Nieuwe jas Belgische politie

Auteur Topic: Nieuwe jas Belgische politie  (gelezen 7488 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Scaniafan

• Senior gebruiker
  • HV geïnteresseerde
Gepost op: 9 juni 2016, 15:15:39
Kon het bericht nergens anders vinden en leek mij hier het beste te passen, het uiterlijk van de nieuwe jas van de Belgische politie is bekend:

Citaat van: Het Nieuwsblad
Tegen eind dit jaar krijgt de politie een nieuwe, oranje-blauwe jas. Beter zichtbaar en ‘uniformer’, want de jas zal verplicht worden voor iedereen.

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160608_02330672

Afbeelding in de bron.

Opvallend is de overgangsperiode van 10 jaar ;D

Rij nooit harder dan je beschermengeltje kan vliegen =)

Meneer

• Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
    • Politieserie
Reactie #1 Gepost op: 9 juni 2016, 15:59:12
Tegen die tijd is er weer een nieuw ontwerp en zal er nog geen uniformiteit zijn e050

FlyingDutchman

• HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
Reactie #2 Gepost op: 10 juni 2016, 08:43:16
Jammer dat het weer oranje is geworden. Ik meende begrepen te hebben dat er op Europees niveau gewerkt werd aan het bevorderen van de kleuren blauw en fluogeel voor de politie. Zelfs in Duitsland gaat het die kant op, zie de nieuwe motorjassen in NRW.

Verder bekruipt me het vermoeden dat de oppervlakte aan fluorescerend materiaal een beetje krap is voor EN 471. Misschien weet iemand meer?

En ja, het ontwerp zelf... de asymmetrie deed me een beetje aan Star Trek- The New Generation denken  0098
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #3 Gepost op: 10 juni 2016, 10:18:30
Ik snap die "zgn hippe" scheve lijnen en strepen weer niet.
Het ziet er niet uit. Ook de kleur niet. Oranje blauw.
Net als de striping "reclame" op de dienstautos. Je bent geen timmer of metselbedrijf maar de politie.
Die nieuwe verkeersautos net zo, met al die lelijke kleine vlakjes oranje... Totaal geen eenheid en een inspiratieloos design. Hoop dat we in NL er ver vanaf blijven.

Frank Lingen

• Senior gebruiker
Reactie #4 Gepost op: 12 juni 2016, 10:31:06
Waarom geen gezamenlijke EU-politieuniformen, in verschillende klimaatuitvoeringen?
Ik stem links.

HAVP

• Blauw
  • Senior gebruiker
Reactie #5 Gepost op: 17 juni 2016, 11:23:01
Nou, het bericht gelezen en de illustratie bekeken te hebben zeg ik: Over smaak valt niet te twisten..

Hebben we het in NL nog niet zo raar gedaan.

Ghentian

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #6 Gepost op: 7 juli 2016, 15:20:37
Ziet er idd weer als een clown pak uit... ::) Verschrikkelijk, waarom word het uniform gewoon niet hetzelfde zoals ze in Antwerpen dragen?! Strak fluo-geel: het valt op, zit comfortabel en je loopt er ook nog een keer mooi bij  ;) nou ja en die petjes die dragen ze alleen nog in Limburg of in Wallonië.

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #7 Gepost op: 7 juli 2016, 19:34:19
Citaat van: Ghentian link=msg=1435195 date=1467897637
Ziet er idd weer als een clown pak uit... ::) Verschrikkelijk, waarom word het uniform gewoon niet hetzelfde zoals ze in Antwerpen dragen?! Strak fluo-geel: het valt op, zit comfortabel en je loopt er ook nog een keer mooi bij  ;) nou ja en die petjes die dragen ze alleen nog in Limburg of in Wallonië.

Daarvoor is een besluit voor nodig. Daar kwam de Politie in Antwerpen ook achter:
http://www.standaard.be/cnt/dmf20160108_02055901
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/2580426/2016/01/10/Zijn-de-fluogele-Antwerpse-politie-uniformen-wel-wettelijk.dhtml
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

MNL-5200

• Senior gebruiker
Reactie #8 Gepost op: 7 juli 2016, 20:57:40
jammer, de antwerpenaren hebben het tenminste begrepen..

FlyingDutchman

• HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
Reactie #9 Gepost op: 7 juli 2016, 21:02:11
[Knuppel in hoenderhok] Tijd dat deze gewestelijke geschillen door de EU worden opgelost [/Knuppel] :D

Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")