Of zijn deze vakken dan ook echt specifiek op de politie gericht en ook wel dusdanig ingericht dat ze je voorbereiden op onderzoek binnen de politieorganisatie wat dus wil zeggen dat deze vakken ook nog interessant en leerzaam zijn voor iemand die al onderzoeksvaardigheden heeft gehad binnen een reguliere hbo opleiding?!
Een student aan de academie zal deze vraag misschien beter kunnen beantwoorden, maar ik doe toch een poging
Ik denk persoonlijk dat de vakken met betrekking op analytisch denken/werkwijze en de bijbehorende methoden grotendeels overeen zullen komen met vakken van andere / "normale" HBO studies. Qua onderwerpen (wat ga je onderzoek/beschrijven; op welke doelgroep) zal dit natuurlijk wel meer gericht zijn op politie (vergroten van de pakkans op straat, of verminderen jeugdcriminaliteit in een bepaalde wijk). Hoe je dit aanpakt zou niet echt moeten afwijken van hoe iemand die een ander beroep (én andere hbo studie) uitoefent. Dan ga je gewoon terug naar het algemene; kwalitatief vs kwantitatief, experimenteel?, controle groepen, meerdere condities, om zo maar wat dingetjes op te noemen.
Het zal uiteindelijk niet meer verschillen dan andere studies van elkaar verschillen qua onderzoek doen of analytisch nadenken, lijkt mij