Beste lezers,
Tis mijn eerste casus waaraan ik deelneem dus zie hier onder mijn inbreng. Mocht het een en ander gebruikelijk zijn, dan hoor ik het graag zodat ik er rekening mee kan houden. Dat het maar een goeie maand mag worden.
CASUS nOVEMBER 05
Het is donderdagochtend 27 Oktober rond de klok van 5.30uur.Het is nog donker,en het zit potdicht van de mist.
Op de snelweg A6 is het al vrij druk met forenzen verkeer,als het om 5.35 het op de ketelbrug helemaal fout gaat.
Door het abrupte remmen van een automobilist moet een vrachtwagen geladen vol met kippen vol in de remmen,en door de stuurpoging van de vrachtwagenchauffeur om de voorligger te ontwijken kantelt de vrachtwagen.
Meteen klappen daar enkele tientallen auto,s en een paar vrachtwagens op het ongeval,de chaos is volledig.Ook staan er 2 auto,s in brand
*wat wordt er als eerste die kant op gestuurd?
*Wat zijn de eerste prioriteiten?
_____________________________________________
Voor de brandweer:
snelwegprocedure, dus van 2 kanten aanrijden met 2x ts, 2x hv en de ovd van dit gebied.
De politie zal met 2 wagens minimaal komen,
en CPA zal 2 ambu's sturen en deze anders op verzoek van de 1e tas.
Prioriteiten/overwegingen:
Voor de polite: ochtendspits komt opgang dus het verkeer gaat toenemen. Het slechte zicht bepaald dat ze misschien eerder opschalen om automobilisten te waarschuwen.
Ambu: De eerst aankomende ambu zal veilig plekje zoeken, en daarna gelijk over gaan op schouwen en triage, en indien nodig opschalen.
Brandweer: Onderweg meer info proberen te krijgen wat voor vrachtwagens. Mogelijk aantal SO's.
TP gaan we voorlopig eerst voor eigenveiligheid, dus vent off en dan schouwen, 1-2 proberen voorlopig omhangen ivm div brandjes blussen.
Nu maar wachten tot we TP zijn.
Chiel