SIGMA ook voor l.l. vpk???

Auteur Topic: SIGMA ook voor l.l. vpk???  (gelezen 5612 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Albert-Jan

  • Gast
Gepost op: 1 oktober 2005, 20:29:09
Ik heb de volgende vraag.
Ik ben doe de HBO-v duale opleiding en ben inmiddels in het derde jaar. Is het mogelijk om als leerling verpleegkundige ook bij een SIGMA afdeling werkzaam te zijn??? Ik moet namelijk voor mijn HBO opleiding mijn profilering invullen met vakken gerelateerd aan de gezondheidszorg en nu ben ik erg benieuwd of het mogelijk is om de opleiding te mogen volgen???

Alvast bedankt voor de moeite!!!
Groetjes
Albert-Jan




7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #1 Gepost op: 1 oktober 2005, 20:36:19
Als je een geldig EHBO diploma met reanimatie en verbandleer hebt, voldoe je aan de harde eis om deel te nemen aan een SIGMA cursus.

Daarnaast moet je er ook tijd voor hebben etc. Het is dus gewoon mogelijk om die opleiding te volgen. Al ben je leerling verpleegkundige. (Misschien nog wel een waardevolle uitbreiding ook?)


Albert-Jan

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 1 oktober 2005, 22:28:56
Ja mij lijkt het zeker een waardevolle aanvulling helemaal met het oog op de toekomst om uiteindelijk als ambuvpk aan de slag te gaan.
Dus in de zin van professionalisering is het wel erg relevant denk ik.
Helaas ben ik niet verder dan een jeugd EHBO diploma bijna 10 jaar geleden. Wat betreft reanimatie en verbandleer ben ik toch goed geschoold.
Ik ga het plan toch eens op school bespreken.

Bedankt voor de info Ger@rd!!!!
Groetjes
Albert-Jan van den Top


Patriess

  • Verpleegkundige/EHV/BHV+/LOTUS i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,804
Reactie #3 Gepost op: 2 oktober 2005, 00:06:30
Hoi,

Ik heb de opleiding ook tegelijk gedaan met mijn verpleegkunde opleiding, en je merkt wel wat overeenkomsten dat is erg leuk!! zeker een goede aanvulling, maar wederzijds ook.
Dus het moet geen probleem zijn mits je er de tijd voor hebt, houd er alleen wel rekening mee dat je niet weg kan van je werk!! maar als GHOR hier mee instemt is ook dat probleem opgelost

Succes ermee!
Nurse powerrrrr


Albert-Jan

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 2 oktober 2005, 11:33:50
Patries, dank je voor de info.
Als ik me wil aanmelden gaat dat dan via het Rode Kruis??

Groetjes
Albert-Jan


Marc S

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 77
Reactie #5 Gepost op: 2 oktober 2005, 11:59:27
Het is wel zo dat je aan een dure curcus gaat beginnen en uiteindelijk niet ingezet gaat worden.
Want het rampenplan van het ziekenhuis waar jij evt gaat werken zegt dat je bij een ramp beschikbaar moet zijn.
Dus het SIGMA team heeft dan niets aan jou.!!!!!!!


Albert-Jan

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 2 oktober 2005, 12:09:20
Ik ben momenteel werkzaam in een andere regio(Noord Holland) dan de regio (Gelderland) waar ik woon. Dus bij regionale ramp is het goed mogelijk dat ik niet in aktie hoef te komen in het ziekenhuis waar ik werkzaam ben.

Groetjes
Albert-Jan


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #7 Gepost op: 2 oktober 2005, 12:37:26
Het is wel zo dat je aan een dure curcus gaat beginnen en uiteindelijk niet ingezet gaat worden.
Want het rampenplan van het ziekenhuis waar jij evt gaat werken zegt dat je bij een ramp beschikbaar moet zijn.
Dus het SIGMA team heeft dan niets aan jou.!!!!!!!
Wat een onzin zeg.  ::)

De SIGMA wordt wel vaker ingezet dan alleen bij een ramp.  ::) En dan hebben ze wel degelijk iets aan hem. Er zijn veel SIGMA leden werkzaam in een algemeen ziekenhuis.


Patriess

  • Verpleegkundige/EHV/BHV+/LOTUS i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,804
Reactie #8 Gepost op: 2 oktober 2005, 12:39:38
precies, bij alle inzetten die wij hier hebben gehad is nog nooit het rampenplan van het ziekenhuis geactiveerd.
Nurse powerrrrr


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #9 Gepost op: 3 oktober 2005, 11:18:47
Het is wel zo dat je aan een dure curcus gaat beginnen en uiteindelijk niet ingezet gaat worden.
Want het rampenplan van het ziekenhuis waar jij evt gaat werken zegt dat je bij een ramp beschikbaar moet zijn.
Dus het SIGMA team heeft dan niets aan jou.!!!!!!!

Het is wat stellig gezegd, maar ook weer niet onzinnig. Goed om het te melden bij het intake gesprek. De betreffende HGE kan dan een beslissing nemen.