Ik las het later. CV-ruimte is een potentiële bron van ontstaan van brand.
Ik heb niet gezegd dat ik het raar vond, het viel mij op. Ik weet natuurlijk niet wat de melding is geweest. Als het alleen rookontwikkeling is maak je inderdaad "kleine brand" aan. Als je aanwijzingen van brand in een school hebt zou ik snel "middelbrand" maken. Conclusie van mij: geen verwijt aan wie dan ook.
Tja roept een OVD dan "alarmeer maar alle ploegen" of zoiets? Dat is geen nader bericht volgens mij. Een nader bericht is "middelbrand" e.d. En en in GMS moet dan ingevoerd zijn welke ploegen te alarmeren.
Ja kom op, gebouwbrand onderwijs (zolder/1e verdieping) moet toch gewoon een RV gealarmeerd worden!
In het nieuwsbericht staat dat er brand is uitgebroken in de CV-ruimte...waarschijnlijk zal daar dan een probleem zijn ontstaan.
Is dat heel raar? Een melding van rookontwikkeling op zolder hoeft toch geen indicatie voor middelbrand te zijn? Als de ploeg ter plaatse ervaart dat de brand niet gelokaliseerd kan worden (zie tweet VR) of de hitte te groot is dan zal er opgeschaald worden.
Die tweede alarmering is vlak na de eerste. Zal een weloverwogen besluit zijn, misschien op verzoek van de OvD?
Niet in alle regio's. Ook bij ons wordt een RV (behoudens een aantal inzetvoorstellen) niet standaard meegestuurd. Dat is op verzoek van de BV of naar inschatting van de centralist. Nu er hier sprake is van een brand op zolder zou je je kunnen afvragen of een RV dan niet eerder opgeroepen had kunnen worden
Je ziet dat er eerst blusgroep 212 wordt opgepiept, Vlak daarna ook de resterende ploegen. Weet trouwens niet hoeveel ploegen Zutphen heeft, maar denk dat dat de reden is.
Oneens. Een alarmcentrale kan gemakkelijk middelbrand maken op basis van de meldingen. De 1e TS kan ter plaatse deze kwalificatie bevestigen, afschalen naar "kleine brand" of opschalen naar 'grote brand".
Logisch dat de eerste TS middelbrand geeft, dat behoort de alarmcentrale niet te doen, ze zouden wel middelbrand potentieel kunnen sturen als de melding dit toe laat. Middelbrand is het pas als je twee TS en inzet.
Ben het wel met je eens dat het raar is dat in de eerste meldingen geen redvoertuig wordt gealameerd, deze zou bij de eerste melding of bij de melding middelbrand zeker moeten rijden.
Vertel, waarom vind je dit een slechte zaak.
Het is een slechte zaak dat het vuur in de CV ruimte van een school zich zo snel en hevig heeft kunnen uitbreiden !
Natuurlijk zou een automatische melder dit mogelijk hadden kunnen voorkomen. Dit is een kwestie van risicogericht denken. Helaas doen veel ondernemers, burgers en besturen dit niet en denken: 'dat overkomt mij niet'.
1.Alarmering een brandmelder in die ruimte boven zou dat niet kunnen helpen
2.Een bootje 3 m in brand op de wal wordt standaard scheepsbrand met alle uitrukkende garnituur van dien,waarom bij een school bij brand op zolder niet meteen gelet op de lokale bekendheid en initiatief even afwijken van de standaard en meteen een redvoertuig meesturen