Incident (machinist onwel net buiten treintunnel) Stationsstraat - Nijverdal 05-05-2016

Auteur Topic: Incident (machinist onwel net buiten treintunnel) Stationsstraat - Nijverdal 05-05-2016  (gelezen 12781 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

tygerpower

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 543
Citaat van: Firechief P link=msg=1423432 date=1462953521
Je laatste opmerking mag wel wat minder stelling. Kijkend naar het (vele) verkeer vanuit de richting Wierden gaan de afsluitbomen hier juist open. Tunnel is hier juist weer open gesteld omdat de brandweer inmiddels via een andere locatie de trein kan bereiken. En hoe sneller de wegtunnel weer open kan hoe beter dat is voor de doorstroming.

En voor wat betreft de feiten, die zijn bij mijn inmiddels bekend maar kan/ga ik niet delen. Waar we met elkaar eens voor op moeten gaan passen is om op basis van alarmeringen en foto's te gaan verklaren wat er gebeurt is en hoe de procedures zijn gelopen.

Jammers dat u de daadwerkelijke feiten helaas niet met ons wilt delen.  mocht u ze wel met iemand willen delen stuurt u gerust een pm


Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Citaat van: tygerpower link=msg=1423532 date=1462984795
Jammers dat u de daadwerkelijke feiten helaas niet met ons wilt delen.  mocht u ze wel met iemand willen delen stuurt u gerust een pm

Sorry, er is zoiets als beroepsinformatie die je verkrijgt vanuit je werk en waarvan geacht wordt dat je dit niet in 'de trein' laat liggen. Wat ik kan delen heb ik gedeeld om een zo goed mogelijk beeld te geven. Als er reden was om meer te delen had de VR Twente of ProRail dit wel gedaan.

En juist als je vanuit die achtergrond meer weet moet je ook concluderen dat er erg veel (snelle) aannames worden gedaan.

Dit als vanuit mijn rol als Adviseur Tunnelveiligheid binnen dit project. En toevallig :D ook wat brandweerkennis.


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,655
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Wellicht is het niet super handig om te schrijven dat je meer weet maar dat niet gaat vertellen. Dat lokt reacties uit.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Citaat van: Firechief P link=msg=1423534 date=1462985265
Sorry, er is zoiets als beroepsinformatie die je verkrijgt vanuit je werk en waarvan geacht wordt dat je dit niet in 'de trein' laat liggen. Wat ik kan delen heb ik gedeeld om een zo goed mogelijk beeld te geven. Als er reden was om meer te delen had de VR Twente of ProRail dit wel gedaan.

En juist als je vanuit die achtergrond meer weet moet je ook concluderen dat er erg veel (snelle) aannames worden gedaan.

Dit als vanuit mijn rol als Adviseur Tunnelveiligheid binnen dit project. En toevallig :D ook wat brandweerkennis.

Anno 2016 heeft o.a. de overheid transparantie hoog in het vaandel. Het schrijven in raadselen zoals "als je vanuit je achtergrond meer weet moet je ook concluderen dat er erg veel (snelle)aannames worden gedaan" en andere geheimzinnigheden in je reacties etc. werkt niet in het voordeel van die transparantie.

Adviseur Tunnelveiligheid binnen dit project was dit a. in dienst van de ontwerpers,de aannemers of de opdrachtgever of is dit b. in dienst van de gemeente oid. en wat heeft dit te maken met het betreffende incident.

Als de tunnelveiligheid zoals nu wordt opgevoerd van belang zou zijn dan zou het kunnen zijn  dat men zich af gaat vragen of de tunnelveiligheid iets met het incident te maken heeft/zou kunnen hebben, anders moet je het natuurlijk niet opvoeren.


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,655
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Heren, het wel of niet mogen delen van informatie is geen onderdeel van deze discussie.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Citaat van: Firechief P link=msg=1423534 date=1462985265
Sorry, er is zoiets als beroepsinformatie die je verkrijgt vanuit je werk en waarvan geacht wordt dat je dit niet in 'de trein' laat liggen. Wat ik kan delen heb ik gedeeld om een zo goed mogelijk beeld te geven. Als er reden was om meer te delen had de VR Twente of ProRail dit wel gedaan.

En juist als je vanuit die achtergrond meer weet moet je ook concluderen dat er erg veel (snelle) aannames worden gedaan.

Dit als vanuit mijn rol als Adviseur Tunnelveiligheid binnen dit project. En toevallig :D ook wat brandweerkennis.
Met alle respect. Je bent zelf deel gaan nemen aan deze discussie, als "adviseur tunnelveiligheid'' blijkbaar. Nota bene ook nog van deze tunnel. Je constateert zelf dat er een heleboel onduidelijkheid heerst. Dat probeer je dan weg te nemen, wat je niet lukt sterker de discussie blijft. Dan ligt er toch een schone taak om meer ins en outs te vertellen rond dit incident. Nu blijven de geruchten door woekeren, en gaan gewoon hun eigen weg daarin volgen. Omdat iedereen zijn of haar mening hier in heeft, en ook blijft houden.
je hebt mij nog niet kunnen overtuigen over het waarom er bepaalde keuzes zijn gemaakt, en met mij zijn er nog een aantal mensen die graag meer informatie zouden willen hebben. Zolang er niet meer inzicht wordt gegeven over bepaalde procedures, gekoppeld aan een incident blijf je het houden dat mensen hun conclusies verbinden aan alarmeringen en het geen wat zij op foto's zien.

En dan gaan roepen dat je inmiddels meer weet, maar dit niet kan en mag delen hier. Sorry, zeg dan helemaal niks.


Pino112

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,581
NS: machinist onder invloed was reden van incident met trein in combitunnel http://bit.ly/297X0Q3 #rtvoost


sks

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 94
Machinist onder invloed veroorzaakte treinincident  - http://nos.nl/l/2114226


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Citaat
De veiligheid van de passagiers is niet in gevaar geweest, zegt NS.


Met een machinist onder invloed zijn passagiers per definitie in gevaar.