Dus deze vorm van terrorisme, op deze manier, met deze middelen en door deze personen is een compleet nieuw pakketje voor ons.
Zullen we weer terug gaan naar de realiteit en proberen niet continu alles te veranderen wat er in de Westerse wereld wel/niet gedaan wordt om niet-westerse tegemoet te komen?
Voor ons? De meeste Nederlanders hebben de jaren 1970 - 2000 allemaal bewust meegemaakt.
Hoezo terug gaan naar de realiteit? Wil je mij duidelijk proberen te maken dat ik even de realiteit uit het oog ben verloren omdat ik zeg dat terreur nooit zal gaan wennen.
Zullen we het eens gaan hebben over het continue proberen de niet-Westerse wereld proberen te veranderen in de Westerse wereld? Het is in deze context zelfs on-topic.
De terreuraanslagen in Brussel en Irak zijn op conto te schrijven van ISIL.
Om het niet te langdradig te maken noem ik twee poging van de Westerse wereld om de niet-Westerse wereld te veranderen.
* De invasie door de Westerse wereld in Irak, het afzetten van Saddam Hoessein en einde maken aan de Ba'ath-partij. De gewenste Westerse democratie brengen naar Irak heeft gefaald. Onder leiding van oud-leden van Ba'ath partij lukte het een soefie-leger om snel het soennietische deel van Irak in handen te krijgen. Het begin van ISIS.
* Obama: "We have been very clear to the Assad regime, but also to other players on the ground, that a red line for us is we start seeing a whole bunch of chemical weapons moving around or being utilized. That would change my calculus. That would change my equation."