Tja Daniel je hebt deels wel gelijk natuurlijk, na de opleiding wordt het gros gewoon in het blauw ingezet met een aantal projecten erbij. Mijn verdeling kort na de opleiding was denk ik 40% project en 60% als brigadier in de noodhulp.
Echter, je moet ook naar de lange termijn kijken; een politiekundige opleiding is de duurste binnen de politie, men verwacht bepaalde dingen van jou.
De kans dat jij na 5 jaar nog steeds meer dan 50% in de noodhulp zit is minimaal, een hoofdagent is voor dat werk goedkoper (zonder waarde oordel, overigens). Dit geldt ook voor neventaken, ik ken geen enkele PK5 die motorrijder of hondengeleider is. Ik ken één persoon die ME'er is, de rest moest gelijk op voor groep of sectiecommandant.
Uiteindelijk bepaal je zelf grotendeels je eigen traject door te solliciteren op functies en te orienteren op de gebieden waar jij interesse in hebt. Maar feit blijft dat men flink heeft geïnvesteerd en daar gewoon rendement uit wilt halen, dan is de noodhulp geen ideale plaats.