Mij had de info bereikt dat de ontploffing bij balierij 8 was en daar zit American gewoonlijk. Mijn nederige excuses dat ik gisteren het berichtje van American gemist heb tussen alle andere informatie...
Als je in een vertrekhal 3 bommen laat ontploffen waarvan er 1 links afgaat, 1 rechts en die in het midden het niet doet, denk ik dat je gewoon iedereen wil treffen
Dat is dan niet zo slim. België was net weer lekker aan het bezuinigen op Defensie. Zal een omgekeerde effect opleveren voor de terroristen.
Ik zie niet goed de link tussen defensie en mogelijke aanslagen? Je denkt toch niet echt dat met enkele slagschepen en militairen méér, je zo een aanslagen kan verhinderen?
Ik lees voorts heel veel kritiek op de Brusselse gemeenten (waarvan ik critici verdenk om er zelf nooit een voet te hebben gezet), op de Brusselse politiediensten (met duidelijk totaal verkeerde conclusies over hun werking) of de Belgische staatsstructuur (al helemaal onbegrijpelijk voor de meeste mensen). Vaak is het ook nog weinig onderbouwd.
Op zijn minst is het een genuanceerd verhaal. Er zullen ongetwijfeld fouten zijn gemaakt en alles kan beter maar tegelijk is België een klein land dat wel tal van internationale instellingen en dus hoge symboolwaarde huisvest. Nederland heeft dat veel minder of zelfs niet. Als je ziet dat zelfs een grootmacht als Frankrijk met al hun middelen op politioneel en militair vlak genadeloos wordt geraakt (en veel zwaarder dan België), wat zegt de grootte van een land of zijn militaire slagkracht dan?