op de VU tijdens m'n bachelor psychologie heb ik ooit ook voor het vak communicatie een probleemgesprek moeten voeren. Die vrouw kwam me iig bekend voor :P Verder vond ik de beoordelaars van de gespeelde casus vrij jong, ze hadden bij mij (of zelfs pas na mij) op de studie kunnen zitten.

Wat betreft het het vergelijken van scores kan ik mij twee logische manieren bedenken: 1) globaal bekijken voor deze gehele laag en dan de beste selecteren ; 2) per eenheid bekijken wie het beste scoort, want tenslotte 'koopt' de eenheid als het ware in een plek binnen het opleidingstraject.

Nick

• Senior gebruiker
Reactie #272 Gepost op: 23 september 2016, 14:37:52
Zie ook een andere topic:
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=97931

Mijn post daaruit:
Citaat
Jouw testresultaten worden vergeleken met een bepaalde normgroep en niet met degenen die op dat moment ook solliciteren. De normgroep geeft een representatief beeld en het is dus niet zo dat je geluk of pech hebt doordat je toevallig in een 'slimme' of 'domme' groep zou kunnen zitten.

Alle aanstellingseisen en de bijbehorende procedure zijn wettelijk vastgelegd in de Regeling aanstellingseisen politie 2002.
Deze regeling zegt over de cct onder andere:

Citaat
De eindscore van iedere kandidaat wordt vergeleken met de resultaten van normgroepen. Er zijn vijf normgroepen die elk afzonderlijk bestaan uit meer dan 2000 kandidaten die de test eerder hebben afgelegd en die een opleiding hebben genoten die toegang geeft tot eenzelfde aan het politieonderwijs verbonden kwalificatieniveau. De eindscore van de Cognitieve Capaciteitentest wordt derhalve vergeleken met de resultaten van vijf normgroepen. Dit zijn de groep eerder geteste kandidaten op het kwalificatieniveau 2 (EQF2), 3 (EQF3), 4 (EQF4), 5 (EQF 6) en 6 (EQF 7).
Senior GGP / Oost-Brabant

Charlie

• Forum gebruiker
Reactie #273 Gepost op: 23 september 2016, 15:23:21
Interessant. Ik kan overigens niet met zekerheid zeggen dat die 18/20 voor cognitief stond, moest het stiekem op de kop lezen hehe.
Aspirant

Swaghetti

• Forum gebruiker
Reactie #274 Gepost op: 23 september 2016, 16:29:04
Citaat van: Kenar95 link=msg=1448612 date=1474631728
Nou ik ben geen wiskundige hoor (a). Stelt in mijn ogen allemaal niet zo heel veel voor.. Was bij mijn groep ook niemand die ''m niet gehaald had, weet niet hoe dat jij jullie deel A was?

We waren met een groepje van acht of negen.
Een daarvan is tijdens de sporttest afgevallen.
Van een ander weet ik dat die tijdens de cognitieve test is afgevallen.
Voor de rest heb ik niemand meer gesproken na afloop.

Kenar95

• Sollicitant Politiekundige Oost-Nederland verkort
  • Forum gebruiker
Reactie #275 Gepost op: 23 september 2016, 17:01:47
Zie ook een andere topic:
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=97931

Mijn post daaruit:
Interessant! Leuke info, en mooi onderbouwd!

Je weet snel genoeg of het echt 18/20 was Charlie 😉 In ieder geval meer als 7 ☺️
Sollicitant Politiekundige

Proost

• Politiekundige
  • Forum gebruiker
Reactie #276 Gepost op: 23 september 2016, 19:37:51
Citaat van: Swaghetti link=msg=1448646 date=1474640944
We waren met een groepje van acht of negen.
Een daarvan is tijdens de sporttest afgevallen.
Van een ander weet ik dat die tijdens de cognitieve test is afgevallen.
Voor de rest heb ik niemand meer gesproken na afloop.
Bij mij hetzelfde verhaal.
Toevallig het groepje van de 31e?

Swaghetti

• Forum gebruiker
Reactie #277 Gepost op: 23 september 2016, 20:19:36
Citaat van: Proost link=msg=1448727 date=1474652271
Bij mij hetzelfde verhaal.
Toevallig het groepje van de 31e?

Heel toevallig wel ;) Ik was degene die 2:45 had gerend; zwarte broek, donkerblauw cold shirt met lange mouwen :)

Proost

• Politiekundige
  • Forum gebruiker
Reactie #278 Gepost op: 23 september 2016, 21:52:36
Citaat van: Swaghetti link=msg=1448735 date=1474654776
Heel toevallig wel ;) Ik was degene die 2:45 had gerend; zwarte broek, donkerblauw cold shirt met lange mouwen :)
Ah, die lange. :)
Moest wel even graven hoor. (Wit shirt blauwe broek hier)... Wat een omschrijving  ;D

Swaghetti

• Forum gebruiker
Reactie #279 Gepost op: 23 september 2016, 22:28:01
Citaat van: Proost link=msg=1448769 date=1474660356
Ah, die lange. :)
Moest wel even graven hoor. (Wit shirt blauwe broek hier)... Wat een omschrijving  ;D

Hahahaha valt wel mee hoor, 1,81 ;) Korter dan op mijn paspoort zelfs :p
Zou wel tof zijn als we samen in een klas komen 8)