Sollicitanten Politiekundige start februari 2017

Auteur Topic: Sollicitanten Politiekundige start februari 2017  (gelezen 96525 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Kenar95

  • Sollicitant Politiekundige Oost-Nederland verkort
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 162
Reactie #290 Gepost op: 26 september 2016, 20:51:37
Citaat van: LuukPol link=msg=1449308 date=1474912565
Natuurlijk. Maar er wordt nu dus ook gekeken naar de vaardigheden die je daadwerkelijk hebt opgedaan. Zoals methodisch denken en leren. Of denk bijvoorbeeld aan onderzoeksvaardigheden. Je kunt je voorstellen dat iemand die HBO Fysiotherapie of Communicatie heeft gedaan, anders les heeft gehad in onderzoek doen dan iemand die HBO Integrale Veiligheid of rechten heeft gedaan.

Er wordt ook gekeken of je de studielast aan kunt. Dat heeft met je eigen leerstijl te maken maar inderdaad ook met je thuissituatie. Wordt je door het thuisfront gesteund en krijg je volledig vrij baan voor je studie of moet je tegelijkertijd ook nog een huishouden met een aantal kinderen onderhouden? Dan zijn die 80 EC per jaar misschien wel erg zwaar.

Helemaal eens! Maar de vraag is dus waar dit specifiek extra 'getest' wordt of je geschikt bent voor het intensieve traject. Is dit bij het psychologische gesprek al geweest (bij mij in ieder geval niet, er is niet diep ingegaan op mijn huidige woonsituatie etc.), of gaan ze bij het eindgesprek kijken of ze je situatie en intelligentie geschikt achten?

En omdat wij hier waarschijnlijk het antwoord niet op hebben was ik benieuwd naar ervaringen van iemand die het hele traject al eens doorlopen heeft en nu aspirant is voor de verkorte opleiding.
Sollicitant Politiekundige


LuukPol

  • Politie Noord-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 228
Reactie #291 Gepost op: 26 september 2016, 21:31:17
Citaat van: Kenar95 link=msg=1449316 date=1474915897
Helemaal eens! Maar de vraag is dus waar dit specifiek extra 'getest' wordt of je geschikt bent voor het intensieve traject. Is dit bij het psychologische gesprek al geweest (bij mij in ieder geval niet, er is niet diep ingegaan op mijn huidige woonsituatie etc.), of gaan ze bij het eindgesprek kijken of ze je situatie en intelligentie geschikt achten?

En omdat wij hier waarschijnlijk het antwoord niet op hebben was ik benieuwd naar ervaringen van iemand die het hele traject al eens doorlopen heeft en nu aspirant is voor de verkorte opleiding.

Ik snap de vraag. Voor mij is deze selectie nieuw. Ik zit in de eerste lichting van het korte traject. Bij ons is er niet zo'n selectie geweest. En dat is ook duidelijk te merken in de klas. Sterker nog, wij hebben ook geadviseerd om wel een dergelijke selectie te organiseren! De eerlijkheid gebied te zeggen dat ik niet wist dat ze die nu daadwerkelijk ingevoerd hadden. Sorry, verder heb je helemaal niks aan mijn antwoord, want ik weet dus ook niet waar die selectie nu plaats vindt. Wel was het bij ons zo dat het korps bepaalde welke opleiding je ging doen (kort of regulier). Het zou mij niet verbazen dat de selectie dus in het eindgesprek plaats vindt. Let op! Dit is pure speculatie  ;)


Kenar95

  • Sollicitant Politiekundige Oost-Nederland verkort
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 162
Reactie #292 Gepost op: 26 september 2016, 22:56:38
Ik snap de vraag. Voor mij is deze selectie nieuw. Ik zit in de eerste lichting van het korte traject. Bij ons is er niet zo'n selectie geweest. En dat is ook duidelijk te merken in de klas. Sterker nog, wij hebben ook geadviseerd om wel een dergelijke selectie te organiseren! De eerlijkheid gebied te zeggen dat ik niet wist dat ze die nu daadwerkelijk ingevoerd hadden. Sorry, verder heb je helemaal niks aan mijn antwoord, want ik weet dus ook niet waar die selectie nu plaats vindt. Wel was het bij ons zo dat het korps bepaalde welke opleiding je ging doen (kort of regulier). Het zou mij niet verbazen dat de selectie dus in het eindgesprek plaats vindt. Let op! Dit is pure speculatie  ;)
Ahh dit helpt al een hele hoop! Thanks! Ja het lastige is natuurlijk dat het verkorte traject nog maar kort bestaat en jouw lichting de proefkonijnen zijn. Hiermee is er voor de komende lichting al een hele hoop veranderd, met deze aanvulling al in het selectietraject waarschijnlijk. Ik verwacht zelf ook een extra focus op de intensiteit van het traject in het eindgesprek, waarbij je toe mag lichten hoe jij denkt de klus te gaan klaren ;).



Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Sollicitant Politiekundige


Charlie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 141
Reactie #293 Gepost op: 27 september 2016, 08:32:05
Rapport zojuist binnengekregen, positief   :D

Mijn scores:

sporttest 2.39 / 3.19
cognitief 18 / 20

communicatief 5
contactgerichtheid 5
inlevingsvermogen 6
initiatief 5
flexibiliteit 5
besluitvaardigheid 5
overwicht 6
zelfinzicht 4
stressbestendigheid 4
tolerantie 5
integriteit 4

Van die 4-en baal ik, ook al zijn ze gemiddeld, maar ik had verwacht dat ik daar beter zou scoren. Maar of ik nou door ben of niet, hier durf ik wel mee thuis te komen.

Check je mail mensen  O0
Aspirant


Kenar95

  • Sollicitant Politiekundige Oost-Nederland verkort
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 162
Reactie #294 Gepost op: 27 september 2016, 08:41:39
Citaat van: Charlie link=msg=1449411 date=1474957925
Rapport zojuist binnengekregen, positief   :D

Mijn scores:

sporttest 2.39 / 3.19
cognitief 18 / 20

communicatief 5
contactgerichtheid 5
inlevingsvermogen 6
initiatief 5
flexibiliteit 5
besluitvaardigheid 5
overwicht 6
zelfinzicht 4
stressbestendigheid 4
tolerantie 5
integriteit 4

Van die 4-en baal ik, ook al zijn ze gemiddeld, maar ik had verwacht dat ik daar beter zou scoren. Maar of ik nou door ben of niet, hier durf ik wel mee thuis te komen.

Check je mail mensen  O0

Zodannn.. Mooi rapport hoor! Als jij al over 4en gaat klagen  ???  ;)
Sollicitant Politiekundige


Charlie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 141
Reactie #295 Gepost op: 27 september 2016, 08:44:56
Thanks, en ik zal me koest houden over die vieren
Aspirant


Swaghetti

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 102
Reactie #296 Gepost op: 27 september 2016, 08:48:38
Citaat van: Charlie link=msg=1449411 date=1474957925
Rapport zojuist binnengekregen, positief   :D

Mijn scores:

sporttest 2.39 / 3.19
cognitief 18 / 20

communicatief 5
contactgerichtheid 5
inlevingsvermogen 6
initiatief 5
flexibiliteit 5
besluitvaardigheid 5
overwicht 6
zelfinzicht 4
stressbestendigheid 4
tolerantie 5
integriteit 4

Van die 4-en baal ik, ook al zijn ze gemiddeld, maar ik had verwacht dat ik daar beter zou scoren. Maar of ik nou door ben of niet, hier durf ik wel mee thuis te komen.

Check je mail mensen  O0

Heel netjes hoor! Wanneer had je selectie B gehad?
Hopelijk ontvang ik ook een dezer dagen de mail :D


Charlie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 141
Reactie #297 Gepost op: 27 september 2016, 10:09:17
Bedankt! Deel B was afgelopen donderdag, dus ze waren snel. Ik was ook de enige die dag voor mijn regio, dus hopelijk is de rest afgevallen hèhè.
Aspirant


Swaghetti

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 102
Reactie #298 Gepost op: 27 september 2016, 10:20:12
Citaat van: Charlie link=msg=1449429 date=1474963757
Bedankt! Deel B was afgelopen donderdag, dus ze waren snel. Ik was ook de enige die dag voor mijn regio, dus hopelijk is de rest afgevallen hèhè.

Zo, dan zijn ze wel heel snel! Afgelopen donderdag had ik ook deel B.
Wellicht ben ik een probleemgeval dat het langer duurt :P


Kenar95

  • Sollicitant Politiekundige Oost-Nederland verkort
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 162
Reactie #299 Gepost op: 27 september 2016, 10:31:52
Citaat van: Swaghetti link=msg=1449433 date=1474964412
Zo, dan zijn ze wel heel snel! Afgelopen donderdag had ik ook deel B.
Wellicht ben ik een probleemgeval dat het langer duurt :P

Zal wel loslopen, ik herken het gevoel, je wordt gewoon veeleisend als de anderen hier het rapport snel krijgen  ;D
Je zou door alle snelle rapporten hier bijna vergeten dat het niet ongewoon is als je 5 weken op je rapport moet wachten..

Maar ik heb wel het idee dat iedereen hier deel B wel gehad heeft? Als dat betekent dat ze de groep voor het verkorte traject (en die groep is niet zo groot) inderdaad door B heen hebben gehaald en jullie dan deze week het rapport allemaal binnen hebben, zal het vast geen 7 weken meer duren voor ze de rapporten vergeleken hebben en wij meer weten..!
Sollicitant Politiekundige