Okt 2005: Explosie in de Arena

Auteur Topic: Okt 2005: Explosie in de Arena  (gelezen 34537 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jeroen!

• Senior gebruiker
Reactie #120 Gepost op: 25 oktober 2005, 20:13:04
Casuïstiek waar  zoveel discipline's in voorkomen is best moeilijk!
Petje af voor iemand van 17 die dit toch probeerde!
 :)

Dankje  :) ik heb het idd geprobeerd, al moet ik zeggen dat hij idd pittig was, en dat de werkelijke en fictieve tijd wat raar verliep, en was het natuurlijk erg lastig om gelijk zo grootschalig te beginnen, maar ik was dit nog niet eerder tegen gekomen in de casusussen vandaar dat ik het even probeerde  ;)

Bij deze zou het fijn zijn als er niet meer op de casus zelf gerageerd wordt, want deze is nu wel afgelopen, andere reacties zijn uiteraard welkom.

Ik probeer het graag nog eens opnieuw  ;)

Groetjes

Jorrin

• Senior gebruiker
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #121 Gepost op: 25 oktober 2005, 22:25:56
Jeroen, het was een goed begin, maar inderdaad wat hoog gegrepen.
Er komt werkelijk meer bij kijken dan een verhaaltje verzinnen en het verder maar van de anderen laten afhangen. Jij bent degene die het overzicht moet zien te houden, jij stuurt aan en jij neemt de uiteindelijke beslissingen. Als ik een casus begin weet ik nog niet hoe die gaat verlopen, je zult het echter wel een bepaalde richting moeten opduwen. En vergis je niet in de ervaring die je daarvoor moet opbouwen. Die grote casussen, zoals de treinramp van februari 2005, vergen behoorlijk wat ervaring en nog veel meer tijd! Het is niet iets wat je "even" doet.
Komt nog bij dat je je toch wat moet verdiepen in de disciplines waarin je wat minder thuis bent. Het kan zo zijn dat je de expertise van je collega-forummers nodig hebt, om bepaalde zaken te achterhalen. Dat is niet erg, zolang je het totaal-overzicht maar houdt.

Dank je wel voor je inzet in elk geval! ;)

Paul SEH

• Gast
Reactie #122 Gepost op: 26 oktober 2005, 10:38:20
Jeroen, het was een goed begin, maar inderdaad wat hoog gegrepen.
Er komt werkelijk meer bij kijken dan een verhaaltje verzinnen en het verder maar van de anderen laten afhangen. Jij bent degene die het overzicht moet zien te houden, jij stuurt aan en jij neemt de uiteindelijke beslissingen. Als ik een casus begin weet ik nog niet hoe die gaat verlopen, je zult het echter wel een bepaalde richting moeten opduwen. En vergis je niet in de ervaring die je daarvoor moet opbouwen. Die grote casussen, zoals de treinramp van februari 2005, vergen behoorlijk wat ervaring en nog veel meer tijd! Het is niet iets wat je "even" doet.
Komt nog bij dat je je toch wat moet verdiepen in de disciplines waarin je wat minder thuis bent. Het kan zo zijn dat je de expertise van je collega-forummers nodig hebt, om bepaalde zaken te achterhalen. Dat is niet erg, zolang je het totaal-overzicht maar houdt.

Dank je wel voor je inzet in elk geval! ;)

Daar sluit ik mij volledig bij aan. Er komt meer bij kijken dan je denkt en oefening baart kunst.
Bedankt voor de casus en de volgende keer zal het beter gaan. Mijn complimenten voor de inzet.

Patrick

• Forum gebruiker
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #123 Gepost op: 26 oktober 2005, 13:26:38
Jeroen! Het was een leuke oefening. Ik heb zelf meerdere grootschalige oefening meegemaakt, maar jij hebt zelfs aan dingen gedacht welke de proffesionele oefenleiders niet zouden hebben gedacht. En dat is zeker een plus.

Voor de moderator: Slotje? De oefening is afgerond en de discussie gaat al niet meer over de oefening.

Delta

• AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • Arts
Reactie #124 Gepost op: 26 oktober 2005, 13:51:04
De discussie over het opzetten van een casus + tips over hoe je het aan moet pakken lijkt mij best zinnig hoor... Als ik ooit eens een casus zou willen opzetten dan kan ik dit soort tips zeker gebruiken ;)
Arts  www.alphalog.nl

Rémon Duivestein

• Gast
Reactie #125 Gepost op: 26 oktober 2005, 16:27:08
Nou als er tips zijn. ik ga die voor december doen dus alles is welkom. ben al eindje opweg.