Heel bijzonder. Eerst de media opzoeken en aangeven dat de Demmers onjuistheden vertelt en er niets is aan te merken op het gedrag van mevrouw Ruijs en amper een halve dag later toch besluiten aan te geven dat Ruijs "niet de juiste persoon op de juiste plaats is". En daarmee vind ik deze voorzitter, want ook hij beschikte al maanden over het rapport Demmers en heeft onterecht die kritiekpunten geprobeerd te verdoezelen in de media, minstens net zo fout bezig.
Het bestuur heeft Ruijs op non-actief gezet omdat ze gelet op de onrust die is ontstaan in de maatschappij niet de aangewezen persoon is om de VRZ in deze turbulente tijd te leiden.
Ik vraag me af welke maatschappelijke onrust ze precies bedoelen? Boze Zeeuwen die de Zeelandbrug afsluiten, rellende burgers voor gemeentehuis Goes?
Het onderwerp heeft voor zover ik kan nagaan nooit de landelijke media gehaald. Ik heb op diverse zoekwoorden gezocht op twitter en facebook zonder iets te merken van verontwaardiging, afkeuring of onrust op de sociale media. Op de tweets van het Zeeuwse statenlid van SGP heeft 1 burger gereageerd. Het SGP-statenlid is ook de enige politicus (nationaal, provinciaal, gemeentelijk) die een paar tweets over dit onderwerp heeft verzonden.
Ik denk dat de burgemeesters het topic op hulpverleningsforum beschouwen als maatschappelijke onrust, meer dan voldoende reden om een directeur op non-actief te zetten.
Ik ben ook nieuwsgierig waarom het nu turbulente tijden zijn voor de veiligheidsregio Zeeland en het 3 maanden geleden geen turbulente tijden waren toen de situatie exact gelijk was aan de huidige situatie.