Terreurdreiging en terroristische aanslagen buiten Europa

Auteur Topic: Terreurdreiging en terroristische aanslagen buiten Europa  (gelezen 142518 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

RAdeR

• Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
Reactie #220 Gepost op: 26 maart 2016, 18:31:17
Citaat van: p2Elst link=msg=1415544 date=1459009612
...het wordt vanzelf gewoon als het maar vaak genoeg gebeurt.

Ik denk dat bijv. Iraqi's, Joden, Nigerianen het niet met je eens zijn.

p2Elst

• IVK-er
  • Senior gebruiker
Reactie #221 Gepost op: 26 maart 2016, 18:34:56
Citaat van: RAdeR link=msg=1415557 date=1459013477
Ik denk dat bijv. Iraqi's, Joden, Nigerianen het niet met je eens zijn.

Moet ik er daadwerkelijk bij gaan vermelden dat het sarcasme was?
Bovendien zei ik: "Bij ons begint het nu pas, het wordt vanzelf gewoon als het maar vaak genoeg gebeurt."
Wat dus betrekking heeft op terreuraanslagen in het Westen/EU

oma

• Senior gebruiker
Reactie #222 Gepost op: 26 maart 2016, 18:40:48
Citaat van: p2Elst link=msg=1415560 date=1459013696
Moet ik er daadwerkelijk bij gaan vermelden dat het sarcasme was?
Bovendien zei ik: "Bij ons begint het nu pas, het wordt vanzelf gewoon als het maar vaak genoeg gebeurt."
Wat dus betrekking heeft op terreuraanslagen in het Westen/EU

IVK-er is toch een studie in veiligheidskunde? HBO onderwijs?

Als terreur vanzelf wel went als het vaak genoeg gebeurt begrijp ik niet waarom men veel aandacht aan de aanslagen in Parijs en Brussel schenkt.

Als ik naar de afgelopen 16 jaar (2000 - 2016) in West Europa kijk en naar de periode 1978 - 1994 in West Europa kan ik maar een conclusie trekken. Het aantal terreuraanslagen en het aantal dodelijke slachtoffers door terreur in West-Europa is te verwaarlozen t.o.v. de periode 1978-1994 in West Europa.

Met andere woorden Europa zou terreur al normaal moeten vinden omdat het al vaak genoeg gebeurt is. Europa gaat het nooit normaal vinden. In het Midden Oosten gaan ze het ook nooit normaal vinden.

oma

• Senior gebruiker
Reactie #223 Gepost op: 26 maart 2016, 18:44:24
Citaat van: p2Elst link=msg=1415556 date=1459013344
Jij doet anders ook niets anders, alleen zit jij midden in de woestijn.

Ik werk nog steeds iedere dag. Ik heb door de jaren heen een bak belasting mogen betalen waardoor jij redelijk betaalbaar IVK kan studeren en in vrijheid keer op keer je PVV-praatjes mag verkondigen op dit forum.

p2Elst

• IVK-er
  • Senior gebruiker
Reactie #224 Gepost op: 26 maart 2016, 18:52:30
Citaat van: oma link=msg=1415561 date=1459014048
IVK-er is toch een studie in veiligheidskunde? HBO onderwijs?

Als terreur vanzelf wel went als het vaak genoeg gebeurt begrijp ik niet waarom men veel aandacht aan de aanslagen in Parijs en Brussel schenkt. Als ik naar de afgelopen 16 jaar (2000 - 2016) in West Europa kijk en naar de periode 1978 - 1994 in West Europa kan ik maar een conclusie trekken. Het aantal terreuraanslagen en het aantal dodelijke slachtoffers door terreur in West-Europa is te verwaarlozen t.o.v. de periode 1978-1994 in West Europa. Met andere woorden Europa zou terreur al normaal moeten vinden omdat het al vaak genoeg gebeurt is. Europa gaat het nooit normaal vinden. In het Midden Oosten gaan ze het ook nooit normaal vinden.

