-de autobrand onder de vrachtwagen was zodaning dat de lading toch is gaan branden,het betreft een huifwagen,dus het zeil was niet bestand tegen de vlammen
-De vrachtwagen met kippen rookt nog steeds,maar er zijn geen vlammen te zien.Wel lopen de kippen overal.
-meteogegevens,het is mistig dus vrijwel bladstil.
-de chemische stoffen varieren van kleine vaatjes chloor tot flessen met amoniak.
Vrachtwagen waar de tweede tas en HV-1 zich op richten moet veiliggesteld worden, dus accupolen los en dan de rest nacontroleren
Wat betreft de vrachtwagen met papier, lage druk inzet uitbreiden. Waterwinning open water is niet mogelijk van de brug (na bestudering foto). Er was al een schuimblusvoertuig gealarmeerd, die zal nu ongeveer ter plaatse zijn. Die kan ik gaan benutten. Want eerst moet dit gevaar aangepakt worden, anders kan er verdere uitbreiding plaastvinden.
Tevens wil ik rijkswaterstaat inlichten over het vervuilde bluswater wat mogelijk de brug afstroomt het Ketelmeer in, zodat zij maatregelen kunnen nemen
Ik zou bijna voor elke slachtoffer dat bevrijdt moet gaan worden een andere eenheid moeten hebben, maar ik heb nu al aardige slagkracht aanwezig, maar door de onduidelijkheid van de situatie kan ik deze nog steeds niet doelmatig inzetten. omdat ik ook niet in kan schatten wat ik nog tekort heb aan materieel en mankracht. Tevens zit ik te wachten op triages van de ambulances, zodat ik de prioriteiten heb van de slachtoffers. Politie moet eventueel mobiele slachtoffers gaan opvangen, en er moet een gewondennest gevormd gaan worden.
De gevaarlijke stoffen in de vrachtwagen, zijn bekend. Ik neem aan dat de laadruimte nog in een geheel is en afgesloten, dat laat ik vooralsnog zo. Ik controleer voer tijdens de verkenning wel metingen rondom de vrachtwagen uit, om te kijken wat het gevaar is. Laat dus tevens een
ROGS (AGS) alarmeren. Ook zou ik verder rond deze vrachtwagen de gehele situatie in overzichtelijk willen hebben. Tevens wil ik ook een ademluchtcontainer te plaatse hebben in verband met de meerdere branden
Vragen: - Hoever op de brug heeft het ongeval plaatsgevonden?
- Is het Waterongevallenvoertuig reeds ter plaatse? Meer bekend van de situatie?
[/list]