Nov 2005:Een mistig ongeval

Auteur Topic: Nov 2005:Een mistig ongeval  (gelezen 36044 keer)

0 gebruikers (en 12 gasten bekijken dit topic.

Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
Reactie #100 Gepost op: 4 november 2005, 18:16:57
De kaart komt er aan!  ;)
343, never forget.


54746

  • Gast
Reactie #101 Gepost op: 4 november 2005, 19:55:40
- politie: opschalen, zorgen voor veiligheid op beide rijbanen, daarnaast OVD-P laten komen voor ctpi. Tevens mogen zij gaan zorgen dat er een omleiding in werk wordt gesteld,  waarschijnlijk gaat dit ongeval nog even duren.

- Ambulance: Ook deze gaan opschalen, omdat onduidelijk is hoeveel personenauto's en zo, moeten er minimaal 6 ambu's en 1 ambuteam bij komen. OVD-G ook voor het ctpi. OVD-G kan ook ziekenhuis in kennis laten stellen als er te veel gewonden zijn.

-Brandweer
1 tas op het blussen van de branden, als we dit niet snel onder controle krijgen, wordt dit onbeheersbaar misschien. De Bev 1e TAS kijkt over de reling van de brug, bij de minste twijfel of zekerheid een duikteam laten alarmeren. Inmiddels gaat de bemensing van tas 2 samen met de 1e ambu triage doen, en kijken waar de zwaarte punten liggen. Bev TAS 2 neemt een kijkje in de vrachtwagen waarvan onbekend is wat de lading is, voor de vrachtbrieven. Hovd alarmeren, voor een CORT. VC-COH voor overleg, in veilig gebied, maar wel in de buurt.  Opschalen naar zeer groot ongeval, 3e TAS op de tegen gestelde rijbaan ivm de aanrijdingen daar.
4e tas voor waterwinning en handjes op de getroffe rijbaan. 2e HV laten alarmeren ivm 2 vrachtwagens. Tevens kan de OVD de MBA opdracht geven de de hele regio (met name voor vrijwillige kazerne's) VWS naar de kazerne te laten komen, dit scheelt enorm in de uitruktijd als we deze misschien zowel nodig hebben.
Tevens mogen de HV-BASIS & HV-SPEC klaar gezet worden, deze willen we misschien zo ook TP.

Rijkswaterstaat:
omleiding en bergers regelen, ook alvast denken aan de kippen die overreden zijn, dus een schoonmaak dienst kan geen kwaad. Tevens moet deze dicipline via de radio omlaten roepen dat vanwege dichte mist, mensen de snelheid moeten halveren en dat er een omleiding is ingesteld. Tevens 1 leidinggevende van rijkswaterstaat naar het CTPI

Vragen:
Hoeveel personenauto's zijn er bij betrokken?
Is het verkeer stil gelegd? (ivm eigenveiligheid)


Firefly

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 590
  • Risicobewustzijn is een kwaliteit!
Reactie #102 Gepost op: 4 november 2005, 22:31:23
Voor de goede orde,er staan 6 auto,s in brand,waaronder de auto die onder de vrachtwagen geschoven is. Er is zo goed en kwaad mogelijk geteld,en er zijn 38 auto's en 3 vrachtwagens betrokken bij het ongeval. In 14 auto's zitten nog mensen, 9 stuks zitten zodanig in elkaar dat je mag aannemen dat die mensen bekneld zitten

 ;) ;)
Brandwacht 1e klas + WVD


ltdoka

  • Gast
Reactie #103 Gepost op: 5 november 2005, 18:56:50
Geen inzetplan maar achtergrond informatie.

Ketelbrug is gesitueerd in de A6 tussen grofweg Lelystad en Emmeloord, brug heeft een behoorlijke lengte en rijkt van flevoland naar de Noord-Oostpolder over het Ketelmeer. Westelijk bevind zich het Ijsselmeer en oostenlijk het Ketelmeer welke dienst doet als monding van de IJssel (stroming !!)
Aanrijdend vanuit noord gezien liggen de korpsen van Urk en Nagele dichtbij iets verderweg ligt Emmeloord ook Kampen kan hulpbieden Vanuit zuidgezien ligt Swifterband het dichtsbij met de grotere korpsen Lelystad en Dronten
KNRM Lemmer Urk en Enkhuizen.

Ketelbrug heeft 2x twee rijbanen en een paralelbaan.

