Nieuwe blusvoertuigen voor de VRU

Auteur Topic: Nieuwe blusvoertuigen voor de VRU  (gelezen 50641 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #40 Gepost op: 3 juli 2016, 18:36:18
Citaat van: Firefighter1970-b.d. link=msg=1434249 date=1467563440
De meeste CF modellen idem.

Dus dan blijft de XF over om te gebruiken voor deze compacte Tankautospuiten.  ;D 0098 >:D
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #41 Gepost op: 3 juli 2016, 18:37:07
Citaat van: pompbediende link=msg=1434128 date=1467529028
ik deel je mening niet, drv is gewoon méér pomp en betere, sterkere en nettere op/ inbouw

Is dat het DRV welke zelf bouwde, of het huidige welke importeur is geworden van Rosenbauer.
Ofwel het DRV van pak hem beet voor of na 01-01-2016.


Brandpreventje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,469
Reactie #42 Gepost op: 3 juli 2016, 20:14:24
En waarom kan en wil DAF niet leveren? Omdat de markt te klein en de concurrentie de groot is. Ik heb hier eens uitgebreid met vertegenwoordigers van DAF over gesproken.

Er worden te kleine aantallen DAF voertuigen door de brandweer afgenomen om te investeren in een uitgebreidere palet van voertuigen wat men aanbied. Met met zich beperken tot de voertuigen die standaard geleverd worden. En als men als voertuigen voor de brandweer kan/wil leveren worden deze door de kleine aantallen te duur om te concurreren.

Als (brandweer) Nederland nu veel meer DAF's zouden aanschaffen zou DAF meer aan innovatie tbv brandweer kunnen doen.

Citaat van: Firefighter1970-b.d. link=msg=1434116 date=1467503402
Het probleem is dat DAF niet kan en wil leveren wat er gevraagd word, en daarom niet inschrijft.
Dus is het de fout van DAF dus i.p.v elke keer op dit forum hetzelfde gemekker dat motte gij eens d'n DAF directie achter de vodden zitten dat ze zich inschrijven voor zulke aanbestedingen.
En zolang dat niet gebeurd motte gij en andere Brabanders niet meer zeuren, want d'n DAF directie wil die werkgelegenheid niet.

Ja dat weten we maar er werken wel Nederlands bij DAF en denk eens aan de toeleveranciers e.d. Het gaat niet alleen om waar de winst heen gaat maar veel meer om de werkgelegenheid en die ligt in Eindhoven e.o.

Citaat van: André Welten link=msg=1434138 date=1467533571
DAF = Paccar = USA.....


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #43 Gepost op: 3 juli 2016, 20:19:45
En hoe kan een bedrijf er zelf voor zorgen dat hun markt in brandweervoertuigen groter wordt? Inderdaad, mee doen in aanbestedingen. Zorgen dat je eruit springt met je product. Zorg dus dat je ook 4x4 voertuigen kunt leveren zonder dat ze eerst omgebouwd moeten worden daarvoor.

https://twitter.com/wvhloz/status/748841765252296704

En niet blijven denken dat men vanzelf wel naar je toe komt, want dan gaat inderdaad de concurrent met de aanbesteding aan de haal. En blijf je zelf zitten met  de kruimels.


Tomyboy

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 688
  • Geïnteresseerde / Fotograaf
    • Hessels Media
Reactie #44 Gepost op: 3 juli 2016, 21:52:18
Neem aantallen die met brandweer-aanbestedingen gehaald worden voor DAF, zeg 100 per jaar (niet alle aanbestedingen worden gewonnen, niet elk jaar een grote order), en zet dat uit tegenover het aantal trucs dat per jaar wordt geproduceerd: 50.500. Dan wegen de omstelkosten van een dergelijke fabriek en de ontwerpkosten van een nieuw chassis niet op tegen de baten. Zeker gezien aanbestedingen niet bepaald winstgevend zijn.

