De F5 heeft volgens mij geen EPU. En dus ook geen hydrazine aan boord.
De EPU is om een uitgevallen motor te herstarten. Aangezien een F5 2 motoren heeft, kan hij met een uitgevallen motor alsnog landen.
Kijkend naar de beelden van de hulpverlening (ook mensen van defensie) en hoe dichtbij ze stonden, versterkt mijn vermoeden dat de kist geen hydrazine heeft.
Maar 100% zeker ben ik niet.
De EPU (emergency power unit) is niet om de motor te (her)starten maar om voor korte tijd stroom en hydraulische druk voor de primaire basisfuncties aan de f-16 te leveren, bijvoorbeeld de fight controls, waarvoor zowel stroom als hydraulische druk nodig is. De EPU komt automatisch in actie als bijvoorbeeld de motor uitvalt, de generator of hydraulische pomp.
De motor van de F-16 word altijd gestart door de JFS (Jet Fuel Starter) welke weer gestart word door hydraulische druk uit 2 JFS accumulatoren (een soort hydraulische accu's) dus ook als het nodig is in de lucht. De JSF loopt gewoon op JP-8 oftewel kerosine en is eigenlijk een mini straalmotortje, voor degene die ook op de open dagen van de luchtmacht komen, de in en uitlaat van de JFS zitten aan de romp onder de achterkant van de linker vleugel en er komt een enorm kabaal van af als een F-16 gestart word.
Overigens heeft elke vliegbasis een zogenaamd hydrazine team die bij ongevallen of als er een F-16 binnen komt met een 'running EPU' in actie komt. 1 van de taken van dit team is het veilig stellen van de Hydrazine tank en eventueel evacueren van de vlieger.
edit: de F-5 bij onze lucht 1 van de voorgangers van de F-16 heeft geen Hydrazine aan boord. Hydrazine bestaat overigens uit amoniak, waterstof, stikstof en water, geen lekker goedje dus.