0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.
Huh? Je kunt toch zonder kenteken best beboet worden zonder staandehouding? Zo niet: waar staat dat? Ik houd, in tegenstelling tot vele van jullie, wél van bronnen.
We hebben het hier niet over de wenselijkheid van staandehouding (die zie ik in die gevallen ook wel), maar de verplichting. Als jij gewoon je buurman herkent zonder nummerplaten zie ik niet waarom staandehouding verplicht is.In beide voorbeelden heb je dus geen gelijk. Ik neem mijn toegave dus terug...
Ik concludeer dat de politie bevolkt wordt door prima en idealistische mensen (zo ken ik er ook veel), maar TOTAAL inefficiënt opereert, van bestuur tot straatniveau. Erg schokkend. Zal tot mijn laatste snik blijven vechten om dit zelfs maar 1% beter te krijgen, zeker in mijn regio.
4.7De verbalisant heeft hierover in het aanvullend proces-verbaal het volgende verklaard:“Ik heb geen staandehouding kunnen verrichten, omdat de bestuurder zag dat ik een foto van de omgeving aan het maken was en reed weg op het moment dat ik naar zijn richting liep. Ik was die dag lopend en ik kon de betrokkene niet staandehouden.”4.8Betrokkene heeft hierover verklaard dat hij niet van de verbalisant is weggereden, maar slechts zijn auto keerde. Vast staat dat er daarna nog een gesprek heeft plaatsgevonden tussen de verbalisant en de gemachtigde van betrokkene. Op grond hiervan kan niet worden geconcludeerd dat er zich hier geen reële mogelijkheid heeft voorgedaan tot staande-houding, zodat de beschikking aan de bestuurder had moeten worden opgelegd. De beschikking zal om die reden worden vernietigd.