Sollicitanten Politiekundige start februari 2017

Auteur Topic: Sollicitanten Politiekundige start februari 2017  (gelezen 96457 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Proost

  • Politiekundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 311
Reactie #550 Gepost op: 23 november 2016, 10:32:02
Ah check. Dus die lijst ga je dan toch puntsgewijs af. Helemaal helder, ga ik dat ook zo voorbereiden. Bedankt :)


@Tom

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 66
Reactie #551 Gepost op: 23 november 2016, 11:03:09
Citaat van: Proost link=msg=1462651 date=1479893522
Ah check. Dus die lijst ga je dan toch puntsgewijs af. Helemaal helder, ga ik dat ook zo voorbereiden. Bedankt :)

Ik heb al die punten als een logisch verhaal "gepresenteerd".


sergio81

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
Reactie #552 Gepost op: 23 november 2016, 11:15:52
Goedemorgen,

Hoe hebben jullie gehoren gekregen dat de antecedentenonderzoek positief is. Per brief of per mail. Ik heb ook alles al behaald en heb de gesprek met de VIK 2 weken geleden gehad. Daar is gezegd dat ik binnen 3 week wel bericht zou krijgen. Alvast bedankt voor de reacties.

Groeten


Justice

  • Sollicitant Politiekundige Eenheid Noord-Holland
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 37
Reactie #553 Gepost op: 23 november 2016, 11:26:13
Bedankt voor jullie reacties MrOfficer en DiNozzo


Citaat van: MrOfficer link=msg=1462517 date=1479832233
Jeetje, meen je niet? Damn.. Ik zou als ik jou was kiezen voor Noord-Holland. Ik heb zelf ook gesolliciteerd voor Den Haag terwijl ik in Amsterdam woon, maar ben en was al van plan om in de buurt van Den Haag te wonen. Voor jou zou ik het gokje nemen dat je niet wordt geplaatst in Den Helder. Zo wel, dan is dat ook niet het einde van de wereld lijkt me. Moeilijke keuze, zou vooral op je eigen gevoel afgaan.

Ik moet eerlijk zeggen dat mijn gevoel inderdaad zegt dat ik voor Noord-Holland moet gaan. Daarnaast zitten de meeste politiebureaus relatief dichtbij Amsterdam (en dus niet in Den Helder bijvoorbeeld). Ook werd mij door W&S verteld dat je een aantal voorkeuren mag opgeven voor waar je het liefst aan de slag gaat..


Citaat van: DiNozzo link=msg=1462580 date=1479845895
Hoe zeer ben je aan Amsterdam gehecht? Als je houdt van de stadse drukte en problematiek ga je het in Den Haag veel meer naar je zin krijgen als in Noord-Holland. Daar zijn de plaatsen toch kleiner en is de problematiek anders. Maar als je elke ochtend in de spits vanaf Amsterdam naar Den Haag wilt gaat dit je op enig moment opbreken... tenzij je wil verhuizen.

Dat puntje van die spits had ik nog niet over nagedacht, goeie! En daarnaast denk ik dat het misschien wel fijner is om tijdens je opleiding in een iets kleinere plaats aan de slag te gaan dan meteen in een grotere stad.


svdb

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 7
Reactie #554 Gepost op: 23 november 2016, 11:53:17
Citaat van: Justice link=msg=1462659 date=1479896773
Ik moet eerlijk zeggen dat mijn gevoel inderdaad zegt dat ik voor Noord-Holland moet gaan. Daarnaast zitten de meeste politiebureaus relatief dichtbij Amsterdam (en dus niet in Den Helder bijvoorbeeld). Ook werd mij door W&S verteld dat je een aantal voorkeuren mag opgeven voor waar je het liefst aan de slag gaat..


Dat puntje van die spits had ik nog niet over nagedacht, goeie! En daarnaast denk ik dat het misschien wel fijner is om tijdens je opleiding in een iets kleinere plaats aan de slag te gaan dan meteen in een grotere stad.

Beste Justice,

Ikzelf ben ook woonachtig in Amsterdam maar ik heb er voor gekozen om te solliciteren voor de divisie Noord Holland. In mijn beleving is Amsterdam misschien op het eerste gezicht ook een aantrekkelijkere stad dan de rest van de steden van Noord Holland. Echter hebben wij in het mooie noorden natuurlijk ook nog de steden Haarlem, Purmerend, Hoorn, Zaandam. Door deze verscheidenheid heb ik juist gekozen voor de divisie Noord Holland. Hierbij komt ook kijken dat ik ben opgegroeid in Schagen (klein stadje in de Noord Kop) waardoor ik mij zelf een minder stadsmens vind. Misschien goed om na te denken wat jij fijner hier in vindt!
Wellicht dat je hier iets aan hebt.

Ik zelf ben nog steeds in afwachting van de uitslag van het antecedentenonderzoek. Inmiddels is dit ruim 3 weken terug ingeleverd dus hopelijk weet ik het snel!


