Nov 2005:Een mistig ongeval

Auteur Topic: Nov 2005:Een mistig ongeval  (gelezen 36041 keer)

0 gebruikers (en 11 gasten bekijken dit topic.

Thijs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 694
    • www.1-1-2forum.nl
Reactie #70 Gepost op: 3 november 2005, 17:45:37
@ Robin,

Als het bij ons mistig is, zie je weinig. Dus de heli vliegt niet.


FireRobin

  • Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,926
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Reactie #71 Gepost op: 3 november 2005, 17:49:12
@ Robin,

Als het bij ons mistig is, zie je weinig. Dus de heli vliegt niet.

Ja, je hebt gelijk niet aan gedacht
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen


Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #72 Gepost op: 3 november 2005, 18:09:48
Jeminee..............

Allereerst de vraag hoeveel beknelden er zijn...Diversen kunnen er 4 zijn maar ook 12.......

Kukkel de gehele rijksweg maar dicht, allebei die kanten op. Die kippen zijn dan voor latere zorg.

We gaan het ongeval opdelen:

*Vrachtwagen + autobrand

Als de auto in brand staat en onder de vrachtwagen zit geschoven gaan we er maar vanuit dat de bestuurder van de auto niet meer leeft. Tenminste als de auto goed in brand staat.
Omdat we hier te maken hebben met een papierwagen die mogelijk kan gaan branden lijkt het me makkelijk om hier een tas en een SB naar toe te sturen. Ik weet niet hoe ver de vrachtwagen van het water staat maar misschien hebben we nog een 2e tas nodig voor de waterwinning.

*mogelijk auto ter water.....

Daar zetten we dus al in vanuit de standaard procedure.
WO+TAS(eventueel die al op de rijksweg is ingezet)+HV+AL+OVD

*Meerdere auto's in brand....

Aan hoeveel auto's moet ik dan denken? Zitten er nog mensen in?

*Kippenwagen rookt behoorlijk! Mogelijk brand?

Zolang de auto's branden kan er weinig gedaan worden aan de redding van slachtoffers ivm het gevaar dat een auto boem zegt.

Ik heb dus echt meer info nodig voordat ik verder kan gaan opschalen....Ik kan wel 10 tassen die kant op knallen maar dat heeft weinig zin.

Het lijkt me wel op zijn plaats op een GRIP-situatie af te kondigen. Gaarne VC/CP deze kant op te laten komen....

Voorlopig richt ik me dus op die autobranden....Tis vervelend voor de beknelde slachtoffers , maar anders kan er niet veilig gewerkt worden!


jacky x

  • verpleegkundige, vrijwillig brandweerman
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 250
Reactie #73 Gepost op: 3 november 2005, 18:12:23
opschalen naar zeer groot ongeval
nog 2 x TS
2 x HV
1 x SB
nog 1 OVD+ hOVD

en ik wil mijn duiteam hebben!!! dus ook WO erbij een boot (brandweer rijkswaterstaat, politie of het dichtsbijzijnste grote privévaartuig)

vraagje voor de casusleider: hoeveel mensen zitten er in de voertuigen, hoeveel branden zijn er en hoeveel beknelden? en staat de brandende auto onder de vrachtwage volledig in brand?

prioriteiten:

-Het in kaart brengen van het aantal SO's, beknelden, brandhaarden,
-Blussen van branden
-Wat de ladingen van de vrachtwagens zijn.
-snelweg in beide richtingen volledig afsluiten(alle rijbanen)
-Scheepvaart verkeers stil leggen
-Aan en afvoerroutes voor ambulances creeëren.
Veterdiploma EHBO diploma 1BA2AA2 Vis-diploma( vissen tot max 5 kilo) Fiets-behendigheids-diploma Fiets-niet-behendigheids-diploma


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #74 Gepost op: 3 november 2005, 19:04:21
Voor de goede orde,er staan 6 auto,s in brand,waaronder de auto die onder de vrachtwagen geschoven is.Er is zo goed en kwaad mogelijk geteld,en er zijn 38 auto,s en 3 vrachtwagens betrokken bij het ongeval.In 14 auto,s zitten nog mensen,een 9 stuks zitten zodanig in elkaar dat je mag aannemen dat die mensen bekneld zitten


Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
Reactie #75 Gepost op: 3 november 2005, 19:14:33
Opschalen naar GRIP 1!

