De VBV moet nu gewoon doorpakken en niet afwachten totdat de kliek van Lonink & Co in samenspraak met van Strien komt met een "vriendjes" onderzoeksbureau, de rest van het bestuur is ondertussen een slappe hap gebleken die zowel de directeur als de voorzitter rustig hun gang lieten gaan dus daar heb je niets van te verwachten.
En die mijnheer van Strien mag in ieder geval de bestelling van die waardeloze speelgoed brandweerwagentjes snel cancellen, althans als mijnheer van Strien ook niet snel moet opstappen !
Ik zou persoonlijk kiezen voor de laatste optie. Als ik wat Google komt het op mij over dat van Strien veel aanzien heeft in de Nederlandse brandweerwereld en een prachtige loopbaan achter de rug heeft.
Het is die paar knaken niet waard om in 2016 nog een strontvlek op je CV te krijgen door je in deze slangenkuil te willen begeven. Integer willen blijven zegt niet dat zolang iets mag het allemaal prima is, integer willen blijven zegt dat je moet zorgen dat je niet eens de schijn wekt dat je niet helemaal zuiver op de graat bent.
Demmers heeft in haar brief geschreven;
Ook is gesuggereerd dat er al banden bestaan tussen de heer Van Strien en de voorzitter en de heer en mevrouw Van Strien en de directeur. Dat lijkt mij ongewenst, gezien mogelijke tegenstrijdige belangen. Mocht dit gerucht onjuist zijn dan is daar nog werk te doen.
Mvg
Letty Demmers
Frankrijk, 27 juni 2016
Zijn naam is al genoemd door de veiligheidsregio/Lonink in het eerste persbericht. Van Strien had toen al een dubbelfunctie op zich genomen, namelijk in dienst treden als tactisch brandweercommandant ondergeschikt aan de directeur (Ruijs (op dat moment nog niet geschorst) en als onafhankelijk onderzoeker. Het is niet uitsluitend Lonink of de veiligheidsregio te verwijten, van Strien had zelf een van beide functies moet weigeren. Als het gerucht over de persoonlijke banden tussen Lonink, Ruijs en Van Strien (& ega) juist is is het zelfs verwerpelijk als je de opdracht tot onafhankelijk onderzoek aangenomen hebt.