Toename werkdruk ambulancedienst door toeristen en alcohol

Auteur Topic: Toename werkdruk ambulancedienst door toeristen en alcohol  (gelezen 9491 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

EM physician

• AIOS
  • Forum gebruiker
Reactie #30 Gepost op: 20 juni 2016, 12:59:58
Citaat van: Joffry Ambu-Vpk link=msg=1431086 date=1466418735
 Je gaat helaas voorbij aan mij vraag omtrent het woordje ''graag'' waarmee je de ambulanceteams betitelde die alcoholintoxicanten op jouw SEH komen afleveren... Huisartsen sturen gelukkig geen recreatieve alcoholintoxicanten in, anders zou t helemaal de spuigaten gaan uitlopen

Graag in de zin van veelvuldig

Azijnzeikerd

• Forum gebruiker
Reactie #31 Gepost op: 20 juni 2016, 13:13:31
Citaat van: oma link=msg=1431067 date=1466409525
De ambulancedienst maakt ook deel uit van het zorgcircus, een dronken vent met gat in de kop ter plaatse behandelen zet financieel geen zoden aan de dijk. Een spoedritje met vervoer maakt de boekhouder van de ambulancedienst blij.

Het moet eigenlijk geheim blijven, maar er zijn tegenwoordig ambulancediensten die per verpleegkundige bijhouden wat het percentage vervoerd en niet vervoerd is. Collega's die in negatieve zin afwijken van "niet vervoerd" moeten op gesprek komen. De baas legt dan nog een keer uit dat het echt beter is om zoveel mogelijk patiënten te vervoeren, omdat dat nou eenmaal beter is voor de omzet. Hoe meer ritten immers, hoe meer geld er binnen komt.

Dit is dus niet serieus maar wat een geneuzel weer. Alsof een individuele ambulancezorgverlener bezig is met de boekhouding van de werkgever. Vrijwel iedereen is met patiëntenzorg bezig en niet met omzet creëren.  Daarnaast is er sprake van een fors maatschappelijk probleem. Pak het probleem dan ook eerst daar aan.... dus die iets aan het alcoholmisbruik dat exceptioneel toegenomen is.

oma

• Senior gebruiker
Reactie #32 Gepost op: 21 juni 2016, 06:25:56
Citaat van: Azijnzeikerd link=msg=1431090 date=1466421211
Het moet eigenlijk geheim blijven, maar er zijn tegenwoordig ambulancediensten die per verpleegkundige bijhouden wat het percentage vervoerd en niet vervoerd is. Collega's die in negatieve zin afwijken van "niet vervoerd" moeten op gesprek komen. De baas legt dan nog een keer uit dat het echt beter is om zoveel mogelijk patiënten te vervoeren, omdat dat nou eenmaal beter is voor de omzet. Hoe meer ritten immers, hoe meer geld er binnen komt.

Dit is dus niet serieus maar wat een geneuzel weer. Alsof een individuele ambulancezorgverlener bezig is met de boekhouding van de werkgever. Vrijwel iedereen is met patiëntenzorg bezig en niet met omzet creëren.  Daarnaast is er sprake van een fors maatschappelijk probleem. Pak het probleem dan ook eerst daar aan.... dus die iets aan het alcoholmisbruik dat exceptioneel toegenomen is.

De ambulanceverpleegkundige hoeft niet bezig te zijn met de boekhouding van de werkgever. De werkgever heeft er al voor gezorgd dat de ambulanceverpleegkundige gaat vervoeren.

Het LPA zegt bij zichtbaar hoofdletsel vervoeren naar ziekenhuis. De ambulanceverpleegkundige weet dat hij simpel in problemen kan komen als een onderknuppel van de MMA de ritbon bekijkt tijdens een steekproef. Je mag dan babbelen over afwijken van protocol met de SOA-arts en ondersteuner-MMA. Als de ambulanceverpleegkundige zich gaat verweren door zich te beroepen op recente wetenschappelijke literatuur loopt hij de kans een paria te worden omdat ze hem te bijdehand vinden of dat hij een te hoog cowboy-gehalte heeft.

De ambulanceverpleegkundige weet ook dat er minder dan 1% kans bestaat dat de op straat behandelde patient toch hersenletsel heeft. Je komt dan in een slangenkuil terecht.

oma

• Senior gebruiker
Reactie #33 Gepost op: 21 juni 2016, 06:31:14
Citaat van: Juffie link=msg=1431080 date=1466414924
De jongedame die dronken maar wekbaar in een steegje ligt wordt uiteraard naar het ziekenhuis gebracht. Zo'n meiske is dan te kwetsbaar.

De jongedame is geen ambulance- en ziekenhuisprobleem maar een politieprobleem. De politie kan haar ter ontnuchtering insluiten, ze is dan veilig en het scheelt de samenleving veel geld.

oma

• Senior gebruiker
Reactie #34 Gepost op: 21 juni 2016, 06:56:21
Citaat van: oma link=msg=1431171 date=1466483156
De ambulanceverpleegkundige hoeft niet bezig te zijn met de boekhouding van de werkgever. De werkgever heeft er al voor gezorgd dat de ambulanceverpleegkundige gaat vervoeren.

