Sorry, er is zoiets als beroepsinformatie die je verkrijgt vanuit je werk en waarvan geacht wordt dat je dit niet in 'de trein' laat liggen. Wat ik kan delen heb ik gedeeld om een zo goed mogelijk beeld te geven. Als er reden was om meer te delen had de VR Twente of ProRail dit wel gedaan.
En juist als je vanuit die achtergrond meer weet moet je ook concluderen dat er erg veel (snelle) aannames worden gedaan.
Dit als vanuit mijn rol als Adviseur Tunnelveiligheid binnen dit project. En toevallig ook wat brandweerkennis.
Met alle respect. Je bent zelf deel gaan nemen aan deze discussie, als "adviseur tunnelveiligheid'' blijkbaar. Nota bene ook nog van deze tunnel. Je constateert zelf dat er een heleboel onduidelijkheid heerst. Dat probeer je dan weg te nemen, wat je niet lukt sterker de discussie blijft. Dan ligt er toch een schone taak om meer ins en outs te vertellen rond dit incident. Nu blijven de geruchten door woekeren, en gaan gewoon hun eigen weg daarin volgen. Omdat iedereen zijn of haar mening hier in heeft, en ook blijft houden.
je hebt mij nog niet kunnen overtuigen over het waarom er bepaalde keuzes zijn gemaakt, en met mij zijn er nog een aantal mensen die graag meer informatie zouden willen hebben. Zolang er niet meer inzicht wordt gegeven over bepaalde procedures, gekoppeld aan een incident blijf je het houden dat mensen hun conclusies verbinden aan alarmeringen en het geen wat zij op foto's zien.
En dan gaan roepen dat je inmiddels meer weet, maar dit niet kan en mag delen hier. Sorry, zeg dan helemaal niks.