Litteken van hechtpleisters?

Auteur Topic: Litteken van hechtpleisters?  (gelezen 2975 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Nanny

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 19
Gepost op: 29 september 2005, 20:27:12
Hoi,

Een aantal maanden geleden heb ik me in mijn vinger gestoken met een mes. Dit was een wondje van ongeveer 1cm breed, maar behoorlijk diep.
Het bloeden kon niet gestopt worden dus we gingen ermee naar het ziekenhuis.
Daar werden er hechtpleisters op geplakt. Nu heb ik er nog steeds een litteken van. Het is net een korstje van een gewoon krasje.
Heel veel mensen geloven het dan ook niet als ik zeg dat het met hechtpleisters geplakt is.

Dus is mijn vraag aan jullie, hebben jullie dit vaker meegemaakt en hoe kan dit?

Hieronder staat er een foto van:


Sorry als dit verkeerd staat.




Gast

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 29 september 2005, 20:45:44
Ziet er toch netjes uit, er blijft toch altijd een lidteken achter.


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #2 Gepost op: 29 september 2005, 20:50:42
En de kleur trekt meestal ook bij


Pim de Ruijter

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 29 september 2005, 20:58:08
Hoi Nanny,

Ook bij een sneetje dat met hechtpleisters gesloten is kan je een litteken overhouden. Zelfs bij de mooiste chirurgische snede blijft meestal een klein wit lijntje zichtbaar.

De kleur trekt meestal na een aantal weken/maanden van roze naar wat lichter wit.

Op de foto lijkt het als of er nog steeds een gewone korst op zit, zoals inderdaad bij een gewoon schaafwondje of iets dergelijks. Het ziet er netjes uit hoor, voor zo ver te zien ook niet ontstoken. :)

Groeten, Pim


Nanny

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 19
Reactie #4 Gepost op: 29 september 2005, 21:01:12
Allemaal bedankt voor jullie reacties.

Dit is ook nog een gewoon korstje dat erop zit. Dat vond ik juist zo raar, en het is toch al een paar maanden geleden.


Paul SEH

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 2 oktober 2005, 15:53:19
Het ziet er prima uit. Je moet na een jaar nog eens kijken. Tot die tijd kan het nog een gedeelte bijtrekken. Maar een litteken zul je altijd blijven houden. Werken met hechtpleister geeft over het algemeen mooiere littekekns dan hechtingen.