Sollicitanten Politiekundige start februari 2017

Auteur Topic: Sollicitanten Politiekundige start februari 2017  (gelezen 96478 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

PokuBritt

  • Sollicitant Politiekundige
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 6
Reactie #470 Gepost op: 5 november 2016, 22:48:32
Ook ik ben gebeld voor mijn antecedenten gesprek, wat bij mij thuis zal plaatsvinden. Zal eens vragen waarom ze soms thuis komen en soms het gesprek op een bureau hebben.

Mbt de medische keuring, het is niet meer of minder als dat je op internet tegen komt.

Ik zal na donderdag nog even wat laten weten  ;)

Succes voor iedereen! We zijn er bijna :D


Charlie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 141
Reactie #471 Gepost op: 6 november 2016, 11:18:09
Cool, succes met het gesprek. Ik heb half december het eindgesprek, hopelijk is daarna alles snel geregeld - mits positief afgerond natuurlijk- maar bij het verkorte traject duurt het dus nog even. Zou ook goed kunnen dat de rest over het jaar getild wordt.

Hopelijk kan ik een dezer weken alvast een keer een dienst meedoen en wat mensen te spreken te krijgen van de eenheid.
Aspirant


Justice

  • Sollicitant Politiekundige Eenheid Noord-Holland
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 37
Reactie #472 Gepost op: 6 november 2016, 11:25:14
Citaat van: Charlie link=msg=1456103 date=1478427489
Hopelijk kan ik een dezer weken alvast een keer een dienst meedoen

Dat is ambitieus. Hoe zie je dat voor je?


Proost

  • Politiekundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 311
Reactie #473 Gepost op: 6 november 2016, 11:55:37
Citaat van: Justice link=msg=1456104 date=1478427914
Dat is ambitieus. Hoe zie je dat voor je?
Dat is heel simpel, je gaat mee als opstapper. Heb ik ook al gedaan. Zou ik je ook echt aanraden als je dit werk wil gaan doen.


Justice

  • Sollicitant Politiekundige Eenheid Noord-Holland
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 37
Reactie #474 Gepost op: 6 november 2016, 12:04:04
Citaat van: Proost link=msg=1456111 date=1478429737
Dat is heel simpel, je gaat mee als opstapper. Heb ik ook al gedaan. Zou ik je ook echt aanraden als je dit werk wil gaan doen.

Okee, daar heb ik nog nooit van gehoord maar klinkt interessant. Is daar ergens meer info over te vinden? Of moet je de eenheid zelf benaderen, want dan moet je waarschijnlijk wel een beetje geluk hebben..


Proost

  • Politiekundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 311
Reactie #475 Gepost op: 6 november 2016, 12:15:00
Daar is geen info over te vinden en is volgens mij ook nergens "officieel" te regelen. Je benaderd zelf de eenheid en legt je verhaal en motivatie goed uit. Dan lukt het eigenlijk altijd wel.


Charlie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 141
Reactie #476 Gepost op: 6 november 2016, 13:24:58
Meedoen is niet het juiste woord, natuurlijk. Ik bedoel gewoon meekijken, zien wat ze tegenkomen en ze de oren van het hoofd vragen over alles tot ze me de auto uit pleuren. Geen idee hoe dat ingevuld gaat worden maar ik vind elke ervaring mooi meegenomen voor het eindgesprek.

Ik weet ook niet of het gaat lukken overigens, maar ik ga het wel proberen. Ze staan er niet onwelwillend tegenover.
Aspirant


Kenar95

  • Sollicitant Politiekundige Oost-Nederland verkort
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 162
Reactie #477 Gepost op: 6 november 2016, 15:10:35
Heb zelf ook tweemaal een dienst meegedraaid en kan bovenstaand enthousiasme beamen! Is echt super leuk, maar vooral leerzaam omdat je echt eens meekrijgt hoe een dienst verloopt en je al je vragen informeel beantwoordt krijgt. Na incidenten/aangiftes etc. weer naar binnen om de boel uit te werken en dan weer de hort op. Was 2x een zaterdagavond dienst in de stad, dan gebeurde er het meeste aldus de toekomstige collega's, nou dat heb ik geweten ;-)

Maar benader gewoon je eenheid en leg het inderdaad uit, dan willen ze je best helpen!  Je wordt dan vaak aan een persoon gekoppeld die jou een dienst meeneemt!

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Sollicitant Politiekundige


Proost

  • Politiekundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 311
Reactie #478 Gepost op: 6 november 2016, 18:20:04
Ik heb mijn opstap dienst gehad met twee studenten... je raad nooit van welke opleiding ;).
Zou er zeker bij vragen of er poku studenten zijn. Die kunnen zelfs de specifieke vragen over de opleiding beantwoorden naast de reguliere vragen over het vak zelf. Snijdt het mes aan twee kanten.


Justice

  • Sollicitant Politiekundige Eenheid Noord-Holland
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 37
Reactie #479 Gepost op: 6 november 2016, 18:45:34
Goeie tips Charlie, Kenar & Proost, dankjewel! Voordat ik had gesolliciteerd heb ik er wel eens over nagedacht dat ik graag ergens een dagje wilde meelopen, maar ik heb altijd gedacht dat dat geen reële optie was..

Voor mijn sollicitatie heeft het nu geen toegevoegde waarde meer, maar 't blijft natuurlijk wel leerzaam/interessant