Nov 2005:Een mistig ongeval

Auteur Topic: Nov 2005:Een mistig ongeval  (gelezen 36039 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #50 Gepost op: 2 november 2005, 18:57:19
Volgens mij lopen we nu te ver vooruit op de zaken. Straks is de casus klaar hebben we de rest van de maand niks te doen.

Deels heb je gelijk maar met zulke aanrijdingen moet je van het ergste uitgaan ;)


Thijs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 694
    • www.1-1-2forum.nl
Reactie #51 Gepost op: 2 november 2005, 18:59:57
Dan zou ik de KNRM ook maar alvast waarschuwen.


Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #52 Gepost op: 2 november 2005, 19:06:37
Dan zou ik de KNRM ook maar alvast waarschuwen.

Ik heb nog niks gehoord over ter waterraking?


Thijs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 694
    • www.1-1-2forum.nl
Reactie #53 Gepost op: 2 november 2005, 19:09:32
En die kippen dan?


Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #54 Gepost op: 2 november 2005, 19:12:39
Die legge mij voorlopig best......mensenlevens gaan nog steeds voor, bij de brandweer iig ;)


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #55 Gepost op: 2 november 2005, 19:20:33
Die legge mij voorlopig best......mensenlevens gaan nog steeds voor, bij de brandweer iig ;)

Volgens mij zijn die kippen juist effe van de leg.  :D


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #56 Gepost op: 2 november 2005, 19:29:24
Kippen te water? Zal de KNRM blij mee zijn.  ::) ;D


jacky x

  • verpleegkundige, vrijwillig brandweerman
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 250
Reactie #57 Gepost op: 2 november 2005, 19:29:55
Volgens mij lopen we nu te ver vooruit op de zaken. Straks is de casus klaar hebben we de rest van de maand niks te doen.

nou dat vind ik nogal meevallen, asje weet dat er een verkeerschaos op een brug is, magje ervan uitgaan dat er ook een paar in het water gekukelt zijn. dus voor mij: duikteam t.p!

tenzij het nog niet de bedoeling is dat ze nu al die brandende kernonderzeeër vinden die onder de brug ligt ;)
Veterdiploma EHBO diploma 1BA2AA2 Vis-diploma( vissen tot max 5 kilo) Fiets-behendigheids-diploma Fiets-niet-behendigheids-diploma


54746

  • Gast
Reactie #58 Gepost op: 2 november 2005, 21:30:10
Beste lezers,
Tis mijn eerste casus waaraan ik deelneem dus zie hier onder mijn inbreng. Mocht het een en ander gebruikelijk zijn, dan hoor ik het graag zodat ik er rekening mee kan houden. Dat het maar een goeie maand mag worden.


CASUS nOVEMBER 05

Het is donderdagochtend 27 Oktober rond de klok van 5.30uur.Het is nog donker,en het zit potdicht van de mist.
Op de snelweg A6 is het al vrij druk met forenzen verkeer,als het om 5.35  het op de ketelbrug helemaal fout gaat.
Door het abrupte remmen van een automobilist moet een vrachtwagen geladen vol met kippen vol in de remmen,en door de stuurpoging van de vrachtwagenchauffeur om de voorligger te ontwijken kantelt de vrachtwagen.

Meteen klappen daar enkele tientallen auto,s en een paar vrachtwagens op het ongeval,de chaos is volledig.Ook staan er 2 auto,s in brand

*wat wordt er als eerste die kant op gestuurd?
*Wat zijn de eerste prioriteiten?
 _____________________________________________
 Voor de brandweer:

snelwegprocedure, dus van 2 kanten aanrijden met 2x ts, 2x hv en de ovd van dit gebied.

De politie zal met 2 wagens minimaal komen,

en CPA zal 2 ambu's sturen en deze anders op verzoek van de 1e tas.

Prioriteiten/overwegingen:

Voor de polite: ochtendspits komt opgang dus het verkeer gaat toenemen. Het slechte zicht bepaald dat ze misschien eerder opschalen om automobilisten te waarschuwen.

Ambu: De eerst aankomende ambu zal veilig plekje zoeken, en daarna gelijk over gaan op schouwen en triage, en indien nodig opschalen.

Brandweer: Onderweg meer info proberen te krijgen wat voor vrachtwagens. Mogelijk aantal SO's.
TP gaan we voorlopig eerst voor eigenveiligheid, dus vent off en dan schouwen, 1-2 proberen voorlopig omhangen ivm div brandjes blussen.

Nu maar wachten tot we TP zijn.

Chiel


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #59 Gepost op: 2 november 2005, 21:32:45
Beste lezers,
Tis mijn eerste casus waaraan ik deelneem dus zie hier onder mijn inbreng. Mocht het een en ander gebruikelijk zijn, dan hoor ik het graag zodat ik er rekening mee kan houden. Dat het maar een goeie maand mag worden.


CASUS nOVEMBER 05

Het is donderdagochtend 27 Oktober rond de klok van 5.30uur.Het is nog donker,en het zit potdicht van de mist.
Op de snelweg A6 is het al vrij druk met forenzen verkeer,als het om 5.35  het op de ketelbrug helemaal fout gaat.
Door het abrupte remmen van een automobilist moet een vrachtwagen geladen vol met kippen vol in de remmen,en door de stuurpoging van de vrachtwagenchauffeur om de voorligger te ontwijken kantelt de vrachtwagen.

Meteen klappen daar enkele tientallen auto,s en een paar vrachtwagens op het ongeval,de chaos is volledig.Ook staan er 2 auto,s in brand

*wat wordt er als eerste die kant op gestuurd?
*Wat zijn de eerste prioriteiten?
 _____________________________________________
 Voor de brandweer:

snelwegprocedure, dus van 2 kanten aanrijden met 2x ts, 2x hv en de ovd van dit gebied.

De politie zal met 2 wagens minimaal komen,

en CPA zal 2 ambu's sturen en deze anders op verzoek van de 1e tas.

Prioriteiten/overwegingen:

Voor de polite: ochtendspits komt opgang dus het verkeer gaat toenemen. Het slechte zicht bepaald dat ze misschien eerder opschalen om automobilisten te waarschuwen.

Ambu: De eerst aankomende ambu zal veilig plekje zoeken, en daarna gelijk over gaan op schouwen en triage, en indien nodig opschalen.

Brandweer: Onderweg meer info proberen te krijgen wat voor vrachtwagens. Mogelijk aantal SO's.
TP gaan we voorlopig eerst voor eigenveiligheid, dus vent off en dan schouwen, 1-2 proberen voorlopig omhangen ivm div brandjes blussen.

Nu maar wachten tot we TP zijn.

Chiel


 
 

54746,hartelijk welkom.Leuk dat je meteen midden in de casus springt,we staan nog maar aan het begin van de casus.Morgenavond komt er een update  ;)