Het LPA zegt bij zichtbaar hoofdletsel vervoeren naar ziekenhuis. De ambulanceverpleegkundige weet dat hij simpel in problemen kan komen als een onderknuppel van de MMA de ritbon bekijkt tijdens een steekproef. Je mag dan babbelen over afwijken van protocol met de SOA-arts en ondersteuner-MMA. Als de ambulanceverpleegkundige zich gaat verweren door zich te beroepen op recente wetenschappelijke literatuur loopt hij de kans een paria te worden omdat ze hem te bijdehand vinden of dat hij een te hoog cowboy-gehalte heeft.

De ambulanceverpleegkundige weet ook dat er minder dan 1% kans bestaat dat de op straat behandelde patient toch hersenletsel heeft. Je komt dan in een slangenkuil terecht.

* Voor leken: GCS 15 = normaal bewustzijn
* paar seconden van de wereld zijn als je met je dronken kop tegen deur loopt of valt = < 30 minuten bewustzijnsverlies
* posttraumatische anterograde amnesie is geheugenverlies na het ongelukje. Als je het dronken figuur vraagt "Wat heb ik je net gezegd" en je het antwoord krijgt "haha, dat weet ik niet meer"
* 1 van de onderstaande criteria;  alcoholintoxicatie

De criteria zijn zo geschreven dat je er per definitie altijd wel eentje te pakken hebt, voor de zekerheid hebben ze als laatste criterium "blijvende bezorgdheid van patient of verzorger' opgenomen.

Joffry Ambu-Vpk

• Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #35 Gepost op: 21 juni 2016, 13:16:24
Citaat van: oma link=msg=1431173 date=1466484981

* Voor leken: GCS 15 = normaal bewustzijn
* paar seconden van de wereld zijn als je met je dronken kop tegen deur loopt of valt = < 30 minuten bewustzijnsverlies
* posttraumatische anterograde amnesie is geheugenverlies na het ongelukje. Als je het dronken figuur vraagt "Wat heb ik je net gezegd" en je het antwoord krijgt "haha, dat weet ik niet meer"
* 1 van de onderstaande criteria;  alcoholintoxicatie

De criteria zijn zo geschreven dat je er per definitie altijd wel eentje te pakken hebt, voor de zekerheid hebben ze als laatste criterium "blijvende bezorgdheid van patient of verzorger' opgenomen.

''grappig''  het item ''bezorgdheid bij ambulance''   de tekstschrijvers van het LPA gaan ervan uit dat de ambulance kan denken en overwegen en beslissingen kan nemen...

Verder gaat iedere 40 plusser dus direct de scan doro na een schaafverwonding op het hoofd...vraag me af welke 40 jaar of oduer zijnde AVP of SEH arts zich presenteert of 112 belt wanneer hij/zij zn hoofd heeft gestoten en n hematoom heeft...
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod

Loekie

• Forum gebruiker
Reactie #36 Gepost op: 21 juni 2016, 19:58:05
Citaat van: oma link=msg=1431171 date=1466483156

We moeten toch eens serieus gaan pleiten voor vind-ik-leuk-knopjes op het forum. Voorgaande is nagel op de kop. Het is zoals oma zegt: het protocol laat weinig aan de verbeelding over: vervoeren die hap.

Juffie

• Ambupleeg/OVDG
  • Forum gebruiker
  • Er bestaan geen objectieve beoordelingen.
Reactie #37 Gepost op: 21 juni 2016, 22:15:27
Citaat van: Loekie link=msg=1431264 date=1466531885
We moeten toch eens serieus gaan pleiten voor vind-ik-leuk-knopjes op het forum. Voorgaande is nagel op de kop. Het is zoals oma zegt: het protocol laat weinig aan de verbeelding over: vervoeren die hap.

Overleggen met een arts in het ziekenhuis is ook een dingetje aan het worden.... krijg steeds vaker te horen, dan wil ik de patient eerst zien voor ik er wat van vind. Overleggen is tegenwoordig ook al standaard insturen...

Golly

• Medisch Milieukundig Adviseur en GAGS i.o. bij een GGD/VR
  • Senior gebruiker
  • Hulpverlenen bij Rampen en Evenementen
    • Rode Kruis Den Haag
Reactie #38 Gepost op: 21 juni 2016, 22:27:59
Ahh, de zalige opkomst van cover your A** medicine  e050
Vrijwillig: Evenementenhulpverlener, TL Noodhulpteam, Onderzoeker Nederlandse Rode Kruis

CM

• Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #39 Gepost op: 23 juni 2016, 21:42:20
Ahh, de zalige opkomst van cover your A** medicine  e050
Ja, triest genoeg. Ik herken mijn beroep waar ik ooit zo trots op was niet altijd meer terug. Daarom gooi ik mijn handdoek in de ring. Eergisteren ontslagbrief op het bureau van mijn teamleider neergelegd.

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI P7-L10 met Tapatalk

The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon