Sollicitanten Politiekundige start februari 2017

Auteur Topic: Sollicitanten Politiekundige start februari 2017  (gelezen 97577 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Swaghetti

• Forum gebruiker
Reactie #300 Gepost op: 27 september 2016, 10:40:28
Citaat van: Kenar95 link=msg=1449441 date=1474965112
Zal wel loslopen, ik herken het gevoel, je wordt gewoon veeleisend als de anderen hier het rapport snel krijgen  ;D
Je zou door alle snelle rapporten hier bijna vergeten dat het niet ongewoon is als je 5 weken op je rapport moet wachten..

Maar ik heb wel het idee dat iedereen hier deel B wel gehad heeft? Als dat betekent dat ze de groep voor het verkorte traject (en die groep is niet zo groot) inderdaad door B heen hebben gehaald en jullie dan deze week het rapport allemaal binnen hebben, zal het vast geen 7 weken meer duren voor ze de rapporten vergeleken hebben en wij meer weten..!

Tegen mij zeiden ze maximaal drie weken voor ontvangst rapport.
Als ik hier het e.e.a. lees hebben velen het al binnen een week.
Zou kunnen betekenen dat er niet zoveel mensen over zijn inderdaad.
Met een beetje geluk mag iedereen door :)

nickd

• Forum gebruiker
Reactie #301 Gepost op: 27 september 2016, 11:34:48
Ik ben helaas niet door jongens, baal enorm.

Sporttest was positief, capaciteiten test zelfs 20 gescoord, maar competentiescore van 32 en niet 34.

Ben het eigenlijk niet zo met de competentiescore eens, maar dat kan ik nu toch niet meer veranderen..

Succes iedereen.

Kenar95

• Sollicitant Politiekundige Oost-Nederland verkort
  • Forum gebruiker
Reactie #302 Gepost op: 27 september 2016, 11:43:20
Citaat van: nickd link=msg=1449464 date=1474968888

Sporttest was positief, capaciteiten test zelfs 20 gescoord, maar competentiescore van 32 en niet 34.

Ben het eigenlijk niet zo met de competentiescore eens, maar dat kan ik nu toch niet meer veranderen..

Succes iedereen.

Neejoh... Dat is flink klote.. Ga je nog wel om uitleg vragen hoe ze aan de competenties gekomen zijn, al is het maar voor jezelf zodat je het volgende keer beter kunt doen?
Waar ben je precies op blijven hangen als ik vragen mag? Heb je één of meerdere competenties onder de minimale score?

Hoelang mag je nu niet solliciteren? Erna gewoon weer proberen, koppie op dan kom je er wel!  O0
Sollicitant Politiekundige

Swaghetti

• Forum gebruiker
Reactie #303 Gepost op: 27 september 2016, 12:08:26

Succes iedereen.

Ah jammer man, ongelooflijk balen!
Wat Kenar ook al zei, kijk of je kan navragen waar het in hun optiek aan schort.
Dan weet je een volgende keer beter waar je je op moet voorbereiden.

Proost

• Politiekundige
  • Forum gebruiker
Reactie #304 Gepost op: 27 september 2016, 12:27:36

Succes iedereen.
Heel erg balen man. Het lastige is dat juist die competenties zo belangrijk zijn, maar enkel in 1.5 uur gemeten worden (op de vragenlijst na dan). Het resultaat hangt vrijwel volledig af van wat je er neergezet hebt. Dat is namelijk ook het enige waar ze je op kunnen beoordelen. Ik heb nog niemand gesproken die het helemaal eens was met het rapport, zelfs niet die een goed rapport hadden. Je kunt je mogelijk wel voorstellen hoe ze tot dit oordeel zijn gekomen op basis van wat je juist net van die competentie hebt laten zien.

Ik heb in mijn rapport ook scores kunnen herkennen waar ik het totaal niet mee eena ben maar waar ik wel heel goed van weet waarom ze er zo op staan. Het is een momentopname, daar kun je ook bij toeval wat pech meemaken.

Kop op, en de volgende keer beter!

nickd

• Forum gebruiker
Reactie #305 Gepost op: 27 september 2016, 12:47:43
Citaat van: Proost link=msg=1449477 date=1474972056
Heel erg balen man. Het lastige is dat juist die competenties zo belangrijk zijn, maar enkel in 1.5 uur gemeten worden (op de vragenlijst na dan). Het resultaat hangt vrijwel volledig af van wat je er neergezet hebt. Dat is namelijk ook het enige waar ze je op kunnen beoordelen. Ik heb nog niemand gesproken die het helemaal eens was met het rapport, zelfs niet die een goed rapport hadden. Je kunt je mogelijk wel voorstellen hoe ze tot dit oordeel zijn gekomen op basis van wat je juist net van die competentie hebt laten zien.