Dan wordt er werkgelegenheid geroepen. Voor die 100 per jaar zullen er hooguit 5, misschien 10, personen extra worden aangenomen. Voornamelijk sales e.d., want voor de productie heb je ze echt niet nodig.  

Marktvergroting? Het zal voor DAF stukken rendabeler zijn om die 10 personen te investeren in een salesafdeling in een land waar ze nog niet actief dan in de brandweermarkt.
Student Technische Bedrijfskunde TU/e


gignnl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 964
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #45 Gepost op: 4 juli 2016, 17:36:42
Hartelijk dank voor alle inzichten in de truck sector.Ik ben geen DAF freak zoals vermeld maar als Eindhovenaar uiteraard wel geinteresseerd in het wel en wee van een van de grotere werkgevers.
Ben zelf een fan van Magirus welke ook interesse had in deze aanbesteding en zelfs op expo is geweest bij de VRU,zij kunnen overigens wel alle chassis leveren uit eigen huis of bouwen op vrijwel alle andere merken.Waarom ze niet hebben ingeschreven weet ik niet.
Ingeschreven heeft er slechts 1 bieder als zijnde opbouwfabrikant,losse chassisaanbieders was niet van toepassing.


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #46 Gepost op: 5 juli 2016, 15:57:10
Magirus zag de bui hangen met de combi TS.... Dat zou een geheel custom voertuig worden.
De CCFM is ook geen "of the shelf product" van Magirus Camiva, maar een voertuig waar aanpassingen aan noodzakelijk waren. Dakblussing en de pomp aansturing waren niet geheel conform CCFM, maar een eigen norm.

Magirus is gewend om grote serie dezelfde voertuigen te bouwen en zijn niet snel te overtuigen om een voertuig aan te passen voor een lokale markt als het niet meteen 50 stuks zijn. Ziegler is daar wel toe bereid blijkbaar.

Rosenbauer zelfde verhaal. Goed met een groot serie product, minder goed met specials.

Dat zullen de beweegredenen zijn geweest om niet mee te dingen in de aanbesteding.

Men was wel overtuigd van de kwaliteit van Magirus, alleen niet zozeer met het gekozen verkoopkanaal.


dafstuff

  • Solution Egineer
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 15
Reactie #47 Gepost op: 12 juli 2016, 22:02:01
Citaat van: Firefighter1970-b.d. link=msg=1434249 date=1467563440
De meeste CF modellen idem.

De CF en XF worden in Eindhoven geproduceerd, behalve de exemplaren met het stuur aan de rechterkant, die worden (net als alle LF's) in Leyland geproduceerd.
Als je deelt, krijg je meer.


tower-ladder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,406
Reactie #48 Gepost op: 13 juli 2016, 14:46:37
Wel aardig om te zien dat buitenlandse truck merken wel schijnbaar een chassis kunnen leveren dat geschikt is voor brandweerdoeleinden, Mercedes, MAN, Volvo, Scania, Iveco in heel Europa worden deze voertuigen ingezet bij de brandweer. De Nederlandse markt alleen is inderdaad veel te klein voor DAF om zijn produktlijn aan te passen voor een brandweerchassis. Maar schijnbaar is het toch rendabel genoeg voor andere merken om het op te pakken. Maar buiten Nederland zijn DAF chassis voor brandweertoepassingen schijnbaar niet concurrerend genoeg.  :( Hoewel DAF trucks één van de topmerken in Europa en daar buiten is wat betreft de transport sector, lukt het DAF dus niet om in Europa brandweervoertuigen aan te bieden. En ik weet dat een DAF niet onder hoeft te doen voor een MAN, VOLVO, of Mercedes.
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar


braboz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 284
Reactie #49 Gepost op: 11 december 2016, 19:10:34
Ziegler is momenteel begonnen met heet opbouwen van de eerste compacte en de eerste basis ts, alleen vraag ik me af wat nou het verschil is tussen deze 2 voertuigen?