Hallo,
Hopelijk komt dit niet over als beledigend tegenover alle politieagenten (en dat is ook niet mijn intentie) maar ik had een vraagje over de overstap van politieagent naar marechaussee. Ik ben sinds 3 dagen geslaagd voor mijn havo en ik wou graag solliciteren voor een functie binnen de marechaussee, maar helaas kan ik niet veel informatie erover vinden. Ik heb gezien dat de normale positie op het moment vol zit, maar officier marechaussee is nog wel open. Is het mogelijk om met een hbo-propedeuse (studie: Engelstalige rechten) te solliciteren voor officier marechaussee? En zo niet, is het dan mogelijk om een opleiding te volgen tot hoofdagent of politiekundige en via die positie een overstap te maken naar de marechaussee?
Nogmaals mijn excuses als dit niet in het goeie forum thuis hoort. Ik had in m'n hoofd dat als ik ergens om hulp moet vragen dat dit één van de betere plekken zou zijn. Om een algemeen beeld te geven: kan ik officier marechaussee worden met een hbo-propedeuse? En zo niet, kan ik de overstap maken van politieagent naar marechaussee?
Alvast bedankt!