Sollicitanten Politiekundige start februari 2017

Auteur Topic: Sollicitanten Politiekundige start februari 2017  (gelezen 96461 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Sheppard

  • Aspirant Hoofdagent eenheid Limburg
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 215
Reactie #520 Gepost op: 15 november 2016, 20:25:19
Citaat van: DiNozzo link=msg=1461547 date=1479234911
Je mag een voorkeur aangeven waar je voor de opleiding geplaatst wil worden. Of je op het bureau van voorkeur komt hangt af van de bezetting en begeleiding die het bureau kan bieden. Na de opleiding kan je ook een voorkeur aangeven maar is de vraag leidend boven de wens van de student.

Is dat alleen voor politiekundige? Ik heb namelijk niks kunnen aangeven voor de start van mijn opleiding.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #521 Gepost op: 15 november 2016, 20:55:48
Dat verschilt per eenheid. Toen ik heel wat jaren terug mijn opleiding startte mocht ik ook niets aangeven. Ik werd gewoon elke stage op een ander bureau geplaatst. Pas na twee jaar werd je vast geplaatst en mocht je een voorkeur opgeven.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #522 Gepost op: 15 november 2016, 21:02:07
Citaat van: Sheppard link=msg=1461558 date=1479237919
Is dat alleen voor politiekundige? Ik heb namelijk niks kunnen aangeven voor de start van mijn opleiding.
Nee hoor, mijn regio kon ook geen voorkeur opgeven ;)


Qboss93

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 26
Reactie #523 Gepost op: 17 november 2016, 22:57:53
Vanmiddag het verlossende woord gekregen  ;D
Ook ik heb de sollicitatieprocedure succesvol afgerond  098uo


MrOfficer

  • Hoofdagent eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 92
Reactie #524 Gepost op: 17 november 2016, 23:06:26
Citaat van: Qboss93 link=msg=1461931 date=1479419873
Vanmiddag het verlossende woord gekregen  ;D
Ook ik heb de sollicitatieprocedure succesvol afgerond  098uo

Van harte!!  O0


svdb

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 7
Reactie #525 Gepost op: 18 november 2016, 11:20:19
Dag mensen!

Ook ik ben de afgelopen maanden in de race tot een aanstelling aan de opleiding "politiekundige" (District Noord Holland). In eerste instantie heb ik mij ingeschreven voor de verkorte opleiding. Echter ben ik na psychologische test gebeld met de vraag of ik zal willen starten met het 4 jarige traject doordat er andere kandidaten hoger hadden gescoord in de keuring.

Nu heb ik twee weken terug mijn medische keuring gehad en ben ik nu in afwachting naar het telefoontje betreft het antecedentenonderzoek. Tijdens mijn korpsgesprek kwam er naar voren dat er wellicht geen thuisbezoek zal plaatsvinden.

Ik vroeg mij af wat jullie ervaringen zijn betreft het antecedentenonderzoek. Hoe lang duurt het, wat onderzoeken ze en hebben jullie een thuisbezoek gehad?

Alvast bedankt!


Proost

  • Politiekundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 311
Reactie #526 Gepost op: 18 november 2016, 12:01:18
Citaat van: Qboss93 link=msg=1461931 date=1479419873
Vanmiddag het verlossende woord gekregen  ;D
Ook ik heb de sollicitatieprocedure succesvol afgerond  098uo
Gefeliciteerd met het behalen van de eindstreep. Het grote wachten is voor jou voorbij :)


Proost

  • Politiekundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 311
Reactie #527 Gepost op: 18 november 2016, 12:04:29
Citaat van: svdb link=msg=1461962 date=1479464419
In eerste instantie heb ik mij ingeschreven voor de verkorte opleiding. Echter ben ik na psychologische test gebeld met de vraag of ik zal willen starten met het 4 jarige traject doordat er andere kandidaten hoger hadden gescoord in de keuring.
wat heb je gescoord als ik vragen mag? Wist niet dat er aan het vier jarige traject lagere eisen gesteld werden dan aan het verkorte. Zou eigenlijk hetzelfde moeten zijn.

Vwb de duur van het antecedenten onderzoek biedt de zoekfunctie goede resultaten.


svdb

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 7
Reactie #528 Gepost op: 18 november 2016, 12:17:57
Citaat van: Proost link=msg=1461964 date=1479467069
wat heb je gescoord als ik vragen mag? Wist niet dat er aan het vier jarige traject lagere eisen gesteld werden dan aan het verkorte. Zou eigenlijk hetzelfde moeten zijn.

Wat ik gescoord heb is het volgende:

Sporttest: 2 min 45 sec
Cogniviteiten: 10
Psychologisch totaal: 49 punten

Ik zal de zoekfunctie even goed gebruiken, excuus!


Matt2

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 37
Reactie #529 Gepost op: 18 november 2016, 12:41:32
En wat onderzoek men nou precies in het veiligheidsonderzoek. De één zegt dat ze alles natrekken van zowel jou, familie en vrienden in de justitiële en politiegegevens. Als ik op internet zoek en ik kijk bijvoorbeeld op wetten.nl. Dan verwijst men weer naar Artikel 4. en word enkel de gegevens van de betrokkene opgevraagd en ingezien.

artikel $: Het antecedentenonderzoek omvat het inwinnen van gegevens over betrokkene uit de volgende registers:

a.  het strafregister,
b.  het algemene documentatieregister, en
c.  de politieregisters.[/i]

Gaan ze dan alleen op het moment van het huisbezoek vragen stellen naar familie en vrienden?

Ik vroeg mij dit af, omdat ik mij kan voorstellen dat er misschien vrienden/familie zijn die dit graag willen weten. Mocht met onderzoek doen naar hun gegevens.

Niet dat ik iets te verbergen heb, maar vroeg het mij af.