Sollicitanten Politiekundige start februari 2017

Auteur Topic: Sollicitanten Politiekundige start februari 2017  (gelezen 96463 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Proost

  • Politiekundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 311
Reactie #510 Gepost op: 15 november 2016, 12:59:42
Grappig. Had er eigenlijk ook niet meer op gerekend. Heb je m bij het hoofdbureau van je eenheid? Ben benieuwd of wij de uitnodiging ook nog krijgen.


Charlie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 141
Reactie #511 Gepost op: 15 november 2016, 13:27:49
Ik heb hem op dezelfde locatie als waar het eindgesprek is, in Zaandijk.
Aspirant


Kenar95

  • Sollicitant Politiekundige Oost-Nederland verkort
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 162
Reactie #512 Gepost op: 15 november 2016, 17:38:58
Vraag: op welk moment in de selectieprocedure krijg je eigenlijk te horen op welk bureau je precies terecht komt (lijkt me niet geheel onbelangrijk)?

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Sollicitant Politiekundige


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #513 Gepost op: 15 november 2016, 18:09:23
Citaat van: Kenar95 link=msg=1461503 date=1479227938
Vraag: op welk moment in de selectieprocedure krijg je eigenlijk te horen op welk bureau je precies terecht komt (lijkt me niet geheel onbelangrijk)?
Wij kregen het te horen op een zelf geplande bijeenkomst een paar dagen voor de start van het onderwijs in Apeldoorn. Maar ook dit, net als vele andere dingen tijdens de selectie (en daarna) verschilt per eenheid en ook weer per lichting.


Proost

  • Politiekundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 311
Reactie #514 Gepost op: 15 november 2016, 18:29:16
Ik had begrepen van iemand die de opleiding een tijdje terug heeft afgerond dat je drie voorkeuren mocht opgeven. Bij andere eenheden zou je juist op moeten geven waar je juist NIET geplaatst wilde worden. Eigenlijk niets van te zeggen dus.
Maar maakt het echt uit?


Kenar95

  • Sollicitant Politiekundige Oost-Nederland verkort
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 162
Reactie #515 Gepost op: 15 november 2016, 18:49:13
Wij kregen het te horen op een zelf geplande bijeenkomst een paar dagen voor de start van het onderwijs in Apeldoorn. Maar ook dit, net als vele andere dingen tijdens de selectie (en daarna) verschilt per eenheid en ook weer per lichting.
Aha oké! Dan is het even afwachten welk moment ze deze ronde in petto hebben (als we zover komen..).
Overigens vind ik het bijzonder dat je zou kunnen kiezen waar je wilt, er is toch ergens plaats voor een bepaalde functie (vandaar ook dat niet alle regio's  altijd open staan bij de sollicitatie rondes), er is daar dan een tekort aan personeel blijkbaar en budget voor de opleiding van vers bloed en zijn salaris.

@Proost: niet zozeer van groot belang, maar is nieuwsgierigheid ook een geldige reden? (a)

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Sollicitant Politiekundige


Proost

  • Politiekundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 311
Reactie #516 Gepost op: 15 november 2016, 19:00:59
Citaat van: Kenar95 link=msg=1461531 date=1479232153
Overigens vind ik het bijzonder dat je zou kunnen kiezen waar je wilt, er is toch ergens plaats voor een bepaalde functie (vandaar ook dat niet alle regio's  altijd open staan bij de sollicitatie rondes), er is daar dan een tekort aan personeel blijkbaar en budget voor de opleiding van vers bloed en zijn salaris.
Er stond niet kiezen, maar voorkeuren opgeven ;). Dwz als er op al die plaatsen plek is kunnen ze rekening houden met je voorkeur. Mijn maatje had bijvoorbeeld drie voorkeuren opgegeven en het werd een totaal ander bureau. Dat kan ook.

Citaat van: Kenar95 link=msg=1461531 date=1479232153
@Proost: niet zozeer van groot belang, maar is nieuwsgierigheid ook een geldige reden? (a)
Zeer zeker. Ik heb het even nagevraagd en ze gaan jou plaatsen op bureau schrubbenkutteveen ... Oost. ;)

Ben ook wel benieuwd hoor. Heb even wat nagezocht en het kan voor mij tot bijna een uur rijden afstand zitten. Dat zal bij jou nog wel iets meer zijn lijkt me.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #517 Gepost op: 15 november 2016, 19:35:11
Citaat van: Kenar95 link=msg=1461531 date=1479232153
Aha oké! Dan is het even afwachten welk moment ze deze ronde in petto hebben (als we zover komen..).
Overigens vind ik het bijzonder dat je zou kunnen kiezen waar je wilt, er is toch ergens plaats voor een bepaalde functie (vandaar ook dat niet alle regio's  altijd open staan bij de sollicitatie rondes), er is daar dan een tekort aan personeel blijkbaar en budget voor de opleiding van vers bloed en zijn salaris.


Je mag een voorkeur aangeven waar je voor de opleiding geplaatst wil worden. Of je op het bureau van voorkeur komt hangt af van de bezetting en begeleiding die het bureau kan bieden. Na de opleiding kan je ook een voorkeur aangeven maar is de vraag leidend boven de wens van de student.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Kenar95

  • Sollicitant Politiekundige Oost-Nederland verkort
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 162
Reactie #518 Gepost op: 15 november 2016, 20:09:34
Er stond niet kiezen, maar voorkeuren opgeven ;). Dwz als er op al die plaatsen plek is kunnen ze rekening houden met je voorkeur. Mijn maatje had bijvoorbeeld drie voorkeuren opgegeven en het werd een totaal ander bureau. Dat kan ook.
 Zeer zeker. Ik heb het even nagevraagd en ze gaan jou plaatsen op bureau schrubbenkutteveen ... Oost. ;)

Ben ook wel benieuwd hoor. Heb even wat nagezocht en het kan voor mij tot bijna een uur rijden afstand zitten. Dat zal bij jou nog wel iets meer zijn lijkt me.
Schrubbenkutteveen Oost, laat dat nu net 't bureau van m'n dromen zijn!

En ja, met een uur (en eventueel nog wat verder) kun je inderdaad alle kanten op. Maargoed ook dat blijft speculeren want ik ken verhalen waar mensen bij het bureau aan het einde van de straat terechtkwamen..

We wachten -in navolging op de afgelopen 7 maanden- weer geduldig af..

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Sollicitant Politiekundige


Proost

  • Politiekundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 311
Reactie #519 Gepost op: 15 november 2016, 20:20:15
Ik heb van veel politie medewerkers begrepen dat er heel weinig mensen staan te springen om in hun eigen stad/dorp/wijk te werken. Gezien de aard van het werk kan ik me dat ook goed voorstellen. Hier zullen ze dan toch wel rekening mee houden lijkt me?
Of kom je tijdens de opleiding zo weinig op straat dat dat geen verschil maakt?