Brandweer:

5 x TS (i.v.m. brandende auto's met mogelijke beknelling)
2 x HV 2 (voor materiaal voor beknelling)
1 x HV 2 (voor kraan en zwaarder materiaal)
1 x HA+SPEC (voor speciaal materiaal, voor mogelijke afdaling, enz.)
1 x HA+DPU (voor waterwinning)
1 x SB/HA+SBU
2 x OvD
1 x HOvD
1 x RCvD
1 x ROGS (i.v.m. mogelijke gevaarlijke stoffen)
1 x WO

Ambulance:

3 x Ambulance
1 x GNK
1 x SIGMA
1 x Ambuteam
1 x MMT
1 x OvD-G

Politie:

5 x Surveillance regio voor afzetting af-/opritten
5 x Surveillance KLPD voor afzetting op snelweg
3 x Motor KLPD/regio voor overige afzettingen en assistentie mogelijk spoedtransport.
1 x HOvJ
2 x OC (Operationeel Coördinator)

Plaats incident laten opsplitsen in 3 delen. Een deel rechts, midden en links. Zo snel mogelijk iemand aanwijzen om een telling van de gewonden en hun status (T1, T2, enz.) door te geven. Verder laten tellen hoeveel beknelden er zijn (en ook hun toestand natuurlijk!  ;)). Verder branden tellen en kijken welke voertuigen brandstof lekken. Ook zo snel mogelijk een boot van RWS én van de KLPD alarmeren voor het kijken ónder de brug naar (een) mogelijke auto('s) te water. Hier gaat ook een WO, een HV en een TS naartoe. Zo snel mogelijk via de KLPD bijde richtingen afkruisen. Via matrixborden automobilisten sommeren door te rijden. Via de brugwachter/verkeerspost Ketelmeer zo snel mogelijke alle schepen waarschuwen dat de Ketelbrug NIET open kan om aanvaringen te voorkomen en dat ze daar ook uit de buurt blijven i.v.m. (een) mogelijke auto('s) te water.

Dit was het wel een beetje. Tot nader bericht!  ;)

Groetjes, Joris
343, never forget.


Thijs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 694
    • www.1-1-2forum.nl
Reactie #76 Gepost op: 3 november 2005, 19:28:17
Hoeveel ton kan die brug hebben?


jacky x

  • verpleegkundige, vrijwillig brandweerman
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 250
Reactie #77 Gepost op: 3 november 2005, 19:40:33
Hoeveel ton kan die brug hebben?

ik vermoed dat zometeen die hele brug in elkaar kleunt ;)
Veterdiploma EHBO diploma 1BA2AA2 Vis-diploma( vissen tot max 5 kilo) Fiets-behendigheids-diploma Fiets-niet-behendigheids-diploma


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #78 Gepost op: 3 november 2005, 19:58:30
ik vermoed dat zometeen die hele brug in elkaar kleunt ;)
jacky,zullen we gewoon bij de casus blijven.En het verloop verder over laten aan mij,en eventuele vragen normaal beantwoorden  ;)


Paul

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 438
  • www.ambupleeg.web-log.nl
    • ambupleeg
Reactie #79 Gepost op: 3 november 2005, 20:26:13
geneeskundig gezien, opschaling
MMT over het land, inzet GNK, OVD-g was al onderweg.
Voorwaarschuwing naar omliggende ziekenhuizen en brandwondencentra. Extra ambu's zeker nog 8 erbij...afschalen kan altijd nog, ws zal het nodig zijn om assistentie uit buur regio's te laten komen, eventueel voorwaarschuwing.  De eerste ambu's voeren beiden een triage ronde uit zover mogelijk in het kader van eigen veilighied.  Vp 1 begint aan de achterzijde, vp2 aan de voorzijde, daar waar nodig worden levensreddende handelingen uitgevoerd.  Alle T3 slachtoffer worden verzocht naar de berm te gaan en naar de voorzijde van het ongeval te lopen.  Zodoende hebben we alleen nog de T1 -2 en 4 slo.
Iventarisatie van T1 slachtoffers, T2 slachtoffers en indien mogelijk T4 slachtoffers.  Op basis van de vitale functies worden prioriteiten gesteld, bovenal zal het veilig moeten zijn.  1 ambu, standby houden bij mogelijke slachtoffers te water.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan