Nov 2005:Een mistig ongeval

Auteur Topic: Nov 2005:Een mistig ongeval  (gelezen 36045 keer)

0 gebruikers (en 13 gasten bekijken dit topic.

jacky x

  • verpleegkundige, vrijwillig brandweerman
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 250
Reactie #30 Gepost op: 1 november 2005, 21:03:16
ik zou zegge...sluit de hele tegenovergestelde richting af, dan kunne de ambulances daar opgevangen wordne en heb je de ruimte voor een tent
Veterdiploma EHBO diploma 1BA2AA2 Vis-diploma( vissen tot max 5 kilo) Fiets-behendigheids-diploma Fiets-niet-behendigheids-diploma


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #31 Gepost op: 1 november 2005, 21:34:48
Laat eerst de OVD maar eens kijken. Wie weet valt het naar omstandigheden mee qua aantal slachtoffers. En ja, ik weet dat dit een casus is en dat het gigantisch uit de klauwen gaat lopen, maar in het echie stuur je toch ook niet meteen alles wat je hebt voor je weet wat er aan de hand is?  ;D
Maar die 2 branden baren me wel zorgen. Ik weet alleen geen fluit van de brandweer... Ook het feit dat er dikke mist is + vroeg in de ochtend, geeft aan dat het ijs en ijskoud zal zijn. Veel dekens sturen dus....
Arts  www.alphalog.nl


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #32 Gepost op: 1 november 2005, 21:57:43
Even voor de goede orde,Thijs verraste mij daarmee.Het betreft de linkerbaan vanuit het noorden.
Dat alvast voor de aanrijdende eenheden ;)


Rémon Duivestein

  • Gast
Reactie #33 Gepost op: 1 november 2005, 22:22:52
2 x Surveillance KLPD (is er snel, en ervaring met snelweg)
2 x Surveillance Regio
1 x Motor i.v.m. mogelijk opkomende file
2 x TS
1 x HV
1 x OvD
2 x Ambulance
1 x OvD-G

Het eerste voertuig dat ter plaatse is moet zo snel mogelijk een file creëren om verdere ongelukken te voorkomen.

Status: Middelongeval.

Joris hou in de gaten op het moment dat je middelhulpverlening maakt komt er bij de aanrijdende eenheden een derde voertuig die standby op de oprit gaat staan.

Ik sluit me aan bij mijn collega Rick. De situatie is zoals het nu is vrij ernstig.


Bozo

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 832
Reactie #34 Gepost op: 1 november 2005, 22:49:28
Wanneer een melding zoals deze (grote hoeveelheid voertuigen, vrachtwagen, mogelijk beknelling, snelweg) bij ons in de regio binnenkomt op de AC, wordt er gealarmeerd volgens vastgestelde Cobaprotocollen gealarmeerd (zie www.brandweer-hasselt.nl onder Wist u dat). Dit zal overeen komen met grote hulpverlening.
Uitruk met: 4 x TS (2 vanuit elke richting), 2 x HV (1 uit elke richting) 2 x OVD. Prioriteiten liggen bij het allereerst voorkomen van uitbreiding van het ongeval, snelle verkenning, branduitbreiding voorkomen.
Vroeger, toen je koe nog met een korte oe schreef!


Jorrin

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,704
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #35 Gepost op: 1 november 2005, 23:41:51
Voor wat betreft de ambulances kies ik vooralsnog voor 2 ambulances. Laat ze naar elkaar toe triage uitvoeren en zet er een OvD-G bij voor het verzamelen van de informatie, zodat hij een snelle inschatting kan maken van de in te zetten diensten.


Paul

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 438
  • www.ambupleeg.web-log.nl
    • ambupleeg
Reactie #36 Gepost op: 2 november 2005, 09:01:09
vreemd, maar ik hoor niemand vragen stellen over de lading van de andere vrachtwagens(misschien staat er wel een tankauto tussen), ik neem aan als er auto's in brand staan dat de brandweer wil weten of er nof vrachtwagens in de omgeving staan die gevaar zouden kunnen opleveren.

Wat betreft de medische kant van deze uitruk, ik zou inderdaad aanvankelijk 2 a 3 ambulances aansturen, het blijft lastig om nu al in te schatten om hoeveel gewonden het gaat.  Uiteraard wordt de hele snelweg dichtgegooid, rijkswaterstaat kan hier bij helpen dus ook alarmeren.
MMT zou ik wel al alarmeren aangezien het mistig is, ze over de weg moeten komen, dan zijn ze alvast onderweg, dit om te voorkomen dat je dadelijk een half uur staat te wachten.
OVDG wordt in kennis gesteld, mogelijk kan hij nagaan of we ergens een binnenopvang kunnen regelen, sporthal, gemeentehuis of iets dergelijks.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan


Thijs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 694
    • www.1-1-2forum.nl
Reactie #37 Gepost op: 2 november 2005, 09:29:50
CASUS nOVEMBER 05

Het is donderdagochtend 27 Oktober rond de klok van 5.30uur.Het is nog donker,en het zit potdicht van de mist.
Op de snelweg A6 is het al vrij druk met forenzen verkeer,als het om 5.35  het op de ketelbrug helemaal fout gaat.
Door het abrupte remmen van een automobilist moet een vrachtwagen geladen vol met kippen vol in de remmen,en door de stuurpoging van de vrachtwagenchauffeur om de voorligger te ontwijken kantelt de vrachtwagen.

Meteen klappen daar enkele tientallen auto,s en een paar vrachtwagens op het ongeval,de chaos is volledig.Ook staan er 2 auto,s in brand

*wat wordt er als eerste die kant op gestuurd?
*Wat zijn de eerste prioriteiten?

Misschien dat we eerst met deze twee vragen bezig de rest komt later.


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #38 Gepost op: 2 november 2005, 11:33:29
DE ZUIDBAAN dat kan echt niet dan rij je dwars door het ijselmeer(A-6 heeft een oost en een westbaan). Het systeem van oost/west noord/zuidbaan wordt niet meer gebruikt maar men gebruikt tegenwoordig RE(rechts)LI(Links) even voor de beeldvorming de baan van de A-6 vanuit de A-1 in de richting van Friesland is RE. Vanaf Friesland richting Amsterdam is Li. Ik denk dat in dit geval gesproken wordt over Li(in de oude situatie is dit de oostbaan).

Dan even iets over mijn eigen specialisme de politie. Ik hoor eendeheden van het KLPD noemen. De KLPD rijdt in princiepe niet op de A-6. Det dichtbijzijnde steundpunten zijn Ouderkerk a/d Amstel of Wolfheze. Dus KLPD als ze al gaan komen gaat heel erg land duren. Dan lees ik ook iets over busjes met aspiranten voor de afzeting. Nou dat gaat je niet lukken om 05:30 in de ochtend dit soort politie mensen draait over het algemeen een dagdienst(beginnen om 08:00 uur).

mvg
Mike


Paul

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 438
  • www.ambupleeg.web-log.nl
    • ambupleeg
Reactie #39 Gepost op: 2 november 2005, 13:13:01
Als je het zo stelt

alarmering van politie, brandweer en ambulance
inzetvoorstel 2 ambu's + alarmering van MMT
Verder wordt de OVDG gewaarschuwd en rijkswaterstaat.

Prioriteiten.
Veilige werkomgeving creeeren met in acht name van mogelijke gevaarlijke stoffen, afzetten van de snelweg etc.
vervolgens brand blussen/uitbreiding voorkomen.  inventarisatie van slachtoffer en verder noodzakelijke assistenitie
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan