Sollicitanten Politiekundige start februari 2017

Auteur Topic: Sollicitanten Politiekundige start februari 2017  (gelezen 96458 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Proost

  • Politiekundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 311
Reactie #540 Gepost op: 23 november 2016, 05:19:15
Vraagje over het eindgesprek. Die thuiswerkopdracht die je uit moet werken in de vorm van een presentatie, mag je die erbij houden om de onderwerpen te kunnen volgen? Of moet alles uit het hoofd voorbereid worden? M.a.w. hoe strikt wordt die hele lijst afgewerkt?


maarten43

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 80
Reactie #541 Gepost op: 23 november 2016, 06:27:54
Ik heb alles uit mijn hoofd gedaan, ik weet niet of je het blaadje er bij mag houden. Ze zijn bij mij alle punten afgegaan.


Proost

  • Politiekundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 311
Reactie #542 Gepost op: 23 november 2016, 06:32:34
Citaat van: maarten43 link=msg=1462615 date=1479878874
Ik heb alles uit mijn hoofd gedaan, ik weet niet of je het blaadje er bij mag houden. Ze zijn bij mij alle punten afgegaan.
Gaat het eerste deel van het gesprek dan wel als 'een presentatie'?


maarten43

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 80
Reactie #543 Gepost op: 23 november 2016, 06:36:27
Yes, ik kreeg een korte inleiding en daarna mocht ik met mijn "presentatie" beginnen, daarbij zijn alle punten behandeld. Het is ook belangrijk om de kernwaarden van de politie goed door te nemen!


Proost

  • Politiekundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 311
Reactie #544 Gepost op: 23 november 2016, 06:41:19
Citaat van: maarten43 link=msg=1462617 date=1479879387
Yes, ik kreeg een korte inleiding en daarna mocht ik met mijn "presentatie" beginnen, daarbij zijn alle punten behandeld. Het is ook belangrijk om de kernwaarden van de politie goed door te nemen!
Bedankt voor de tip. Ga ik meenemen in de voorbereidingen.


maarten43

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 80
Reactie #545 Gepost op: 23 november 2016, 07:15:22
Heel veel succes!


ChiefYakoo

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
Reactie #546 Gepost op: 23 november 2016, 09:26:04
Beste Proost,

Recentelijk had ik mijn korpsgesprek. Ik kan het verhaal van maarten43 bevestigen, eerst een introductie (voorstel ronde) en vervolgens ruimte voor mij om mijn verhaal (huiswerk) te vertellen.

Ik zou vele tips kunnen geven maar ik beperk het tot 1. Het is goed om praktijkvoorbeelden te bedenken bij bepaalde situaties. Als je zegt dat je betrouwbaar bent, waar blijkt dit dan uit?

Ik had een 'spiekbriefje' meegenomen met daarop de onderwerpen die ik in ieder geval wilde bespreken. Aan het begin vroeg ik of dit was toegestaan en dat was zeker geen probleem. Ik kreeg de indruk dat dit juist werd gewaardeerd (stukje voorbereiding). Beperk je bij een 'spiekbriefje' wel tot steekwoorden / onderwerpen om te voorkomen dat je straks een verhaal voorleest. Blijf vooral lekker jezelf en maak er een leuk gesprek van.

Veel succes!


Proost

  • Politiekundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 311
Reactie #547 Gepost op: 23 november 2016, 09:33:32
Citaat van: ChiefYakoo link=msg=1462635 date=1479889564
Beste Proost,

Recentelijk had ik mijn korpsgesprek. Ik kan het verhaal van maarten43 bevestigen, eerst een introductie (voorstel ronde) en vervolgens ruimte voor mij om mijn verhaal (huiswerk) te vertellen.
Oké, maar dan is me nog niet helemaal duidelijk of ik die volledige huiswerk opdracht in de 10 minuut durende presentatie moet uitkauwen of dat dat later aan bod komt in het gesprek.


@Tom

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 66
Reactie #548 Gepost op: 23 november 2016, 09:47:41
Proost bij mij ging het als volgt:

Eerst een voorstelronde waarin zij iets vertellen over zichzelf. Hierna krijg jij de tijd om je huiswerkopdracht te presenteren.
Ik heb toen eigenlijk echt gepresenteerd en alle punten naar voren gebracht met uitleg.

Hierna volgen eventuele vragen en/of opmerkingen waarna je door gaat op de kernwaarden. Dit laatste onderdeel zullen zij sturen en gaat in gespreksvorm.

Hopelijk heb je hier wat aan!


ChiefYakoo

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
Reactie #549 Gepost op: 23 november 2016, 10:23:15
Wat Tom zegt kan ik bevestigen. Volgens mij geeft dit een duidelijk antwoord op je vraag.