Danny,
In principe niet TBL +1 wat de Belgen gebruiken is de voorloper van ERTMS, maar als dat er uit ligt dan schakelt men over op de krokodil, die eigenlijk alleen wat zegt als je met groen of geel langs een baken rijd(puntsgewijs systeem). In NL hebben we op alle hoofdlijnen ATB-EG waardoor de treinen altijd via het spoor weten wat de toestand van de seinen zijn(continu systeem). Als er door bliksem inslag ATB-EG uit zou vallen betekent dat je in de cabine geen code krijgt waardoor je automatisch een restrictie van 40 km/h krijgt opgelegd(het voorkomt er niet mee dat je door rood rijd). Op de zijlijnen in NL gebruikt men een vroege variant van ERTMS level 1 genaamd ATB-NG (werking is exact het zelfde). In geval van seinstoring of blikseminslag kan men niet verder rijden totdat het laatste baken wat bekend is in de trein computer. Mcn hebben toestemming nodig van de verkeersleiding om te zorgen dat ze toch verder kunnen rijden met ook een max tijdelijke snelheid.