Ik heb in mijn rapport ook scores kunnen herkennen waar ik het totaal niet mee eens ben maar waar ik wel heel goed van weet waarom ze er zo op staan. Het is een momentopname, daar kun je ook bij toeval wat pech meemaken.

Ja het is gewoon zuur.

Ik scoorde laag op communicatieve vaardigheden, deze begrijp ik niet zo goed. Verder scoorde ik ook laag op besluitvaardigheid en overwicht. Ik had gewoon harder moeten zijn. Ik weet dat ik dat kan (zijn) en heb gewoon pech gehad wat dat betreft. Ik had ook het nadeel dat ik psychologie heb gestudeerd en het vak communicatie heb gehad waarbij ik bepaalde gesprekstechnieken aangeleerd krijgt, die in dit geval in mijn geval in mijn nadeel werkten.

Ja volgende keer beter, dat zal misschien over 1.5 jaar zijn (aangezien je een jaar moet wachten met solliciteren nu...)

Charlie

• Forum gebruiker
Reactie #306 Gepost op: 27 september 2016, 12:49:18
Nick wat maak je me nou man. Klote
Aspirant

Swaghetti

• Forum gebruiker
Reactie #307 Gepost op: 27 september 2016, 13:32:06
Citaat van: Proost link=msg=1449477 date=1474972056

Ik heb in mijn rapport ook scores kunnen herkennen waar ik het totaal niet mee eena ben maar waar ik wel heel goed van weet waarom ze er zo op staan. Het is een momentopname, daar kun je ook bij toeval wat pech meemaken.

Denk ook wel dat ze het rollenspel (zwaar?) meewegen. Daarin breng jij je competenties in de praktijk.
Als het goed is komt het merendeel van de competenties ook in het rollenspel aan bod.

Lastig is ook dat er geen vinger op te leggen is na afloop van gesprek/rollenspel.
Anders zou je nog kunnen zeggen dat je het wellicht iets meer zus of zo zou hebben gedaan.
Waarmee je dan weer zou aantonen dat je voldoende zelfinzicht hebt om je houding aan te passen.

Charlie

• Forum gebruiker
Reactie #308 Gepost op: 27 september 2016, 14:00:55
Eens. Ik kon me ook niet helemaal vinden in sommige scores (sorry Kenar). Maar een 4 voor stressbestendigheid als je voor defensie werkt, Krav Maga docent bent en zelfs een speciale opleiding hebt gevolgd om mensen te leren omgaan met stress...tja, dan heb ik het blijkbaar niet goed verkocht.  :-\
Aspirant

Kenar95

• Sollicitant Politiekundige Oost-Nederland verkort
  • Forum gebruiker
Reactie #309 Gepost op: 27 september 2016, 14:30:07
Citaat van: Charlie link=msg=1449494 date=1474977655
Eens. Ik kon me ook niet helemaal vinden in sommige scores (sorry Kenar). Maar een 4 voor stressbestendigheid als je voor defensie werkt, Krav Maga docent bent en zelfs een speciale opleiding hebt gevolgd om mensen te leren omgaan met stress...tja, dan heb ik het blijkbaar niet goed verkocht.  :-\

Haha waarom sorry voor mij?  ::)
Misschien doelde je op iets wat ik hier wel eens ergens geroepen heb geloof ik; dat het rapport goed overeenkomt met hoe je je gepresenteerd hebt.
En daar zit het grote verschil. In de competentiescore komt goed terug hoe je overgekomen bent met het rollenspel en het psychologisch gesprek vindt ik, maar dat hoeft niet overeen te komen met hoe je in het dagelijkse leven bent. Iets met stress, momentopname en het korte meetmoment.

Ik vind van mijn rapport ook dat de competenties geen juist beeld geven van hoe ik in het dagelijkse leven ben, maar ik kan er wel inkomen hoe zij tot de beoordeling zijn gekomen op basis van wat ik heb laten zien.

Maar misschien had je wat Krav Maga technieken moeten laten zien tijdens het rollenspel Charlie  ;D
Sollicitant Politiekundige