Nov 2005:Een mistig ongeval

Auteur Topic: Nov 2005:Een mistig ongeval  (gelezen 36052 keer)

0 gebruikers (en 17 gasten bekijken dit topic.

Jorrin

• Senior gebruiker
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #120 Gepost op: 15 november 2005, 09:25:25
update

De ambulancediensten hebben ook flink opgeschaald,
er zijn vanuit de aanliggende regio nog eens 4 ambulances terplaatse gekomen,en is het SIGMA gealarmeert.Die met een kleine 3 kwartier terplaatse zullen zijn.En er is 1 MMTteam aanrijdend,een 2e laat even op zich wachten die komen van verder.

De ziekenhuizen in de omgeving zijn al gewaarschuwt dat er diverse slachtoffers zullen komen.Ook is het brandwondencentrum in Beverwijk in kennis gesteld van dit gebeuren.

De 7 slachtoffers hebben allemaal zware verwondingen.Die varieren van snijwonden tot botbreuken,maar er zitten nog steeds 2 bekneld.En 1 daarvan gaat toch zienderogen achteruit,2 personen hebben  brandwonden over het gehele lichaam.Die zijn door omstanders uit hun brandende auto gesleurt.

Ben even wat druk geweest, dus weinig tijd om hier iets uit te voeren, maar ik ga mijn best doen.....

Als de Sigma inderdaad pas over drie kwartier aanwezig is (en dan mag ik hopen dat ze operationeel zijn, anders zijn we nog eens een kwartier verder), dan heb ik daar in deze situatie niet zo heel erg veel meer aan. Wellicht zijn er nog voldoende T2 en T3 slachtoffers, maar daar wordt verder niets over gezegd, dus ik ga ervan uit dat we alleen de zeven slachtoffers hebben waar Peter het over heeft.
De ABC-instabiele slachtoffers wil ik a.s.a.p. weg hebben. D.w.z. de twee mensen met brandwonden krijgen zuurstof, 2 x infuus en burnshield, zo nodig sederen en intuberen en onder A1 naar het brandwondencentrum.
Het beknelde slachtoffer dat instabiel raakt wil ik nu snel uit de auto hebben, dit krijgt prio 1. Kan de brandweer mij hierbij helpen?
De andere slachtoffers worden nu in volgorde van belangrijkheid afgevoerd naar de omliggende ziekenhuizen c.q. traumacentra. Rest 1 ambulance om de drenkeling(en) van de te water geraakte auto op te vangen.

lotus bianca

• Senior gebruiker
  • EHBO instructeur . LOTUS en oud sigma
Reactie #121 Gepost op: 15 november 2005, 22:10:00
En ik maar denken dat die casus nep is
 :o

Arend komt net binnen dat de brug afgesloen is naar aanleiding van een ongeval ;D
GEIT NEET BESJTEIT NEET  WAER OF GEIN WAER DRAAN

SEH zustertje

• SEH verpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #122 Gepost op: 15 november 2005, 22:19:54
Is er al wat bekendt van de slachtoffers wat het ziekenhuis kan gaan verwachten?

Gast48368

• Gast
Reactie #123 Gepost op: 15 november 2005, 22:35:55
Peter, is er enig zicht op de aard van de beknelling?

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #124 Gepost op: 16 november 2005, 16:47:35
Peter, is er enig zicht op de aard van de beknelling?
Vanavond,en anders morgenavond een update ;)

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #125 Gepost op: 17 november 2005, 20:16:01
update

Ok nog een update,het slachtoffer wat nu zeer snel achteruit gaat wordt met voorrang uit zijn auto gepeld.Alleen de auto zit zodanig in de prak dat de voeten van het slachtoffer erg lastig los te krijgen zijn,er is bijna niet bij te komen.

De andere beknellingen zijn over het algemeen niet meer opengaande deuren van auto,s,alleen het staat allemaal erg dicht op elkaar dus er veel werkruimte is er niet.

De ziekenhuizen krijgen de vooraankondiging dat er slachtoffers aan komen waarvan een 5 met brandwonden,en diverse met aangezichtsletsel als gevolg van rondvliegend glas.

De gastank van de auto wordt gekoelt,en het laat aanzien dat dat verder gaat lukken.De burgemeester is nu ook terplaatse,en laat zich nu verder informeren.

Dan de verdere problemen,de file begint nu toch wel begoorlijk aan te groeien.vanuit het noorden staat er inmiddels al 8 kilometer,vanuit het zuiden al 6.Erger is dat een aantal automobilisten het gedult beginnen te verliezen,en pogen door de afzetting heen te rijden.

De pers is ook terplaatse,en wil graag weten wat er allemaal is gebeurt.

vragen

-Hoe gaan we het slachtoffer bevrijden,wat er snel uit moet.maar wat niet lukt vanwege de aard van beknelling?
-wat met de ongeduldige automoblisten?

Brandweerman_1979

• Forum gebruiker
  • Blaffende honden bijten niet, de mijne blaft niet.
Reactie #126 Gepost op: 17 november 2005, 23:35:08
- Het slachtoffer dat zienderogen achteruit gaat en nauwelijks of niet uit zijn positie te bevrijden is vanwege de beknelde voeten zal dan   aan gedacht moeten worden om door het MMT zijn voeten te amputeren, mits dit zijn leven kan redden, anders alles op alles zetten de   auto zo vrij te krijgen dat de brandweer de beknellig kan opheffen.

-  De ongeduldige automobilisten door de politie laten kalmeren, en zonodig bij het aggressief worden aanhouden.

Jorrin

• Senior gebruiker
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #127 Gepost op: 18 november 2005, 10:07:21
- Het slachtoffer dat zienderogen achteruit gaat en nauwelijks of niet uit zijn positie te bevrijden is vanwege de beknelde voeten zal dan   aan gedacht moeten worden om door het MMT zijn voeten te amputeren, mits dit zijn leven kan redden, anders alles op alles zetten de   auto zo vrij te krijgen dat de brandweer de beknellig kan opheffen.

-  De ongeduldige automobilisten door de politie laten kalmeren, en zonodig bij het aggressief worden aanhouden.

Niets aan toe te voegen. ;)

Gast48368

• Gast
Reactie #128 Gepost op: 18 november 2005, 13:15:19
Er is lastig bij de voeten te komen, staat er, maar het zou mij toch een poging waard zijn om te proberen ruimte te maken. Met de korte ram kun je met enige creativiteit toch wel ruimte maken, en in principe kan dit aardig snel...... Het zal in nauw overleg moeten met het MMT, en de OVDG, om te besluiten wat wijs is..............

Jelmer

• Bevelvoerder i.o, Brandweer Heerenveen; Ambulancechauffeur Kijlstra Ambulancezorg
  • Senior gebruiker
Reactie #129 Gepost op: 19 november 2005, 11:58:07
update
Dan de verdere problemen,de file begint nu toch wel begoorlijk aan te groeien.vanuit het noorden staat er inmiddels al 8 kilometer,vanuit het zuiden al 6.Erger is dat een aantal automobilisten het gedult beginnen te verliezen,en pogen door de afzetting heen te rijden.

De pers is ook terplaatse,en wil graag weten wat er allemaal is gebeurt.

Is er al een omleiding ingestelt?