Sarcasme (uit het Grieks: σαρκάζω (sarkádzoo) = ergens vlees [sarx] vanaf scheuren) wordt bijtende spot verstaan.
Lees meer over sarcasme op: https://nl.wikipedia.org/wiki/Sarcasme

Je zegt zojuist (samenvattend), in de afgelopen 16 jaar zijn er erg weinig aanslagen geweest t.o.v. de periode 1978 - 1994. Dus in totaal zijn er al 24 jaar voorbij waarin er amper terreur is geweest. Dus in 24 jaar tijd heb je (mocht je het nog steeds serieus nemen) een behoorlijke ontwenningstijd gehad. Vooral in Nederland waarin terreur met vele slachtoffers een zeer onbekend begrip is. Dus deze vorm van terrorisme, op deze manier, met deze middelen en door deze personen is een compleet nieuw pakketje voor ons.

Zullen we weer terug gaan naar de realiteit en proberen niet continu alles te veranderen wat er in de Westerse wereld wel/niet gedaan wordt om niet-westerse tegemoet te komen?

oma

• Senior gebruiker
Reactie #225 Gepost op: 26 maart 2016, 19:17:13
Citaat van: p2Elst link=msg=1415567 date=1459014750
Dus deze vorm van terrorisme, op deze manier, met deze middelen en door deze personen is een compleet nieuw pakketje voor ons.

Zullen we weer terug gaan naar de realiteit en proberen niet continu alles te veranderen wat er in de Westerse wereld wel/niet gedaan wordt om niet-westerse tegemoet te komen?

Voor ons? De meeste Nederlanders hebben de jaren 1970 - 2000 allemaal bewust meegemaakt.

Hoezo terug gaan naar de realiteit? Wil je mij duidelijk proberen te maken dat ik even de realiteit uit het oog ben verloren omdat ik zeg dat terreur nooit zal gaan wennen.

Zullen we het eens gaan hebben over het continue proberen de niet-Westerse wereld proberen te veranderen in de Westerse wereld? Het is in deze context zelfs on-topic.

De terreuraanslagen in Brussel en Irak zijn op conto te schrijven van ISIL.

Om het niet te langdradig te maken noem ik twee poging van de Westerse wereld om de niet-Westerse wereld te veranderen.

* De invasie door de Westerse wereld in Irak, het afzetten van Saddam Hoessein en einde maken aan de Ba'ath-partij. De gewenste Westerse democratie brengen naar Irak heeft gefaald. Onder leiding van oud-leden van Ba'ath partij lukte het een soefie-leger om snel het soennietische deel van Irak in handen te krijgen. Het begin van ISIS.

* Obama: "We have been very clear to the Assad regime, but also to other players on the ground, that a red line for us is we start seeing a whole bunch of chemical weapons moving around or being utilized. That would change my calculus. That would change my equation."

Hulpverleningsforum

• Forum Moderator
  • Senior gebruiker
    • HVforumNL
Reactie #226 Gepost op: 26 maart 2016, 20:00:04
Terreur went nooit. Verder graag on topic, enkele off topic berichten verwijderd.

^RAdeR

oma

• Senior gebruiker
Reactie #227 Gepost op: 26 maart 2016, 20:01:10
Citaat
The bombing killed 41 people and wounded 105, security and health officials said.

http://english.alarabiya.net/en/News/middle-east/2016/03/26/UN-chief-offers-condolences-to-Iraq-after-ISIS-stadium-bombing.html

PBees

• Forum gebruiker
Reactie #228 Gepost op: 27 maart 2016, 11:27:49
Citaat van: p2Elst link=msg=1415556 date=1459013344
Waarom wordt er dan geen aandacht meer aan besteed wanneer er iets in het middenoosten gebeurd?
Maar terreur in Afrika is nieuwer dan in Europa, we hadden dat al met  Baader-Meinhof, RAF, Rode Brigades, ETA, IRA en andere Noord-ierse splintergroepen. Onze historie van terreur is al heel oud. En geen terreurorganisatie heeft ooit gewonnen.

oma

• Senior gebruiker
Reactie #229 Gepost op: 28 maart 2016, 09:39:30
Citaat
ISLAMABAD, Pakistan—At least 72 people—including 17 children—were killed and hundreds more injured in an apparent suicide bombing at a Pakistani park that an Islamic militant group said was aimed at Christians celebrating Easter.

http://blogs.wsj.com/indiarealtime/2016/03/28/at-least-65-killed-in-explosion-in-pakistan/?mod=e2tw