Draagplicht cap

Auteur Topic: Draagplicht cap  (gelezen 19855 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Frank Lingen

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 533
Reactie #100 Gepost op: 18 juli 2016, 17:00:43
De oude 'platte pet' van de politie vond ik ouderwets. En ik zou me kunnen voorstellen, dat die als autoritair of zelfs provocerend werd ervaren, door bijvoorbeeld randgroepjongeren in een achterstandswijk.

Maar met de nieuwe politiepet verwacht ik niet, dat dat probleem speelt. Er zou eventueel  weleens onderzocht kunnen worden, via een kleine enquête onder criminele jongeren, welk hoofddeksel volgens hen het meest geschikt is voor de politie, en waarom. En welke gevoelens ze krijgen bij foto's van dezelfde politieagent met verschillende hoofddeksels. Of misschien is dergelijk onderzoek in het buitenland al eens gedaan.
Ik stem links.


Diaephi

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
  • Inspecteur Oost-Brabant - Veiligheidskundige
Reactie #101 Gepost op: 18 juli 2016, 22:18:10
Ja leuk al die geweldige voordelen. Tot je een keer gevochten hebt met dat onding op, je ziet totaal niet meer wat er boven je gebeurt wanneer je op de grond ligt. Ben hem ook al eens verloren na een klap tegen mijn hoofd, doordat mijn pet afvloog vloog mijn oortje ook meteen uit, top in een stress situatie.

Nee ik vind het niks om iets op mijn hoofd te hebben. Ja ik weet het, gooi hem dan af als het zover is, nee zo werkt het niet in de praktijk.
Volg Robuust Blauw! via www.robuustblauw.nl


AureliusM

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • A'dam
Reactie #102 Gepost op: 19 juli 2016, 16:12:50
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1437214 date=1468700078
Hele grote lap tekst met eigenlijk nog geen echt antwoord.
Enige wat redelijk relevant is is het aantal agenten wat gewond is geraakt aan gezicht/hoofd: 74 agenten van de 216. En dan gaat het zich om meldingen die bekend zijn.

Open vraag nog aan jou Frank:
- Hoe vaak heeft een gemiddelde agent een aanhouding met geweld per dag?

Als ik daar ook cijfertjes van heb dan kunnen we gaan kijken bij hoeveel % van de agenten er letsel was in het gezicht/hoofd.

En als het er veel zijn, zou ik eens wat aan mijn gesprekstechnieken doen.


Hanzie

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 8
Reactie #103 Gepost op: 22 juli 2016, 23:20:14
Citaat van: Frank Lingen link=msg=1437101 date=1468662575
Ik stel voor dat elke politieagent een helm meeneemt in de politieauto. Bijvoorbeeld een fietshelm. Of een goed passende, lichtgewicht kogelwerende helm van kevlar.

Die helm kan in risicovolle situaties worden gedragen aan de koppel. Hij kan dan zo nodig snel nodig worden opgezet.

Citaat van: Frank Lingen link=msg=1437180 date=1468686212
Er zijn ook helmen die slechts een deel van het hoofd bedekken, en opvouwbare helmen, die passen in een grote uniformzak. Je kunt via Google-afbeeldingen zoeken op: foldable helmet.
Citaat van: Frank Lingen link=msg=1437460 date=1468854043
Er zou eventueel  weleens onderzocht kunnen worden, via een kleine enquête onder criminele jongeren, welk hoofddeksel volgens hen het meest geschikt is voor de politie, en waarom. En welke gevoelens ze krijgen bij foto's van dezelfde politieagent met verschillende hoofddeksels. Of misschien is dergelijk onderzoek in het buitenland al eens gedaan.

Dan denk ik dat we er uit zijn....


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #104 Gepost op: 22 juli 2016, 23:33:11
Citaat van: AureliusM link=msg=1437612 date=1468937570
En als het er veel zijn, zou ik eens wat aan mijn gesprekstechnieken doen.

Inderdaad

Citaat van: Hanzie link=msg=1438298 date=1469222414
Dan denk ik dat we er uit zijn....


 ;D ;D ;D 98uiye 98uiye 98uiye
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel