Wat is precies een maatgevend incident? Hoe weet de centralist bij uitgifte van de melding dat het gaat om een 'maatgevend incident'?
Iedere centralist weet wat een maatgevend incident is, iedere centralist weet dus ook wat er gestuurd moet worden voor een woningbrand. En geloof me, dat weten ze.
En het is aan de veiligheidsregio hoe zij die TS6 invullen, met alle gevolgen van dien. Dat kan een standaard TS6 zijn, dat kan een TS4 plus een een TS2 zijn dat kunnen 2x TS4 zijn en zo zijn er diverse variaties mogelijk. Let wel, dit is nu het tweede incident in betrekkelijk korte tijd waarin het mis is gegaan. Eerst in Weesp waarbij de back-up TS4 geheel niet meer ter plaatse komt na een ongeval. En de bemanning van de TS2 er geheel alleen voor stonden gedurende een 20 minuten. En in dit geval is het volkomen mis gegaan, en zijn er 2 doden te betreuren. En laat men het echt zover komen dat het volgende incident 2 doden onder brandweerpersoneel gaat worden?
En dan ben ik het geheel met Firefighter Robert eens
Nee maar dan had de eerste TS (denk ik dan toch) eerder kunnen uitrukken.
Ik steek het niet onder stoelen of banken dat ik geen voorstander ben van een SIV, en hoop nu echt dat er eens een goed en onafhankelijk onderzoek komt over de hele gang van zaken SIV.
Alleen wel altijd wrang dat hier eerst een eye opener voor moet plaatsvinden.
Er wordt van alles bedacht en gedaan. Zonder ook maar af te vragen of dit wel wenselijk is. En er eerst incidenten moeten gebeuren voordat de ogen nu echt eens open gaan. De werkvloer heeft het al voorspelt dat het fout zou gaan. Jammer dat de werkvloer ook nu weer gelijk heeft gekregen.