Het gaat inderdaad om soort gelijke systemen zoals Oma laat zien. Leuk voor een buitenbrandje of een autobrandje. Maar dan houdt het spelen al snel op.
Je kunt mij niet uitleggen dat een systeem met 300ltr water en een wateropbrengst van 38ltr per minuut het systeem is om een woningbrand te blussen. Terwijl er regio's aan de andere kant bezig zijn om het hele lage druk verhaal naar een hoger niveau te tillen. Juist omdat de huidige woningbranden vaak van een hele andere orde kunnen zijn, dan die van een jaar of wat geleden. Hogere vuurbelasting, hogere temperaturen.
De regio Utrecht bv heeft in dit hele lage druk verhaal al mee genomen in de nieuwe aanbesteding voor de nieuwe TSen, en heeft daar actief om de input van de mensen van de werkvloer gevraagd. Hoe dat plaatje er nu uit ziet weet ik nog niet.
Bij een woningbrand sta je met een SIV al snel buiten spel, de collega's in Hellevoetsluis kunnen hier van mee praten. Een volledig uitslaande brand, personen nog binnen in de woning. Ik vindt het knap dat deze collega's de moed hebben gehad om buiten te blijven. Hier is de opmerking toegepast die Firefighter Robert al terecht noemde. Tot hier en niet verder, ken je grenzen.