Een goedendag dames en heren,
Ik heb een tweetal vragen drietal vragen over de cognitieve capaciteitentest. En misschien kunnen we hier dan ook meteen een centraal CCT topic van maken. Voor mij is het dit jaar in ieder geval even niet meer relevant, maar toch vind ik het interessant om te weten (en ook gewoon extra info voor volgend jaar):
1) Ik heb 13/20 gescoord op de test als niv 6 (recherchekundige) sollicitant. Betekent 13/20 gehaald door een niv 6 sollicitant, hetzelfde, als 13/20 gehaald door bijv. een niv 4 sollicitant?
2) Er staat enkel een totaalscore van 13/20 op het rapport. Maar, moet je nou wel op alle 3 de onderdelen (cijferreeksen, letterreeksen, woordrelaties) apart een bepaalde drempelwaarde halen? Of kan je 1 onderdeel verkloten en compenseren met de 2 andere?
3) De drempel was dit jaar voor mij een waarde van 6. Hoe wordt die bepaald? Is dat afhankelijk van of je toevallig in een lokaal met mentaal, eh, minder capabelen zit, of in een lokaal met hoogbegaafde sollicitanten? Of is dat gewoon een van tevoren vastgestelde norm?