Omleidingroute verkeer zuidoostelijk via A28 vanuit zuidwestenlijk A7

A 50 zoveel mogelijk vrijhouden van verkeer om hulpdiensten een snelle doorgang richting Zwolle te geven

A6 afsluiten bij afrit Lelystad hier kan men via de 2x2 rijstroken brede N302 richting Harderwijk en A 28 tevens afsluiten bij Lelystad Noord, hierdoor komt de A6 in zuidelijke richting vrij voor Hulpdiensten en Ambu richting Zuiderzee ziekenhuis, Verkeer ontraden om gebruik te maken van de N302 Enkhuizen Lelystad om zodoende de verkeersdruk in en om Lelystad in de perken te houden

Noordkant van A6 omleiding aangeven via A7 en A 28 bij knp Joure hier kan men eenvoudig omrijden via A7 afsluitdijk of op het verkeersplein terug richting A 28

A6 Afsluiten bij Emmeloord, hier kan men via Wolvega naar de A32. op deze manier komt ook de A6 richting Noord vrij voor hulpverleners en kan de A50 vrij van extra verkeer blijven. Afritten tussen Emmeloord en Urk-Nagel afsluiten

Met deze afsluitingen en omrijdadviezen )via radio EN tv hoop ik dat de hulpverlening veilig en snel kan werken
Tevens voor rijkswaterstaat een goede gelegenheid om de aanhangers met matrixborden te testen.

In verband met de behoorlijke aantallen afsluitingen is natuurlijk wel wat meer politie inzet vereist


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #104 Gepost op: 6 november 2005, 11:25:56
OK,tijd voor een update

De Hulpdiensten hebben flink opgeschaald

de politie heeft naast de 2 eenheden die terplaatse zijn,nog 3 eenheden naar plaats ongeval gestuurd.

De 2 ambulances hebben ook versterking aangevraagt van 4 ambulances voorlopig.En de OVDG is aanrijden,het MMT is aanrijdend en zullen met 15 tot 30 minuten terplaatse zijn over de weg.

De brandweer heeft groot ongeval gemaakt,dus er is nog eens een TS aanrijdend.En uiteraard was de OVDB al terplaatse.

Rijkswaterstaat heeft kort overleg gehad met de politie,en ze hebben besloten de A6 in beide richtingen af te sluiten.

en verder

De brandweer heeft de vrachtwagen van het koeriersbedrijf opengmaakt,en stuiten daar op nogal wat kleine vaatjes met de beroemde zwarte kruisetiketen erop.Die door het ongeval omgevallen zijn,en het is niet duidelijk of de vaatjes heel zijn gebleven.
Verder wordt er haast gemaakt met het blussen van de divers autobranden,bij een paar levert dat moeilijkheden op.Bij 1 auto scheurt de brandstoftank (benzine).Een auto die direct naast staat begint vlam te vatten,maar na verkenning blijkt dat een hybride-auto te zijn

De politie hoort de eerste ooggetuigen,en een aantal weten te melden dat de vrachtwagen die bij het gat in de vangrail staat wel degelijk een auto voor zich uit heeft geduwt.En dat ze aannem,en dat die auto wel eens in het water kon liggen,niet bekend is hoeveel personen erin zaten.

De eerst aankomende ambulance heeft een korte inventarisatie gemaakt,en komen tot de conlusie dat er 7 personen er eigenlijk wel ernstig aanziende verwondingen hebben
1 persoon daarvan zit fors bekneld.

vragen
*wat te doen met de hybride auto?
*wat te doen met de meldingen dat er waarschijnlijk 1 auto in het water ligt?


Thijs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 694
    • www.1-1-2forum.nl
Reactie #105 Gepost op: 6 november 2005, 12:33:49
Ik hoop dat de mist snel optrekt want dan is de foto van de Ketelbrug ook beter zichtbaar.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #106 Gepost op: 6 november 2005, 13:53:11
Ik hoop dat de mist snel optrekt want dan is de foto van de Ketelbrug ook beter zichtbaar.
Tsja,ik heb geprobeert de foto te plaatsen,maar hij doet het nie  :-\


Martijn Slotboom

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,279
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Reactie #107 Gepost op: 6 november 2005, 14:42:32
zoiets ?




Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #108 Gepost op: 6 november 2005, 14:46:32


Martijn Slotboom

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,279
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Reactie #109 Gepost op: 6 november 2005, 14:47:43
Wat google allemaal niet kan doen !! en natuurlijk imageschack !!