Hoeveel bonnen agent of boa?

Auteur Topic: Hoeveel bonnen agent of boa?  (gelezen 17146 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Frank.

• Hoofdagent
  • Senior gebruiker
Reactie #10 Gepost op: 8 juni 2016, 00:02:25
In de BPZ (fulltime noodhulp) kom je dienders tegen met 5 tot 150 bonnen per jaar.

Ik schat in dat 40 tot 80 bonnen per kaar gemiddeld is voor de BPZ'er. Bron is eigen cognos-raadplegingen.

scorpio

• Senior gebruiker
Reactie #11 Gepost op: 8 juni 2016, 00:08:13
Citaat van: Frank. link=msg=1428497 date=1465336945
In de BPZ (fulltime noodhulp) kom je dienders tegen met 5 tot 150 bonnen per jaar.

Ik schat in dat 40 tot 80 bonnen per kaar gemiddeld is voor de BPZ'er. Bron is eigen cognos-raadplegingen.

De cijfers zeggen volgens mij iets anders....

Fletwed

• Senior gebruiker
Reactie #12 Gepost op: 8 juni 2016, 00:22:36
Citaat van: scorpio link=msg=1428498 date=1465337293
De cijfers zeggen volgens mij iets anders....

Welke cijfers?

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #13 Gepost op: 8 juni 2016, 10:58:06
Citaat van: Frank. link=msg=1428497 date=1465336945

Ik heb jaren de controle van Tobiasbonnen op ons bureau verzorgt. Het gemiddelde zat op 22 bonnen per jaar waarbij er een paar uitschieters waren die het gemiddelde omhoog haalden en een groep die het gemiddelde omlaag haalden. Met name de wijkagenten traden bijna niet verbaliserend op.

Voor wat een BOA schrijft hangt af van zijn taakgebied en zijn lokatie. Een conducteur zal bijvoorbeeld vaker schrijven dan een leerplichtambtenaar terwijl beiden BOA zijn.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

Meneer

• Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
    • Politieserie
Reactie #14 Gepost op: 8 juni 2016, 13:46:08
De een schrijft er 10 per dienst, de ander schrijft er in 10 diensten niet één. Geen eenduidig antwoord op te geven dus. Voor mijzelf geldt denk ik gemiddeld één bon per dienst van 8 uur?

Burgerpoliticus

• Forum gebruiker
Reactie #15 Gepost op: 8 juni 2016, 13:49:06
Dank. Hoe meer reactie hoe beter. Zijn daar geen richtlijnen voor binnen een korps? Kan ik me nauwelijks voorstellen.

Grumpy91

• Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #16 Gepost op: 8 juni 2016, 13:59:38
Citaat van: Burgerpoliticus link=msg=1428574 date=1465386546
Dank. Hoe meer reactie hoe beter. Zijn daar geen richtlijnen voor binnen een korps? Kan ik me nauwelijks voorstellen.

Het bonnetjesquotum wat er ooit eens was is al heel lang terug afgeschaft. Dus nu schrijven de agenten/BOA niet meer voor het schrijven (om aan dat quotum te voldoen) maar als zij dit nodig vinden naar eigen inzicht. En als je eens het programma wegmisbruikers bekijkt (als voorbeeld) dan zie je dat niet altijd voor elke overtreding geschreven wordt.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel

Burgerpoliticus

• Forum gebruiker
Reactie #17 Gepost op: 8 juni 2016, 14:59:55
Klopt. Maar waarom eigenlijk niet? De wetgever stelt zaken strafbaar, betaalt een handhavings- en opsporingsapparaat en dan gaat het personeel beslissen of ze zin hebben om te schrijven. Klinkt niet als een logisch systeem.

Dus: wat is hier de achtergrond van (zie ook topic discr. bev.)?

ir. Auditor

• Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #18 Gepost op: 8 juni 2016, 15:27:41
Er zijn meer manieren om de wet te handhaven dan alleen bonnen schrijven.

Maar gezien dit topic en je andere topic krijg ik het vermoeden dat er een onderliggende reden van je vragen is.
Je lijkt heel hard je best te doen om beide topics zo algemeen mogelijke vragen te stellen. Is er wellicht een situatie (in je omgeving) waarbij jij van mening bent dat er onterecht niet opgetreden wordt? Of ben je wellicht van mening dat specifieke handhavers niet handhaven?

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #19 Gepost op: 8 juni 2016, 15:29:49
Citaat van: Burgerpoliticus link=msg=1428593 date=1465390795
Klopt. Maar waarom eigenlijk niet? De wetgever stelt zaken strafbaar, betaalt een handhavings- en opsporingsapparaat en dan gaat het personeel beslissen of ze zin hebben om te schrijven. Klinkt niet als een logisch systeem.

Dus: wat is hier de achtergrond van (zie ook topic discr. bev.)?
Je beantwoord zelf de vraag al, discretionaire bevoegdheid. Vanuit mijn bureau heb ik wel een richtlijn gekregen voor het aantal bonnen wat van mij 'verwacht' wordt, maar dat is geen quotum o.i.d. meer een richtlijn. Het betekent dus ook dat we prioriteiten enigszins zelf kunnen bepalen. Bonnen zijn geel doel, maar een middel tenslotte. Als ik een fietser zonder licht zie kan ik er voor kiezen hiervoor te gaan schrijven, ik kan er ook voor kiezen deze aan te spreken en een goed gesprek te hebben. Uiteindelijk bereik ik hier, hopelijk, meer mee en ik ben sneller weer op de weg.
Hobby Bobby eenheid Den Haag