Ik ben bang dat de heer Lingen zich eens moet verdiepen in de werkwijze en opleidingen van de verschillende hulpdiensten.
De "heer Lingen" verdiept zich helemaal nergens in, en is dat ook helemaal niet van plan. Hij plempt namelijk al vele jaren dit forum (en vele andere) vol met dit soort onzin (lees maar eens de rest van zijn bijdrages...), en roept dan vervolgens dat het goed is om dit soort "brainstorming sessie" te doen. De rode lijn in zijn bijdrages is: "IK denk, IK vind, IK stel voor" en , "e-learning", "proefproject" en de mooiste van allemaal "externe deskundige raadplegen". Maar alle argumenten die deskundigen aandragen tegen zijn onzin negeert hij of doet hij af dat men niet mee wil doen in zijn brainstorm sessies
Mijn advies, gewoon negeren. Of wat de laatste tijd ook werkt is inderdaad meegaan in zijn "brainstorm" dat het zo belachelijk wordt dat hij daar niet overheen meer kan gaan. Maar het laatste wat je moet doen is er serieus op in gaan, want dan blijft hij maar doorgaan!
Verder dient een manschap een leerwerktraject van ongeveer anderhalf jaar te doorlopen(een vrijwilliger op de avondopleiding). Dit is dus niet via een e-learning traject te doen.
Wat hem betreft kan een politieagent ook via e-learning opgeleid worden tot brandweerman/vrouw, en ondertussen ook nog even als verpleegkundige opgeleid worden. Militairen kunnen ook politie en brandweertaken doen, dat is "handig om te oefenen voor oorlogsituaties". Voertuig van verschillende diensten moeten gewoon inzetbaar zijn voor alle soorten taken, net als het personeel.
Dat is in het kort de "visie van Lingen", alleen doet hij daar 300+ berichten (plus nog vele honderden elders) over....