Hoi;
Over de positionering van de striping moest ik Caprice uiteindelijk gelijk geven, hij heeft daarvoor voldoende argumenten aangevoerd!
Wat het nieuwe uiterlijk aangaat blijf ik erbij dat het niet oogt en als het i.d.d. zo is als Groenemotormuis en HIT aangeven dat de reflectiewaarde fors minder is dan bij de oude striping dan vraag ik mij af wat de waarde hiervan nog is. Ik heb zelf in de surveillance staande controles gedaan, ook in het donker s'avonds en s'nachts, ik heb daarbij de ervaring gemaakt dat men als je met een burgerauto langs de weg stond eerder geneigd was tot doorrijden maar ook later met de gestreepte auto waren er altijd nog mensen die aarzelden en na gestopt te zijn vroegen "waar bent U eigenlijk van?". Nu, met de minder zichtbare striping en de niet-reflecterende opschriften, krijgen we het oude probleem [in het donker] eigenlijk weer terug, van daar misschien ook de gele blousons voor de surveillanten.
Voor de auto's zonder dakset die voor de gewone fyco- of dienstritten worden gebruikt is m.i. het rijkswapen met het opschrift Douane op de flanken voldoende m.n. ook wat minder opzichtig voor collega's die zo'n auto thuis hebben staan, ik heb er ook geen idee van wat zo'n striping eigenlijk kost.
Groet