Uuh.. dit raakt kant nog wal.
Een recherchekundige ondersteunt de recherche niet, dat is gewoon een volwaardig rechercheur en geeft zelfs leiding aan menig TGO. Het feit dat jij alleen de collega's die 'in het veld' werken als politie agent labelt vind ik erg merkwaardig voor iemand die ook bij de politie werkt.
Ja een recherchekundige doet inderdaad niet zo heel veel blauwe ervaringen op, maar is gewoon een politie agent. Alleen in die rol werken ze nooit, dat uniform dragen ze niet en ze werken voornamelijk bij de recherche als volwaardig rechercheur.
Ik bedoel hier niks verkeerds mee, dus als dit verkeerd voor je overkomt mijn excuses hiervoor. Ook ben ik zelf (nog) geen politie agent. Laat dat even duidelijk zijn. Dit heb ik ook niet gezegd.
Naar mijn mening zijn recherchekundige inderdaad geen politie agenten, maar werken ze VOOR de Politie. Dit vind ik zelf een groot verschil hebben. Het kan goed zijn dat ik hier fout mee zit, maar dit is het beeld dat ik zelf heb van een recherchekundige. Nogmaals ik zeg niet dat dit beeld klopt.
Wat ik alleen even niet begrijp is dat je zegt dat ze wel politie agent zijn, maar nooit in de rol van politie agent werken. Dit lijkt mij een beetje tegenstrijdig met wat je zelf zegt?
Ja een recherchekundige doet inderdaad niet zo heel veel blauwe ervaringen op, maar is gewoon een politie agent. Alleen in die rol werken ze nooit