Charlie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 141
Reactie #555 Gepost op: 23 november 2016, 12:19:21
Precies waarom ik ook heb gesolliciteerd voor Noord-Holland. En navragen leert dat dat ook wel leeft onder mensen die al voor de eenheid werken.
Aspirant


Justice

  • Sollicitant Politiekundige Eenheid Noord-Holland
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 37
Reactie #556 Gepost op: 24 november 2016, 12:29:31
Citaat van: svdb link=msg=1462663 date=1479898397
Beste Justice,

Ikzelf ben ook woonachtig in Amsterdam maar ik heb er voor gekozen om te solliciteren voor de divisie Noord Holland. In mijn beleving is Amsterdam misschien op het eerste gezicht ook een aantrekkelijkere stad dan de rest van de steden van Noord Holland. Echter hebben wij in het mooie noorden natuurlijk ook nog de steden Haarlem, Purmerend, Hoorn, Zaandam. Door deze verscheidenheid heb ik juist gekozen voor de divisie Noord Holland. Hierbij komt ook kijken dat ik ben opgegroeid in Schagen (klein stadje in de Noord Kop) waardoor ik mij zelf een minder stadsmens vind. Misschien goed om na te denken wat jij fijner hier in vindt!
Wellicht dat je hier iets aan hebt.

Ik zelf ben nog steeds in afwachting van de uitslag van het antecedentenonderzoek. Inmiddels is dit ruim 3 weken terug ingeleverd dus hopelijk weet ik het snel!

Ik heb mijn hele leven in Amsterdam gewoond dus in dat opzicht ben ik wel een stadsmens. Maar ik moet eerlijk zeggen dat het mij best trekt om in een iets kleinere en minder hectische plek aan de slag te gaan (ergens in Noord-Holland) dan een grote stad als Amsterdam of Den Haag. Ook heeft de reistijd bij mijn beslissing een rol gespeeld. Ik heb mijn keuze ondertussen aan w&s doorgegeven en ook al het mailtje met het onderwerp 'aanstelling' is binnen. Het is dus officieel!!

Succes met het afwachten!


Chaib

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 12
  • aspirant Politiekundige, week 5 2017
Reactie #557 Gepost op: 28 november 2016, 10:40:04
Citaat van: Proost link=msg=1461964 date=1479467069
wat heb je gescoord als ik vragen mag? Wist niet dat er aan het vier jarige traject lagere eisen gesteld werden dan aan het verkorte. Zou eigenlijk hetzelfde moeten zijn.

Vwb de duur van het antecedenten onderzoek biedt de zoekfunctie goede resultaten.

aan de vier jarige traject worden precies de zelfde eisen gesteld. Voor de 2jarige opleiding zijn veel minder plekken beschikbaar, 1 klas maar. Dit houdt in dat de overige kandidaten voor de 2jarige opleiding beter uit de testen komen. Voor de 4 jarige opleiding zijn meer plekken beschikbaar waardoor je automatisch meer kans maakt.


Chaib

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 12
  • aspirant Politiekundige, week 5 2017
Reactie #558 Gepost op: 28 november 2016, 10:45:28
Citaat van: PokuBritt link=msg=1462168 date=1479549061
Ook ik heb afgelopen week het verlossende woord gekregen dat ik compleet door de selectie heen ben.  :D

Hierna heb ik een mail gekregen voor een afspraak te maken om mijn uniform op te halen, maar ik krijg die klantenservice niet te pakken. Ook hoor ik in het keuze menu dat je een debiteurennummer moet hebben en een volledige kledinglijst.
Heeft iemand hier al een afspraak gemaakt?

Succes voor iedereen die nog even moeten volhouden!

het duurt ongeveer 2 weken door dat een account bij VTSPN is aangemaakt. Je kan af even toe gewoon bellen en zeggen dat je een nieuwe werkstudent bent. Dan wordt er in het systeem gekeken of jou account al is aangemaakt door de eenheid waar je komt te werken. Als dit het geval is wordt gelijk een afspraak gemaakt. En een tip, kom met de auto, je krijgt heel veel spullen  ;).


PokuBritt

  • Sollicitant Politiekundige
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 6
Reactie #559 Gepost op: 28 november 2016, 21:38:43
Citaat van: Chaib link=msg=1463405 date=1480326328
het duurt ongeveer 2 weken door dat een account bij VTSPN is aangemaakt. Je kan af even toe gewoon bellen en zeggen dat je een nieuwe werkstudent bent. Dan wordt er in het systeem gekeken of jou account al is aangemaakt door de eenheid waar je komt te werken. Als dit het geval is wordt gelijk een afspraak gemaakt. En een tip, kom met de auto, je krijgt heel veel spullen  ;).

Thnks! Heb inmiddels een afspraak kunnen maken en mag 13 december gaan passen/meenemen. 😁 Erg veel zin in!