Dan de andere 2 er meteen maar bij
Defensieve binneninzet
Doel 1. Ontruiming/redding aangrenzende (sub)brandcompartimenten mogelijk maken
2. Uitbreiding voorkomen, brand binnen (sub)brandcompartiment houden
Toelichting Brandweerpersoneel wordt ingezet in het gebouw, in een naastgelegen (sub)brandcompartiment. Kan voorbereidend zijn op een ander kwadrant.
Criteria (Sub)Brandcompartiment kan (nog) niet veilig worden betreden vanwege brand- en/of rookontwikkeling. Aangrenzende (sub)brandcompartiment moet veilig betreden kunnen worden. In een gebouw bestaande uit meer dan één (sub)brandcompartiment.
Voorbeelden gebouwtypen Hoofdzakelijk cellengebouw, gezondheidsgebouwen, bijeenkomstgebouwen, hotels en hoogbouw.
Offensieve binneninzet
Doel 1. Redding 2.
Bestrijding rook en brand in compartiment
Toelichting Brandweerpersoneel wordt ingezet in het gebouw, binnen het brandcompartiment.
Criteria Brand- en rookverspreiding moet zodanig zijn dat het betreden van het brandcompartiment nog een aanvaardbaar risico is.
Voorbeelden gebouwtypen Hoofdzakelijk bij brand in woningen.
Nu kan de brand zo zijn dat je gedwongen wordt om eerst defensief naar binnen te gaan, maar dan zou ik persoonlijk zo snel mogelijk over gaan naar offensief binnen. Want alleen dan doe ik echt iets aan de brand en een eventuele verdere uitbreiding.
Dit is/was een school, kans op meerdere compartimenten, dus de kans is aannemelijk dat welliswaar je een lange aanvalsweg heb (lage druk). Maar ik kan waarschijnlijk wel snel door stoten naar de eerste verdieping naar de CV ruimte